• Annamolly

    varför tog det slut?

    Aurelia skrev 2011-10-21 16:12:33 följande:
    Ni som någon gång varit den som gjort slut på ett längre förhållande, vad hade ni för anledning? Funderade ni länge innan? Vad gjorde i så fall att ni vågade "ta steget" til slut? Ångrade ni er någon gång efteråt? Har ni kontakt med det exet? Och sen vore det kul att höra om ni hittat någon ny?

    Jag är singel efter ett 5-årigt samboförhållande o skulle gärna höra andras erfarenheter.
    Jag var sambo i 3,5 ar tror jag med mitt ex. 
    Jag funderade i mer an ett ar innan jag tog steget och verkligen gjorde slut pa riktigt. Innan dess hade vi "pratat ut" nagra ganger men han ville forsoka igen. (Det ville egentligen inte jag men jag kunde inte saga nej). Andledningarna var manga: Vi satt fast i en situation som vi inte madde bra av. Vi bodde i England tillsammans men han ville egentligen inte stanna kvar, och jag ville inte flytta till Sverige tillsammans. Han vagade dock inte vara den som tog steget och brot upp, utan istallet (som jag tror ofta ar fallet med killar) gravde ner sig i datorspelsberoende och apati. Drack mycket, kommunicerade inte och trodde trots allt det att han skulle fa sex och karlek som vanligt, fast han betedde sig som en zombie. Det gick inte att prata med honom och han ville aldrig ens ga utanfor dorren. Jag kan kanna att jag vantade alldeles for lange egentligen, for forhallandet var dott i sakert 2 ar innan jag tog steget. Men jag tyckte sa mycket om honom som manniska och jag var radd att vara ensam!

    Aldrig i livet att jag angrar mig! Jag var singel i atta manader, sedan traffade jag min fastman och vi gifter oss nasta sommar. Han ar allt jag nagonsin velat ha i en man, men aldrig haft tidigare. Mitt livs karlek och idealman. Men jag ar glad att jag haft ett par misslyckade forhallanden bakom mig, for nu vet jag hur fantastiskt det ar som jag har nu. Tank om man hittade ratt med en gang, da skulle man ju inte ha nagot att jamfora med och kanske bli otacksam for allt det bra?

    Jag har ingen kontakt nu, men vi var vanner ett tag efter. Dock har jag insett att det inte gar att vara vanner aven om det inte finns nagra kanslor for den nya partnern ar alltid viktigast och maste fa prioritet om han inte gillar det. Jag respekterar att han inte gillar att jag har kontakt. 
Svar på tråden varför tog det slut?