• gbg2012

    Göteborgsbrudar 2012!

    Hej,

    Är det någon mer från Göteborg som gifter sig 2012? =)

    Tänkte att vi kunde utbyta idéer med varandra! =)

    Jag gifter mig 2 juni 2012. =)

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2012!
  • gbg2012

    vad roligt! Ni som ska gifta er i år när ska ni gifta er? 

    Jag med! Mkt att fixa kvar. Har ni tittat på lokal än? =) 

  • gbg2012
    BlackWIngedAngel skrev 2011-03-01 00:32:53 följande:
    Är bosatt i Göteborg, men bröllopet blir i Bohuslän, sommaren 2012.

    Det finns en annan tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3823476.html
    Där är i och för sig folk från hela landet, men vi gifter oss åtminstone samma år. :) 
    tack har sett den! Skriver där med. Tänkte bara att det kan vara bra med några som är bosatta i gbg, för tips med frisör och sånt. =)
  • gbg2012
    teztroll skrev 2011-03-01 08:24:57 följande:

    För mig blir det bröllop i Göteborg 2012.
    Vi ska ha vigsel och fest på Skansen Kronan.

    Var ska ni andra gifta er och ha festen?


    Skansen kronan ser fint ut, vi funderade på det först. Men nu blir det vigsel på Gunnebo slott och festen kommer att vara på Villa odinslund. Det är fint med äldre byggnader. =)
  • gbg2012
    BlackWIngedAngel skrev 2011-03-01 10:26:21 följande:
    Jo, det kan ju vara en bra idé. Jag tänkte nog göra mig i ordning är nere i stan innan jag åker upp. Vi ska t.o.m. ta med oss blommorna från stan, eftersom jag redan har en favoritflorist. :)
    Härligt att du redan har en favoritfloist. Vi har bara bokat lokaler så hitta allt det andra återstår. =)

    Egentligen står vårt bröllopsplanerande stand by, men ni märker ju hur det går! =)

    Håller på med min uppsats nu, tar examen i juni. =)
  • gbg2012
    teztroll skrev 2011-03-01 15:12:27 följande:
    Det är verkligen fint med äldre byggnader, ja. Dessutom ville vi gärna ha en symbol för Göteborg.
    gbg2012 skrev 2011-03-01 14:39:35 följande:
    Härligt att du redan har en favoritfloist. Vi har bara bokat lokaler så hitta allt det andra återstår. =)

    Egentligen står vårt bröllopsplanerande stand by, men ni märker ju hur det går! =)

    Håller på med min uppsats nu, tar examen i juni. =)
    Jag har också problem med att vara stand-by med planeringen. Vill helst göra allt nu!

    Vad tar du examen i?
    Jag pluggar folkhälsovetenskap. Så i juni får vi ta tag i det praktiska igen.
  • gbg2012
    SnartFruSir skrev 2011-03-01 21:09:22 följande:
    20 augusti blir det för vår del. Så mindre än 6 månader kvar nu. La inbjudningarna på lådan idag. Ni som gifter er 2012 kan verkligen se fram mot mycket. Men jag kände mig lite frustrerad att aldrig kunna bokat något, för att det var "för tidigt". Men nu så, nu blir planerna verklighet
    Härligt, inte långt kvar nu då. Ja det är mkt som ska fixas. Vi ska gifta oss borgerligt med, så ordna musiker och skriva hela cermonin själva. En utmaning. 
  • gbg2012
    Wintercandles skrev 2011-03-01 23:02:29 följande:
    uh nice tråd. Vi gifter oss jan- 2012.
    Men det känns som en evighet till dess
    mindre än ett år ändå. Har ni tittat på lokal? 

     
  • gbg2012
    teztroll skrev 2011-03-02 08:43:14 följande:
    Har ni funderat mycket på hur ni ska ha vigselcermonin? Vi ska ju också gifta oss borgerligt, men vet inte riktigt hur vi ska lägga upp vigseln.
    Vi har hyrt en lokal, gunnebo slott, väldigt fint. Där får det plats max 65 personer så det påverkar gästlistan. De har en flygel i lokalen så vi har tänkt anlita någon som kan spela piano och sjunga. Ska titta på det närmare till sommaren. Men några låtar som vi tycker om och någon dikt och att vigselförättren kommer dit ut. Det är mkt att tänka på och vi vet inte riktigt än hur vi ska ha allt, ordning och så. Men cermonin är tänkt att vara 20-25 min. Brudtärnan kan spela altfiol så troligtvis ska hon spela något i någon av låtarna, sedan att den andra brudtärnan läser någon dikt. =) 

     
  • gbg2012
    teztroll skrev 2011-03-02 15:49:11 följande:
    Åh!
    Har också funderat på diktuppläsning. Skulle vilja att en av mina närmaste vänner läser Shakespeares Sonett 116 på engelska, men hon är väldigt blyg, så jag vet inte om hon vågar.

