• Sebastiána

    Hur mycket ska man lägga sig i? Blir ingen svensexa

    Den som hade tänkt dra ihop svensexa för min BM har tydligen bara frågat 4 personer... nu har tre av dessa fått förhinder så det blir ingen svensexa. Min BM är en person som alltid ställer upp för andra och har hjälp så många med så mycket så jag tycker att det är skittrist om han inte får någon svensexa. Den som skulle fixa svensexan har alltså bra frågat en handfull personer, har inte frågat dansvänner eller kollegor... Svensexan skulle vara imorgon och när jag föreslår just dansvänner och kollegor säger han bara att det är lite sent att bjuda in dagen innan (ja, men man kan ju försöka).

    Jag funderar på att skicka ett mail till en av hans kollega och fråga om de tänkt göra något och tipsa om personer som kan vara intresserade av att följa med i så fall... och tipsa om att man kan hitta på något enkelt en kväll mitt i veckan. Är det jättedumt att göra så?

    Ska jag skita i det? Jag tycker så synd om min BM som alltid gör allt för andra.

  • Svar på tråden Hur mycket ska man lägga sig i? Blir ingen svensexa
  • Oniq

    Jag skickade oombedd över namn, nummer, mailadresser och 'relationsstatus' på samtliga killar som är bjudna till vår toastmaster 'ifall' någon skulle undra inför någon 'möjlig' svensexa.

  • Sebastiána
    BlivandeFru2011 skrev 2011-05-27 13:17:07 följande:
    Jag har lagt mig i sin m2bs svensexa och jag vet att han lagt sig i min möhippa. Jag har skickat över till bestmannen vilka jag vet att han vill ha med på svensexan (dvs bort med min farbor och liknade), om det är något som min m2b absolut inte klarar av att göra och sedan önskemål från min sida (ex inga strippor eller liknande). Detta underlättar för han som anordnar det hela, samtidigt som jag får lite fortlöpande information om vad de vill att jag ska göra (packa väska osv). Men vi har sedan tidig start sagt att vi gärna vill att de dubbelkollar med den andre just eftersom vi har barn och båda vill få kunna hjälpa till och göra den andres möhippa/svensexa så rolig och bra som möjligt.

    Så hade jag varit som du, hade jag definitivt tagit tag i hans kollegor och kollat med dem om de kan tänka sig att hitta på någonting. Det är ju helgdag på torsdag nästa vecka, så de kanske kan göra något då alternativt gå ut och ta en öl och femkamp/gocart/basta eller liknande.
    På torsdag nästa vecka sitter brudgummen i en bil på väg från Umeå till Skåne... något som marskalk och andra vetat om i flera månader.

    Jag har som sagt, efter att marskalken sagt att han tänkt dra ihop ett gäng för att planera svensexa, gett honom en lista på ALLA manliga gäster + vilken relation de har till oss.

    Jag har skickat ett mail till en av kollegorna med en liten hint. Får se hur det blir. Min BM:s bröder är kända för att inte få tummarna loss, men detta trodde jag faktiskt att de kunde ta tag i!
  • MaddeåMats

    När jag "hintade" min blivande om att det inte verkade som att det blev något för honom då hans släkt och vänner bor 70 mil från oss, sa han att han inte tyckte det gjorde något, och att han tyckte att det varit jätte pinsamt om jag lagt mig i. Då ville han hellre inte ha någon.......     synd bara att jag redan hunnit lägga mig i Skäms

  • MartinaRickard

    jag hade lagt mig i=)

    och jag har gjort det med min mb2, för jag vill verkligen se till att han får en svensexa, finns ingen av hans vänner som tar tag i det annars, så jag fick ha ett finger med i spelat, och rulla igång bollen så att säga=)

  • Moster Stina

    Vissa karlar har ju både svårt med att få tummen ur, OCH att själva behöva ta kontakt med andra man inte känner.


