• Redaktionen Emilia

    Ska vi ha kvar Bröllopsbella?

    Hej på er!

    Nu har det gått ett tag, och vi skulle bli glada om ni vill kryssa i vad ni tycker vi ska göra med BröllopBella. Tanken med henne var att med glimten i ögat ha en Fest/Bröllopsamaskot på sidan. En guide i Bröllopsdjungeln. Som kunde ge tips, råd mm

    Flera av er har hört av er med era åsikter, alltid bra, och givande - och vi jobbar på förbättringar, hela tiden. Listan är lång, men ni ska veta att vi verkligen försöker göra sidan bättre hela tiden.

    Så - därför gör vi denna omröstningstråd nu när vi kommit fram till BröllopsBellas vara eller ickevara.


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska vi ha kvar Bröllopsbella?
  • SposaRoma
    Aniara4 skrev 2011-03-09 09:36:57 följande:
    Kom igen nu, alla har rätt att göra misstag.  Bella kanske inte är den vassaste kniven i lådan, men hon försöker bara försörja sig som alla andra. Och nu försöker hon ju tydligen bryta med sitt gamla liv och har skaffat sig ett nytt jobb här på Bröllopstorget där hon slipper ligga med en massa äckliga karlar. Det kanske inte är så mycket bättre att tampas med hispiga bridezillas, men jag tycker ändå vi ska respektera att hon försöker förändra sitt liv. Det kan inte vara lätt att se så missbildad ut som hon gör!
    hahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaaa gud jag döööööööööööööööööööööööööööööör *skrattar sig halvt harmynt*

    (Ingen vacker syn, jag är hemma tokförkyld och snoret bubblar ur näsan här nu, hahahahaa)

    Ta bort henne, hon ser elak och bitchig ut och inget jag vill associera till bröllop, har heller aldrig fattat hennes syfte. 1984 ringde och ville ha tillbaka sina plastigt tecknade maskotar. 
  • Moster Stina
    Forumvärd skrev 2011-03-14 15:43:26 följande:
    MrsT2011 skrev 2011-03-13 12:45:43 följande:
    Ha ha jag vet precis vad du menar emblas mamma och kan bara konstatera att BT har vissa problem med tekniken...
    Det beror helt enkelt på att tråden är fäst. Vi gör så när det är en tråd som vi vill att så många medlemmar som möjligt ser, läser och skriver i.
    Då hamnar tråden längst upp oavsett om någon skrivit i den eller inte.Att den trillar ur ibland beror nog på inställningen på "fästningen"
    Man väljer datum och t.om klockslag för när och hur en tråd ska fästas och ibland kan det bli så att det "glappar" tidsmässigt och man får fästa den igen
    God fortsättning på 2011
    Och exakt hur länge till skall denna tråd gå att rösta i då?
    Kommer ni att bry er om era medlemmars röster?
    Det verkar ju inte precis så hittills i alla fall!
    Detta kanske inte är just DITT fel forumvärden, men de som sköter ändringar är ju i alla fall mer än lovligt sega. Tycker det är jättetrist att trevliga medlemmar flugit sin kos pga segheten!
    Känns ju inte som att ni bryr er ett dugg om våra åsikter i alla fall.
    Tyvärr.
  • Forumvärd
    Moster Stina skrev 2011-03-15 07:46:22 följande:
    Och exakt hur länge till skall denna tråd gå att rösta i då?
    Kommer ni att bry er om era medlemmars röster?
    Det verkar ju inte precis så hittills i alla fall!
    Detta kanske inte är just DITT fel forumvärden, men de som sköter ändringar är ju i alla fall mer än lovligt sega. Tycker det är jättetrist att trevliga medlemmar flugit sin kos pga segheten!
    Känns ju inte som att ni bryr er ett dugg om våra åsikter i alla fall.
    Tyvärr.
    Jag tycker nog att vi har en klar bild om vad ni tycker om Bella och jag vet inte hur länge själva omröstningen (kan inte se det) pågår och det är kanske egentligen inte så intressant i sig. Det intressanta är ju de åsikter som kommit fram!
    Make-over av Bella har varit inplanerat ett bra tag nu så det kommer absolut att genomföras på ett eller annat sätt.
    Kikar jag i den här tråden så tycker jag dessutom att det har kommit bra förslag på vad man skulle kunna ersätta Bella med och även tips på hennes framtida look.

