• IdaPierre
    Thailand2011 skrev 2011-02-01 18:14:59 följande:
    Väldigt lik min klänning! =)
    Vi gifter oss den 1 maj på stranden i Khao Lak, Thailand.... Bara vi två o vår dotter (som också ska få en liten prinsessklänning) =)
    Ja dom påminnde verkligen om varandra :) så fina!
  • IdaPierre

    Åh vilka underbara klänningar...den ena är fina än den andra...ujujuj...nu undrar ja om jag verkligen har valt rätt...hihihi

  • IdaPierre
    Dannis skrev 2011-02-05 14:39:31 följande:

    Va roligt att se vad alla ska ha på sig Glad

    Den här klänningen ska jag ha på mig. Den ska tas in och så ska det sys på band. Jag ska gifta mig 27/8-11. Längtar massor!


    Åh jag blev helt kär i din klänning! superfin verkligen...speciellt när det va halterneck!!!! SUPERFIN!!
  • IdaPierre
    21maj skrev 2011-02-15 21:37:36 följande:
    Köpte en annan klänning som jag ska ha istället:)


    Den där klänningen har jag med köpt..den kommer imorgon :) åh jag längtar ihjäl mej efter den nu!! Beställde den från kina dagen efter nyår så det har gått fort...just nu ligger den i västerås o väntar på att bli utkörd till mej imorgon :)
  • IdaPierre
    Ocean Bride skrev 2011-02-15 21:41:43 följande:
    var hittade du denna? Har kollat på den flera gånger men glömmer alltid spara sidan =(
    Jag har köpt den från Landybridal...betalade 673 kr för den sen tillkom det frakt såklart.
    maggie storetto
  • IdaPierre

    idag kom min klänning! helt underbar är den!! Ska försöka lägga ut en bild sen när ja har fått på mej den ordentligt...(behöver lite hjälp med korsettryggen)

  • IdaPierre

    ÄLSKAR MIN KLÄNNING!! Åh jag har verkligen valt rätt. Den sitter som smäck lite för lång bara men det kommer farmor att fixa åt mej. fast hon vet inte om det än..hihi. den är super skön att ha på sej. Jag bara älskar den. Den gör sej inte riktigt lika bra på bild som i verkligheten.
    (blev lite tokiga kort då ja inte vill visa mitt ansikte) Åh vad ja längtar nu till den stora dagen!





  • IdaPierre
    SnowFairy skrev 2011-02-17 08:23:04 följande:
    WOW! Superfint! Får man fråga var du köpte den?
    Jag beställde den från www.Landybridal.com Kina alltså. betalade ca 670 kr för klänningen sen beställde ja en tiara en slöja så med allt det och frakt gick det på 1400. inte farligt..haha...Detta är verkligen min drömklänning så gissa om jag blev glad när den va på rea..såg igår när ja va inne o kollade att dom hade sänkt den ännu lite mera..637 kr låg den på nu..så tillkommer ju frakt såklart

    helena mikael: Tack det va snällt sagt, ja jag älskar den!! Den är ju lite lång men det går ju att fixa. är jättenöjd!!

    MissHelena: Ja du kommer allt få se den i verkligheten :) Åh vad ja blir nyfiken nu...vill se din klänning..hihi
  • IdaPierre
    Alexanders Maria skrev 2011-02-20 14:10:07 följande:
    Detta är min klänning som jag kommer bära när jag gifter mig den 2 Juni.
    Kommer sätta ett tunt sidenband under bysten och ta bort rosetterna på axlarna. :D



    och jag kan ju inte låta bli att nämna att jag ska ha denna i mitt hår <3 har precis beställt den så jag är lite lycklig. :)
    Vart har du hittat den?? Skulle vilja ha en till min tärna..fast kanske en ljusrosa
  • IdaPierre
    IdaPierre skrev 2011-02-20 14:11:11 följande:
    Vart har du hittat den?? Skulle vilja ha en till min tärna..fast kanske en ljusrosa
    Blomman alltså :)
  • IdaPierre

    Tänkte höra med er om ni har något tips på bra bh som man kan ha under axelbandslös klänning...jag vill inte ha den där bh som ser ut som kycklingfileér..hihi...Vill ha en bra bh som har push up effekt fast det inte är några band på den...jag hittar verkligen ingen ja gillar...letar oxå efter en typ underkjol med slim effekt :) Någon som har några tips????