    Så du skulle ju verkligen kunna hjälpa honom genom att SJÄLV kontakta personerna och se om inte i alla fall NÅGRA skulle kunna komma.


    Men jag kan ju också tänka mig att svensexeordnaren själv tycker det känns jobbigt att bestämma över några han inte över huvudtaget känner...


     


     

  • På rosa moln

    Jättetrist situation och skulle det hända min älskade så hade jag förmodligen gjort allt för att han skulle få en svensexa av någon form. Går det inte att skjuta fram den några veckor eller så och börja om med planeringen på nytt?

    Min tanke är att jag och min pojkvän ska skriva varsin lista på de personer vi önskar ska vara med på vår möhippa/svensexa och ge till varandra när inbjudningarna skickas ut och sedan ge denna lista till den person som förhoppningsvis hör av sig för att anordna möhippan/svensexan. På så sätt borde det ju bli enkelt att komma i kontakt med alla som vi vill ha med och som förhoppningsvis själva också vill vara med, ifall nu anordnaren är en person som inte själv orkar/lyckas komma i kontakt med alla berörda personer.

  • c4trin

    Jag la mig i svensexan också.. Hörde ingenting och ingen frågade efter vem som e bjuden eller inte. Frågade hans bror (som va mitt uppe i examensarbete och sluttentor i skolan och har supermycket) och tydligen skulle hans lillebror ta hand om de.. Men hade FORTFARANDE ihnte hört av sig när de va 2 ½ veckor kvar.


    Så jag snodde hans mobil och skrev över alla nummer. Messade killarna o kollade vilken av m2bs lediga dagar som passade bäst. Tänkte okej skickar över detta till bröderna.. Men de hände ingenting så¨när de va några dagar kvar till svensexan och ingen hade hört nåt mer så skickade jag faktiskt ut förslag på aktiviteter till alla killarna.


    De hade sin svensexa igår och var superlyckad, de gjorde de jag föreslog + utgång och förvarmning. Alla hans närmsta vänner kom och jag blev sååå glad att de va så lyckat.
    Jag har fortfarande inte bestättat mer än att jag snodde numrena ur hans mobil, han får gärna tro att killarna lagt ner tid och planerat =)


  • LL 2010

    usch, känner så för dig och din blivande. Jag tycker gott du kan kontakta den killen som skulle styra upp det hela och, som någon annan sa här ovanför, sätta ett nytt svensexe datum. 

    Good luck 

  • Rebella

    MYCKET dåligt av de som styrde svensexan!!! man räknar självklart med att ens vänner gör nåt för en och tycker att det är självklart!! Mycket lojt av polarna!! ge dig inte!!!!

  • Sebastiána
    Rebella skrev 2011-05-29 19:59:30 följande:
    MYCKET dåligt av de som styrde svensexan!!! man räknar självklart med att ens vänner gör nåt för en och tycker att det är självklart!! Mycket lojt av polarna!! ge dig inte!!!!
    Skittrist. Min BM hade vänt ut och in på sig om det hade varit en av bröderna eller vännerna som gift sig. Nu blir det inget. Det är för sent. Men jag hoppas att ALLA får möjlighet att vara med på en herrsexa efter bröllopet!!!
  • Mirjami

    Ja, tyvärr har jag inte fått någon som helst förfrågan om namn eller liknande på folk jag vet han skulle vilja ha på sin svensexa.
    Jag sammanställde en lista på alla jag skulle vilja ha på en möhippa och gav min gubbe, utifall att. Jag ska be honom om detsamma och om marsalken inte har tid och möjlighet kommer jag ordna en åt honom, be några av hans kompisar ta över och sen skicka iväg dem!
    Hjälpte till att planera svågerns svensexa så lite koll har jag iaf!

    En svensexa ska han ha oavsett hur det ska gå till!!!

Svar på tråden Hur mycket ska man lägga sig i? Blir ingen svensexa