Inlägg från: Doofie |Visa alla inlägg
  • Doofie

    Brud 2013

    CoG skrev 2012-07-10 19:11:05 följande:
    Vad är det som gjort dina nergångar?

    Kul att det faktiskt börjar närma sig för er.
    27 juli nästa år kännas overkligt långt bort...
    Jag tror att det varit att vi gjort "färdigt" så mycket och måste vänta tills det är närmare med resten. Efter att vi kontaktade alla fotografer och jag köpt klänning så har jag knappt tittat på något sedan dess, kanske för att det liksom kändes lite färdigt. Sen kan det ju vara så att jag verkligen går in för det supermycket under mina nördperioder, och behäver vila lite en månad efter innan jag börjar om igen :P
  • Doofie

    Har beställt tärnklänningarna idag.. lite av en sten som lyftes från axlarna.. Har varit rädd att jag inte ska hitta nåt och att mina tärnor måste stå ut med att ha nåt på sig som jag hittat i sista minuten :P Men det ser ut att bli denna om de godkänner den ;) Ganska nära vitt, men ändå lite mer beige. Tror det blir bra med långklänning också när det är ett vinterbröllop.



  • Doofie
    CoG skrev 2012-07-11 11:48:21 följande:
    Okej, då förstår jag.
    Det är ju bra om man kan gå in för en sak och sedan låta det vila lite innan man tar tag i det igen.

    Jag står och stampar och vill göra klart något, för att kunna känna att det går framåt.
    Samtidigt som jag tror att jag behöver vänta för att inte köpa något jag sedan ångrar att jag köpte.

    Jag har allt material till inbjudningskorten hemma och har gjort ett, bara för att se hur det ska se ut.
    Vi har bokat kyrka, lokal och fotograf.

    Det borde ju räcka så, men jag är så orolig att jag inte kommer att hitta rätt klänning.
    Behöver hitta ngt lite billigare utan att det känns som att det blir fel bara för det.

    Det skulle vara smart att vänta tills reorna i höst säkert.

    Jag ska kolla upp om det finns ngn bra frisör som kan ordna med smink i samma by där vi giter oss.
    Vi bor ett par mil ifrån där vi ska vigas och det skulle underlätta att ha allt på samma ort.
    Då behöver det inte kännas så stressigt att få hår och smink klart innan vi ska åka ett par mil för fotograering och vigsel.

    Men annars får det lösa sig ändå tidsmässigt.
    Så var det för mig också. Ville egentligen inte köpa brudklänning för tidigt eftersom jag trodde att jag skulle hitta någon finare senare och ångra mig, men sen hittade jag en iallafall som jag inte ville riskera att "missa" :P

    Förstår hur du menar, lättare om man slipper åka onödigt mycket på bröllopsdagen
  • Doofie
    Brudiframtiden skrev 2012-07-12 08:11:49 följande:
    Var hittade du dessa? Fina!
    hittade dem på nelly.com :) var på rea nu också :D frågan är om de kommer att se för vita ut..
    Lite kul det där, jag har tänkt att det skulle vara fint om tärnorna också har vitt, men det är tydligen väldigt känsligt för vissa, utom mig :P
  • Doofie
    sweetsueswede skrev 2012-07-14 19:54:21 följande:
    Hoppar på denna tråd eftersom vi ska gifta oss i januari 2013. :)
    Åhå, någon som blir fru tidigare än jag 2013, känns som att jag varit den enda i denna tråd som gifter mig ganska tidigt på året. Hur går allt?? :)
  • Doofie

    Var länge sen jag var inne på den här tråden! Kul att se att det går framåt för alla brudar 2013!
    För mig börjar det verkligen dra ihop sig!! 23 februari.. bara två månadet kvar! Förvånad
    Ska bli så roligt! Men nu börjar jag verkligen tänka på sånt där som: Herregud, jag ska verkligen byta namn, jag kommer från ena dagen presentera mig som Wallström och nästa som Mellberg. Konstigt! Flört

    Fortfarande en hel del kvar att ordna. Inte köpt några vinterskor än, inte helt klart med alla smycken. Menyn ska provsmskas i mellandagarna och tårtfyllningar i januari.
    Måste ordna med ev. sång i kyrkan. Festhäften och den fruktade bordsplaceringen Flört
    Men samtidigt; det är nu det verkliga fixandet börja känns det som!


  • Doofie
    Pagnie skrev 2012-12-21 12:12:29 följande:
    välkommen tillbaka doofie var verkligen längesen man såg till dig. Gud vad roligt för dig att verkligen få börja räkna ner. Vissa andra här börjar ju bli lite nervösa konstigt nog trots att hon har nästan 7 månader kvar. Haha.
    Hoppas du löser det med smycken och skor snart då. borde ju kunna hitta en del i mellandagarna annars. :D
    Joo jag har haft helt galet mycket att göra denna höst!! Från att ha suttit flera timmar här hela våren och surfat på bröllop varje dag till nästan inget se senaste månaderna :P
    Jag tänkte faktiskt att jag kanske skulle hitta några fina skor i mellandagarna.