    Ska jag också vara riktigt ärlig så känner jag att påståendet att vi inte skulle vara intresserade av era åsikter faktiskt inte stämmer. Idag är Bella nedminskad och finns faktiskt endast på startsidan så hon är ju inte en dominerande figurin här på BT- som hon faktiskt var i början- då hon syntes på fler platser på sajten.
    Hon för en rätt tynande tillvaro på startsidan kraftigt nedbantad och endast ansvarig för att peka på artiklar och andra saker som kan vara av intresse för hugade bröllopsspekulanter
    God fortsättning på 2011
  • darkHorse

    Så, nu har omröstningen legat uppe en vecka och resultaten tycker jag är ganska tydliga. I senaste inlägget nämns det att en make-over har varit planerad ett bra tag och kommer att genomföras på ett eller annat sätt. Det hade varit intressant att höra hur ni som är ansvariga har resonerat när ni har prioriterat vilka åtgärder som är viktiga och vilka tidsramar ni jobbar med. När händer det något med Bella?

  • Aniara4

    Vaddå makeover, ta bort den gräsliga bimbon bara! Vi klarar att klicka på länkar själva utan att någon tecknad figur talar om var de är.

  • JochD

    GUD vad utseende fixerade alla är "vi vill inte ha henne hon ser elak ut buhubuhu" kom igen för fan hade det varit bättre om hon var en rund brunett eller? 

    Personligen så skiter jag högaktningsfullt i om den är här eller inte!
    är den nödvändig? knappst!
    fyller den någon funktion? Nope.
    Gör det någon skillnad om den försvinner? Nej. 

    Svar nog? 

    GHAA 

  • Hidalgo

    Jag tycker att supporten/forumvärden ska fokusera på att få sidan att fungera som den ska istället för att ha omröstningar om färger och maskotens vara eller ick varande.

    Vissa av medlemmarna använder de verktyg som finns på hemsidan inför sitt bröllop och är beroende av att tjänsterna fungerar. Jag har påpekat i 2 trådar samt mailat supporten om att önskalistan inte längre finns med på bröllopssidan som mina gäster är hänvisade till för informaton.

    Inget händer!!!

    Istället läggs det tid på att "fästa om tråden" för omröstningen så den hamnar överst!! Fruktansvärt dåligt!!

    Se till att få de grundläggande funktionerna att fungera först, byt sedan färg på sidan om det är en stor grej för medlemmarna.

  • darkHorse
    JochD skrev 2011-03-17 22:01:54 följande:
    GUD vad utseende fixerade alla är "vi vill inte ha henne hon ser elak ut buhubuhu" kom igen för fan hade det varit bättre om hon var en rund brunett eller? 

    Personligen så skiter jag högaktningsfullt i om den är här eller inte!
    är den nödvändig? knappst!
    fyller den någon funktion? Nope.
    Gör det någon skillnad om den försvinner? Nej. 

    Svar nog? 

    GHAA 
    Jag tror faktiskt att sitens utformning spelar roll för vilka som registrerar sig som medlemmar. Som det är nu känns den inte särskilt inbjudande för dem som inte lever i den typiska fluffiga bröllopsdrömmen, och jag skulle vilja ha en sajt för alla sorters bröllop. Jag tror faktiskt att en sminkad blondin förmedlar en viss känsla och speglar vilken typ av medlemmar som är välkomna, även om de har tänkt så eller ej.
  • Emblas Mamma
    JochD skrev 2011-03-17 22:01:54 följande:
    GUD vad utseende fixerade alla är "vi vill inte ha henne hon ser elak ut buhubuhu" kom igen för fan hade det varit bättre om hon var en rund brunett eller? 

    Personligen så skiter jag högaktningsfullt i om den är här eller inte!
    är den nödvändig? knappst!
    fyller den någon funktion? Nope.
    Gör det någon skillnad om den försvinner? Nej. 

    Svar nog? 

    GHAA 
    nej men det hade varit bättre om hon såg snäll ut ;)
    annars skiter jag i att hon är blond och har former ;)
  • Forumvärd

    Nu ni har jag lite information! Flört

    BröllopsBella har fått sparken och kommer inte att få någon make-over utan får istället lämna sajten och leta efter nya uppdrag och utmaningar.
    Hon kommer att plockas bort så snart teknik har tid att ta det och det kommer att ske inom kort.


    God fortsättning på 2011
Svar på tråden Ska vi ha kvar Bröllopsbella?