• undrande?

    Frieri tips?

    Tänkte fria till min älskade man, någon som har tips på något roligt sätt/annorlunda sätt att fria på?
    Dessutom är den tilltänkta dagen en vardag då vi båda jobbar, visst kan man väl förlova sig en "vanlig" arbetsdag också? Den dagen är en speciell dag för oss nämligen... Man kan ju mysa och vara tillsammans då också...
    Tips någon?
    Huh, lite nervös är man dock! :D

  • Svar på tråden Frieri tips?
  • Ettolrach

    Klart man kan förlova sig vilken vanlig dag som helst, för er blir den ju speciell i vilket fall som helst!

  • undrande?

    Jo, det är klart att man kanske kan. Men vad hittar man på en kväll när man jobbat för att göra det speciellt?
    Suck... Inte lätt det där!

  • Pånglan

    Vet inte var Ni bor.. men i Stockholm kan man boka kurbad för två på Centralbadet. Då får man bada i två härliga träbadkar med väldoftande vatten som står bredvid varandra och dricka champagne. Vi har gjort det.. inte vid vår förlovning men ändå.. och det är väldigt mysigt. Efter det kan Ni kanske gå och äta litet...

  • Pee- Pot

    Varför inte klä dig fint, fixa en god middag med levandeljus, en stor bukett röda rosor, lite lugn musik i bakgrunden.
    Stäng av mobiler och koppla ur hemtelefonen. Det behövs inte så mycket för att det ska bli en mysig stund tillsammans.
    Ha kanske kärleks tema på maten, som tex toas skagen på hjärtformat bröd...

    Lycka till!!!

  • Kookai

    Jag tankte fria till min pojkvan nu i helgen. Hade egentligen tankt att gora en riktigt stor grej utav det forra helgen (picknick med skumpa, rosblad i sangen, you name it!) men det resulterade bara i att jag forlorade modet sa denna helgen tanker jag 'bara' laga en speciell middag, kopa hem lite gott vin, se honom djupt i ogonen och stalla FRAGAN.

    Sa hall tummarna e ni snalla!

  • undrande?

    Lycka till vad då menat till Kookai, såklart! *ler*

  • Flizo

    Ooh, vad mysigt!! Jag blir alldeles varm i magen jag bara tänker tanken.. Pee- Pot hade lite bra ideér tycker jag!
    Ni kanske måste vara hemma för att han inte ska ana något? Hmm.. Men bjud på middag och så kan du sen leda in honom till ett skumbad med tända ljus.. om ni har badkar förstås? .. korka upp skumpa och sen, ut med frågan ;o)

    Lycka till hur du än gör det!!

  • Kookai

    Forsokte lite smidigt fa in konversationen pa forlovning och aktenskap igar framfor TVn for att forsoka checka laget. Fick intrycket av att det ligger till sa har: Han vill garna gifta sig med mig men just nu har han inte tid och energi nog att gladja sig at det (han har nyligen flyttat upp hit och letar fortfarande jobb, all energi gar at till det). Dessutom namde han I forbigaende ?Trust me, I will ask you?. Han sa ocksa att han tycker en 6 manaders forlovning ar lagom (jag var mer installd pa ett ar) sa kanske det hinner bli nat till sommaren I alla fall.

    Undrande? Nu far du beratta hur det gar for dig, och lycka till!!!

  • undrande?

    Alltså, det är så skumt.. :) Igår när vi satt hemma i soffan, frågade min sambo mig om vi inte skulle förlova oss snart. Han ville ut och kika på ringar så snart det var möjligt. Och jag som skulle överraska honom... Nu blir det väl inte så antar jag, utan det blir nog fölovning, som vi gemensamt kommit överens om. Men man får väl ordna med något mysigt för den dagen ändå! Håll tummarna!

  • Valentin

    Varför krångla med massa saker hela tiden...
    Jag friade första måndagen på semestern förra året....Efter att vi grillat och drack lite vin.... Hon fick ett halsband med ett hjärta med 4 diamanter i....
    DET blev en Kärlekssemester sedan.....

  • Medea

    Jag gillar överaskningsupplägg av typen följande:

    Den som ska överraskas får ett kuvert till jobbet innehållandes en taxicheck och en instruktion (typ ta med dig en varm tröja och möt mig vid x kl. x). Kuvertet får gärna följas av en gerbera eller annan kul blomma. Vid destinationen har den som överraskar fixat en picknick med varm dryck tex, varm äppelcider, lite mat och gärna chokladtryfflar till efterrätt på ett trevligt ställe, kanske på en avsides brygga vid vattnet (tänker mig Haga i Stockholm). Gärna också lite champagne... Den som överraskar har också fixat varma filtar och utomhusljus.

  • Kookai

    undrande? Haller tummarna! Tycker det var fint att det var ett gemensamt beslut trots allt. Och som sagt, det gar ju bra att gora nagot speciellt av sjalva dagen!

  • Evelinawik

    Jag ska fria till min sambo i vinter när det är snö ute, jag ska fråga om vi inte ska ta en tur till omberg på fyrhjulingen och grilla korv när vi varit där ett tag, ska släkt och vänner komma som i en "karavan" i sina bilar, stanna, gå ut och där börja sjunga låten "marry you" och sedan ska jag fria och sen skålar vi alla :)

  • Sommaren2015

    Jag friade till min sambo efter att jag varit ute med ett par gamla kollegor och var lite på snusen. De hade pratat bröllop hela kvällen så jag blev helt sugen. Min sambo var hemma och var ynklig och förkyld på soffan och ville att jag skulle köpa hem honung.


    Jag var övertygad att ICA skulle ha en "ring-automat" med plastringar för en femkrona. De hade de tyvärr inte så jag fick ta det näst bästa och köpa ett paket buntband...

    Hemma friade jag med en ring fint hemmasnickrad av ett buntband och min sambo blev väldigt chockad och glad. 

    Inte så romantiskt kanske! Men jag gick mer på magkänsla än planering :) Hoppas det går bra för er som ska fria!!! Och var kanske liiiiite mer romantiska än jag.

Svar på tråden Frieri tips?