    Är mest orolig för ev sång i kyrkan.. har inte löst det än och det börjar ju minst sagt vara dags om man vill ha det.. Hur ska ni göra med det? Någon som ska sjunga i kyrkan (eller under vigselnakten)?
    Måste man ha det?! :P Känns som att alla har det..
  • Doofie
    PimPim83 skrev 2012-12-21 12:31:17 följande:
    Min kusin och hans fru hade inga solosånger i kyrkan när de gifte sig . De hade bara psalmer och det var ingen som tyckte att det var konstigt. Det är klart att man inte måste ha sånger (förutom psalmerna då) :)
    Det finns inget estetgymnasium i närheten där du kan fråga om det finns någon duktig sångare/sångerska annars?
    Pagnie skrev 2012-12-21 12:54:15 följande:
    ja jag förstår det. ibland har man inte tid helt enkelt. jag har faktiskt ganska nyligen kommit tillbaka hit jag med. var ett tag när man verkligen inte hade tid med något alls.
    Ja hoppas du hittar några fina då. Jag hittade faktiskt mina på etsy. Fick dom på två dagar :D helt underbara var dom.

    ja det är ju ett problem det. vi har bokat en solist till kyrkan som kommer sjunga. Min systers bästa kompis ska sjunga i kyrkan så hon kommer sjunga två låtar.
    Hon sjöng på min systers bröllop också så vi vet att hon är jätte duktig. Men kan ni inte kolla med någon gymnasieskola eller något som har estetprogrammet eller liknande?
    CoG skrev 2012-12-21 17:45:52 följande:
    Det är inget måste alls, blir fint utan också. Särskilt då det är i kyrkan då det ändå är med psalmer.
    Vid en borgelig vigsel skulle det inte bli mkt alls om ignen sjöng...

    Förra gången jag gifte mig hade vi bara psalmer och det gick hur bra som helst.
    Men den här gången kommer en tjej här från BT att sjunga i kyrkan och det ser jag framemot :)
    Det där med estetgymnasiet var ju smart! Har inte ens tänkt på det.. Å andra sidan är mina syskon väldigt bra på att sjunga. Funderade ett tag på att de skulle få sjunga något, men samtigigt vet jag inte ens vad jag skulle vilja att de sjöng :P Känns ju som att det ska vara något speciellt, annars kan man ju bara ha psalmer..
  • Doofie
    FruHassel skrev 2012-12-21 16:43:35 följande:
    JAG HAR BLIVIT MED KLÄNNING!!!!! Jag hade provning idag igen och mammsen var med ... Detta är min klänning, en Lilly. Blommorna på höften skall bort och jag ska istället ha ett svart smalare band i midjan. När mamma sa: den köper vi så kände jag att Jaaaa detta är min klänning! Så nu har jag betalt första halvan och nu kan jag bara drömma, längta och vänta!! Jag som en sten har fallit från mina axlar. Detta är min 5e provning av klänningar och tredje på samma ställe...

     
    Vilken klänning, helt underbar!! :D
  • Doofie

    Vad roligt att läsa om er som just börjat planera, när man själv är i slutet ;)
    Vi har bestämt vår meny i mellandagarna (gifter oss 23/2). Blir kräftmarinerad strömming på hembakt tunnbröd med västerbottensost till förrätt och till varmrätt blir det dragon och körvelmarinerad oxrygg med vitlökspotatis, smörstekt svamp och rödvinsreduktion. Sen blir det bröllopstårta till efterrätt. Provsmakar fyllningar nu i januari.
    Det som är mindre bra med sittande middag är väl att priset siger rätt rejält. Vårt kuvertpris blir 750/pers om man räknar med att alla dricker alkohol till välkomstdrink/brudskål/middag
    Men det är så kul att det närmar sig! :)


  • Doofie
    Koyal skrev 2013-01-05 21:25:17 följande:
    Doofie - Riktigt bra kuvertpris!
    Är det? Vad bra! Jag har faktiskt ingen koll på vad vad kuvertpriserna "brukar" ligga på :P
    Men tycker helt klart det är värt att hyra restaurang med tanke på hur mycket som man får gjort åt sig. Egentligen inget att oroa sig över. De ordnar ju med allt, mat med allergier och allt, servering, bar, alkohol, städning osv osv. :) Ska väl inte säga så mycket förrän vi är på andra sidan bröllopsdagen, men det verkar kunna bli väldigt bra iaf ;)
  • Doofie
    Millan77 skrev 2013-01-09 13:57:49 följande:

    Här e en brud till 2013. Har 42 dagar kvar till bröllopet som är på Jamaica.


    Det ända som ska inhandlas nu är skor till mannen och nya sexiga underkläder till mig.


    Har konstigt nog inte en ända vit BH.


