• Aniara4

    Vilka bjuds på möhippan? Sambons kompis flickvän, som också är brudens vän?

    Det kan vara svårt att dra gränsen tycker jag. Jag hade gärna sett en av mannens kvinnliga kompisar och en flickvän till en av hans manliga kompisar på möhippan, men inte lika gärna två andra av kompisarnas flickvänner i samma gäng eftersom jag inte känner dem på samma sätt. Men det kanske hade blivit märkligt. Nu tror jag inte någon av dem blev tillfrågad, och det kan jag tycka var lite synd. Särskilt den kvinnliga kompisen hade varit roligt att ha med!

    I motsvarande läge, dvs på svensexan när jag satte ihop kontaktistan, tog jag med min bror och min kompis man som han har träffat ett par gånger och gillar. Min andra kompis man blev därmed inkluderad "i rättvisans namn", men han kunde inte vilket kanske var lika bra eftersom de knappt har träffats. Däremot hoppade jag över alla på min sida som han inte ens har träffat, som mina kusiner.

  • Aniara4
    KirsiLaa skrev 2011-09-22 10:52:25 följande:
    Kan man inte bara bjuda med alla kvinnor som ska bjudas på bröllopet? Inte bara kvinnor som är i samma ålder, utan även mamma, mormor, mostrar, fastrar, blivande mannens äldre broderns fru...?
    Det är olika hur man gör. Som jag ser det är det bara jämnåriga, eftersom det liksom ska vara väninnornas avskedsfest till bruden, eller brudens avsked till singellivet, hur man nu ser på det. Jag vet att en del även bjuder mammor osv, men för mig skulle det kännas konstigt.
Svar på tråden Vilka bjuds på möhippan? Sambons kompis flickvän, som också är brudens vän?