• Jag han

    Vad ska ni åka i på bröllopsdagen???

    Just nu flyter allt på så himla bra med vår planering. *peppar peppar*...
    Men börjar fundera på vad man ska färdas i mellan kyrkan och festplatsen..
    Vad ska ni åka? Vad kostar det?
    För min del känns det lite som det kvittar... Kan inget om bilar ändå. Kanske inte åka i en rostig gammal volvo då, men fina bilar kan jag mig inte på.

    Har ni tips på  vad som anses "fint" eller roligt att åka i?
    Inga limousiner bara.. Har ett "svenssonsbröllop" och det skulle kännas lite flådigt för vår stil om ni förstår, även om det är underbart att få åka i :)

  • Svar på tråden Vad ska ni åka i på bröllopsdagen???
  • Jag han

    Oj, vad mycket svar!
    Tack snälla ni!
    Nu har jag fått massor av inspiration och tips.. :)

  • tezz840

    dum fråga kanske men, ni som åker ner cabbat, blir inte era frisyrer förstörda då?
    Eller kommer ni åka sakta.
    Vi har bara 70 och 90 vägar till festen så då skulle man ju se ut som ett fågelbo i huvudet när man kommit fram. =)

  • MrsT2011
    tezz840 skrev 2011-03-21 14:06:49 följande:
    dum fråga kanske men, ni som åker ner cabbat, blir inte era frisyrer förstörda då?
    Eller kommer ni åka sakta.
    Vi har bara 70 och 90 vägar till festen så då skulle man ju se ut som ett fågelbo i huvudet när man kommit fram. =)
    Ha ha, förstår din tanke! Vi åker bara inom stan så det blir ett tempo på max 50 km/h! Glad

    Åkte cabbat på motorvägen på studenten men då hade man ju studentmössan som "skydd". Inte lika sugen på att få en bröllopsfrisyr sabbad på en 70/90-väg!
  • Zelmah

    till vigselplatsen anländer vi med båt, pappas snäcka.
    Från vigselplatsen till festlokalen åker vi veteranbil. Vi har vintagetema så jag kan inte tänka mig nån annan sorts bil :) Det blir en vit, renoverad Volvo PV. M2b´s svågers bror äger bilen så förmodligen ställer han upp på att köra oss i utbyte mot ett flak med öl eller så. Glad Kan inte bli bättre, precis en sån bil vi ville ha o så slipper vi betala flera tusenlappar för en 10 minuters bilfärd.

  • tweety

    Hejsan 

    ska åka våran egen bil ej lägga massa pengar på något annat

  • Cammee

    Vi har hyrt en cadillac, inget tak och ser ganska häftig ut, men ändå inte för mycket.
    Väldigt lagom för oss :)

  • Tarzan66

    Hårproblemet och cabb!
    Om ni åker vid starten och slutet nedcabbat så kan ni ju ha cabben uppfälld vid färden emellan platserna då det  är 90/110 väg. Sen beror det lite på bilen också hur mycket det drar med cabben nedfälld. Lycka till!
    Mvh Tz 

  • Jag han

    Fortsättning på frågan :)
    Ska ni ha tomburkar el pryda bilen på nåt annat sätt när ni åker?
    Eller är det bara i amerikanska filmer man gör så?
    Man vill ju att det ska synas att det sitter ett brudpar i bilen ju ;)

  • MrsT2011
    Jag han skrev 2011-03-24 07:25:45 följande:

    Fortsättning på frågan :)
    Ska ni ha tomburkar el pryda bilen på nåt annat sätt när ni åker?
    Eller är det bara i amerikanska filmer man gör så?
    Man vill ju att det ska synas att det sitter ett brudpar i bilen ju ;)


    Nja jag skulle nog satsat på en dekal eller banderoll vid bagageluckan eller på motorhuven i så fall, de skramlande burkarna känns ganska amerikanskt! =)

    Men varför inte löva bilen med björkris och fästa ballonger, så som man gör på studenten? 
  • pyret och snöflingan


    Jag han skrev 2011-03-01 06:06:41 följande:

    Just nu flyter allt på så himla bra med vår planering. *peppar peppar*...
    Men börjar fundera på vad man ska färdas i mellan kyrkan och festplatsen..
    Vad ska ni åka? Vad kostar det?
    För min del känns det lite som det kvittar... Kan inget om bilar ändå. Kanske inte åka i en rostig gammal volvo då, men fina bilar kan jag mig inte på.

    Har ni tips på  vad som anses "fint" eller roligt att åka i?
    Inga limousiner bara.. Har ett "svenssonsbröllop" och det skulle kännas lite flådigt för vår stil om ni förstår, även om det är underbart att få åka i :)


    Detta var vårt åk på bröllopsdagen men det är vår privata bil också
    Det var en bröllopsgåva från min man till mig kan man säga.. Camaros är min drömbil
  • Amejuli

    Vi ska åka i min styvfars bil som har varit en av mina absoluta favoritbilar sen jag var liten. Passar stilen på vårt bröllop också!



  • LSJS

    Ingenting då vi har gångavstånd till festlokalen...2 min från kyrkan!!!


    20110528
  • Amejuli
    Jag han skrev 2011-03-24 07:25:45 följande:

    Fortsättning på frågan :)
    Ska ni ha tomburkar el pryda bilen på nåt annat sätt när ni åker?
    Eller är det bara i amerikanska filmer man gör så?
    Man vill ju att det ska synas att det sitter ett brudpar i bilen ju ;)


    Såg ditt inlägg efter jag hunnit lägga upp bilder. Jag tror inte att vi ska dekorera den alls faktiskt. Jag tycker den är fin som den är. Om det inte är så att styvfar gärna vill, men då får han göra som han vill...
  • Flodis Hjärtat

    Hummerlimosine hade jag velat åka men kan inte med att betala 5000 kr för dryga 2 km. Tyvärr!! Men skulle önska att plånboken var större!

Svar på tråden Vad ska ni åka i på bröllopsdagen???