    Behöver dock ingen BH under klänningen men den vill man ju ha på kvällen sen


     


    Jaa då är det lite likt oss.. 44 dagar kvar! :D Gode gud.. fortfarande massa som ska ordnas.. :P
  • Doofie
    Millan77 skrev 2013-01-10 10:32:19 följande:

    Vart Gifter ni er då? Eller var det dagarna som var samma nästan.


    Jag håller på o fixar en morgongåva till gubben.


    Har ni köpt något o vad?


    Gubben ska få manschetter (stavning) med mitt o hans namn på. Ett namn på varje.


    Vi gifter oss hemma i Sverige, norra sverige så man får tänka det motsatta från Jamica då ;) Men dagarna är ju nästan lika!
    Jag funderar på att köpa en finare klocka. Eller att ta lite sesuella bilder hos fotograf - vilket han faktikst sagt att han gärna vill ha.. :P
  • Doofie
    Millan77 skrev 2013-01-10 14:38:53 följande:

    Åhhh, jag önskar att jag vågade sånna bilder, men e ff inte jätte bekväm med min kropp efter 3 barn.


    Den ser ju iof bättre ut än för ett år sedan.


    Jag försöker få in en bild där jag bär min klänning men den säger bara att det e fel format:(


    Klart du vågar! De behöver ju inte ta bilder bara rakt framifrån rakt upp och ner.. det är ju ofta lite konstnärligt och subtilt sådär tror jag. Din blivande hade säkert gillat det :) Funderar dock på att ge det i 1års bröllopspresent  istället- om man nu ska vara lite förutseende ;) Och en klocka som morgongåva.. eller tvärtom kanske :P
  • Doofie
    sommaren13 skrev 2013-01-10 16:51:49 följande:
    Nån som börjat fundera på håruppsättningar och slöja eller inte slöja? Jag känner mig lite kluven, vill och både inte vill ha slöja...funderar ev på att kolla efter en slöja som sitter under uppsättningen...känns inte lika stort då...
    Blir ingen slöja för mig, vill att klänningen ska få tala helt för sig själv ;) Så blir en ganska stram, klassisk och elegant uppsättning tror jag. Någon typ av hög knut. Passar nog bäst till klänningen som har lite krage, så man ser hela ryggen också? Lite inspirationsbilder på tänkt uppsättning:


     




    Och klänningen den ska passa till (lite stor än så länge..) ;) :


  • Doofie
    stormhelen skrev 2013-01-12 17:48:25 följande:

    Jätte fina knutar allihop, kommer att bli skit snyggt till klänningen oavsett vilken du skulle ha. =)


    Men personligen tycker speciellt mycket om frisyren som Heidi Klum har. Men smaken är som baken så att säga. =P


    Vad ska du ha för smycken till?


    Tycker också den ser bäst ut faktiskt :)
    Tänkte inte ha något halsband, men ett par större örhängenmed lite "bling" ;)  och ett armband, ganska enkelt men ändå med lite glitter där också.
    fick inte fram någon bild på örhängena, men de liknar dessa från snö:


    Inte helt nöjd dock.. måste titta runt och se om jag hitter några bättre..
  • Doofie

    Folk tror att man skämtar när man berättar vad det kostar att anlita en profesionell fotograf. Jag tänkte själv att det inte skulle kosta mer än nån tusenlapp men insåg snabbt att jag bedrog mig själv där :P (beror ju förståss på hur stort paket man vill ha).
    När både jag och min blivande sedan började fundera på hur mycket "osynligt" jobb de gör började iallafall vi förstå varför det kostar en hel del.
    Måste iallafall säga att det känns otroligt skönt att ha ett proffs som vet precis vad han ska tänka på för att det ska bli så bra som möjligt. Sen hade jag ju å andra sidan gärna haft en hög med proffsfotografer som vänner så man fick den budgetposten över till annat ;)


  • Doofie

    Var hos sömmerska idag. Ska hyra ytterplagg till bröllopsdagen också tänkte jag.. De hade ju massor att välja på. Har lyckats ta lite (kassa) foton och funderar på vilken jag ska välja.. (bokat den långa capen med huva, men kanske skulle ha tagit kappan??) vad tycker ni??




     
  • Doofie

    Usch vad svårt! Fick lite "billig" känsla av kappan, plus att det pälsiga var lite slitet och tovigt.. sen var den för stor också, måste sys in. Men jag håller ju med er om att den ser snyggare ut på bilderna faktiskt! ;)
    Gaah! Kan inte bestämma mig! ;) Vill ju gå på en lite mer elegant känsla, men saknade huva på kappan.. Drömskt och sagolikt funkar ju för capen. Elegant och lite mer majestätiskt för kappan kanske...Plus att den som sagt framhäver kropps- och klänningsformen.

    Kommer förresten säkert vara galet kallt. Minst -10 skulle jag tippa, men februari här uppe brukar landa ner mot -20, -30 ibland. Räknar med det värsta! :P


Svar på tråden Brud 2013