    Sen hoppas jag att killarna i m2b:s band kan tänka sig att spela någon fin låt också. Måste bara hitta nån i bekantskapskretsen som kan sjunga. =)
    Shakespear låter fint. Vet inte dikt och musik än, så mkt fint att välja på. =)

    Bra att känna någon som kan sjunga, vi känner ingen som kan sjunga. Så kommer lägga lite pengar på det. 
     
  • gbg2012

    Vi bokade För några veckor sedan och fick ändra datum för att det redan var uppbokat. Men nu känns 2 juni bra. =)

  • gbg2012
    teztroll skrev 2011-03-03 09:46:11 följande:
    På tal om tårtor och liknande. Är det någon som har bra förslag på var man kan köpa bröllopstårta? Vi tänkte börja titta runt lite och få lite priser så man vet ungefär var det kan hamna.

    Vill även börja titta efter fotograf, vigselförrättare (ska gifta oss borgerligt) och behöver priser på detta också om någon har tittat på det eller vet någon som är bra.
    Det beror på vad ni vill ha, men steinbrenner och nyberg har goda tårtor. Men de är inte billigast i stan. Jag är inte så förtjust i gräddtårta och då är de bra. Sedan är våran lokal kopplat till både en florist och konditori.så om vi beställer därifrån blirdet nog lite billigare. Men ca 56 kr/ bit tror jag de tar. 

    Sedan vet jag en tjej som min kompis anlitade för doptårta, hon gör tårtor privat och kan tänka mig att det blir mkt billigare. Om du vill veta kan jag maila dig! =) 
  • gbg2012
    teztroll skrev 2011-03-10 12:34:54 följande:
    Vi har väl tänkt en våningstårta på något sätt med sån där sugarpaste eller vad det nu hter på. Som fyllning vill jag gärna ha massa chokladmousse eller liknande och kanske även lite hallon.
    Vet du om hon gör såna tårtor typ? Har kanske tänkt mig nått liknande bilderna nedan

    Hon använder sig av det och gör våningstårtor. Fyllning kan man välja helt själv. Vi funderade på att beställa från henne, men eftersom transport och ställning ska ingå då det är kopplat till loaklen väljer vi nog det...
  • gbg2012

    Fin svenska, det jag mena var att det ingår eftersom de har något avtal med lokalen. De hämtar och lämnar ställning och tårta. 

  • gbg2012
    teztroll skrev 2011-03-11 12:48:45 följande:
    Vad bra  =)

    Vi har planerat blått, vitt och silver som färgtema. Tänkte att man har typ en vit tårta med kanske blå blommor eller andra blå dekorationer.
    Låter fint. =)

    Vi ska ha vitt/champagne, svart och grönt. Lokalen är vit och väggarna åt beige(mörk champagne)

    Jag vill ha en vit tårta med champagnefärgade rosor och gröna blad.  =)
  • gbg2012
    teztroll skrev 2011-03-14 10:03:04 följande:

    Är lite nyfiken på hur gamla alla på denna tråden är.

    Har fått höra av så väldigt många i min omgivning att jag och min m2b är för unga för att gifta oss (jag kommer fylla 24 strax efter bröllopet och han 22) så nu undrar jag om vi verkligen är yngst av folk som planerar bröllop.


    Jag kommer vara 28 och m2b kommer att vara 35 på vår bröllopsdag. Tillsammans i 6 1/2 år då. =)
  • gbg2012
    tweety skrev 2011-03-11 15:49:40 följande:
    Hej !

    ska gifta mig i gbg i juli 2012

    Vi ska göra det mesta själva, börjat på allvar att kolla runt efter lokal nu har ni några tips på en mindre lokal för typ 50pers men ej precis i centrum.

    Hörde om Stora holm säteri, kolmaden, hjuviksbåtklubb har ni några andra tips?

     
    Lokal där det går att ta med dryck och mat då? hembyggdsgårdar finns. Många lokaler är större, varmbadhuset ska vara fint, men vet inte hur det var med att ta med sig mat på sommaren. 
  • gbg2012
    tweety skrev 2011-03-15 12:20:57 följande:
    Hejsan Vi kommer vara 29 och 30 när vi gifter nästa sommar. precis fått bekräftelse på att lokalen är bokad och bokade kyrkan idag...

    känns bra att det är bokat så vi kan börja planera inbjudningskort osv.... 
    Ser nu att ni hittat lokal! vad blev det för lokal? =)
  • gbg2012
    tweety skrev 2011-03-21 19:57:49 följande:
    hejsan det blir kolmaden i delsjön och säve kyrka 
    ok, delsjön är fint. =)
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2012!