  • IdaPierre
    MissHelena skrev 2011-02-23 20:59:02 följande:
    JA! Har du kollat på triumph? Det finns i en större stad nära dig! ;)Annars har jag en av märket Wonderbra, och det är den bästa jag har haft! Dom går även beställa från nätet vad jag vet...
    Men satsa på att gå till en butik som verkligen kan sitt jobb!

    Lycka till!
    hihi tack :) ska ta me mej syrran någon dag tänkte ja o ¨ka in till den stora staden o kolla...hihi..tror ja behöver lite hjälp av någon i affären som är lite kunnig...har jätte svårt för att hitta bra bh:ar utan axelband :)
  • IdaPierre
    Helena Mikael skrev 2011-02-24 07:25:26 följande:
    Jag kommer köpa den här. FInns på Lindex och är hur skön som helst!
    Blir heller inga kycklingfileér, hahha....
    Har provat den men inte köpt den än, fanns inte i denna färg då.
    Men dem har kommit in nu, så det blir lunchshopping idag!
    Tycker dem är fina också + att man kan använda dem till allt! :)
    Bild tack :)
  • IdaPierre
    Fröken Lindström skrev 2011-02-28 19:25:18 följande:


    det här är min, fast jag ska ha de svarta detaljerna i guld istället!
    Åh vad fin!! Helt underbar..tror det kommer bli skitsnyggt med guld!
  • IdaPierre
    Helena Mikael skrev 2011-03-02 13:23:26 följande:
    Alltså det beror ju på, finns ju klart dyrare än så.
    Men för en 500 får man en BH som verkligen gör det den lovar. Och i mitt fall är det sånt problem med axlebanslösa bh som åker ner eller blir ful i "toppen"
    Har köpt vanliga bh utan band innan för mellan 150-300:- som inte är bra.
    Denna håller och är värd varenda krona. Därför tycker jag att den är bra prismässigt.

    (jo det är en wonderbra)
    Jag har oxå problem med axelbandlösa bh..dom bara kalkar ner hela tiden..blir galen...ska helt klart leta efter den där o prova...Lindex here i come :)
  • IdaPierre
    Helena Mikael skrev 2011-03-03 07:47:09 följande:
    Jag vet inte hur den fungerar med olika storlekar. Men jag har 85C och fungerar kanon för mig.
    Men gå till en lindex butik (t.ex) prova den och hoppa omkring lite i provrummet. Upp med armarna, hoppa runt, böj dig ner etc. Ja, bete dig som ett fån helt enkelt hihihi*
    Då känner man om den sitter som man vill att den ska sitta.
    Känns det inte bra finns det ju även halterneck bh.
    hahaha Lindex nästa...nu ska ja gå o bete mej som ett fån...jag hoppas verkligen den kommer sitta på på mej oxå..får panik annars..måste ha en bh under min klänning!!! Hihi
  • IdaPierre
    cattitzi skrev 2011-03-03 15:39:56 följande:
    Jag var på Lindex i min hemstad och bh fanns inte där Rynkar på näsan
    Kan det vara så att den bara finns i större butiker (trots att vår butik är ganska stor...) Kan iofs vara slut med, men trist!
    Kolla på nätet www.uppercut.se där finns den...vet du vad du har för storlek är det ju bara att skicka efter :)
  • IdaPierre
    Helena Mikael skrev 2011-03-03 14:05:41 följande:
    Jag håller tummarna för att den finns i en fin färg och att den passar!
    Hahaha, du får varna folk utanför provrummet innan du går in ;)
    har provat bh:n nu...den kommer det bli..kanon! Tack för tipset :)
  • IdaPierre
    cattitzi skrev 2011-03-04 07:32:22 följande:
    Åh så smart! Beställde du därifrån? Ska man köra med samma storlek som vanligt, eller är de mindre/större i modellen? Har ganska liten storlek så risken för att något skulle puta ut är rätt minimal! ;o)
    Jag har inte beställt den än men ja kommer beställa den från den sidan. jag va o provade den på en bh affär här i stan i helgen o den satt perfekt i den storlek ja har. Kände att det va bäst att gå o kolla så den passar i den bh storlek ja har och ja tycker att den passade jätte bra..så ja kommer beställ i min vanliga storlek. Jag har lite större byst så ja är lite orolig att dom ska "hasa" ner bh:n efter ett tag men det kändes som att den sitter uppe bra. Så ja hoppas inte ja kommer behöva att gå o dra upp bh:n hela tiden :) Jag har ju snörning på klänningen så ja får väl dra åt hårt..hihihi
Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar