• Jeliqa

    Västeråsbrudar 2011

    Catta skrev 2011-01-09 12:07:11 följande:
    Vi vill gärna vigas i Ängsö kyrka och tänkte kanske ha festen på Brunnby, men där är det fullbokat till maj 2012!!! :( Men men.. Nya tag! Någon här som har koll på lokaler i stan?
    Tråkigt att Brunnby är fullbokat. Har du kollat lokaler på hitta lokal-sidor? Tex denna http://www.hyra-festlokal.se/lokaler-vastmanland/lokaler-vasteras/
  • Jeliqa

    Idag var jag och bm till Ruths och provade ut kläder åt honom. Väldigt rörd blev jag av att se honom i hela utstyrseln.
    Kommer era blivande att köpa eller hyra sina kläder? och blir det kavaj, smoking eller frack?

    Vi har även idag fått klart priset från restaurangen där vi skall ha middagen efteråt och det känns väldigt skönt att ha fått ett rimligt pris på hela kalaset.

  • Jeliqa

    Här är en liten sammanställning på oss som kommit till tråden hittills

    Vi gifter oss;
    Jeliqa - 6 Augusti 2011, Norberg
    Sommarbrud2011 - 23 Juli 2011, Västerås
    Junibrud11 - 11 Juni, Västerås
    Jessica1979 - 4 Juni 2011, Västerås
    Catta - 2011, Västerås 

  • Jeliqa

    Ojdå. Då ändrar jag :)
    Här är en liten sammanställning på oss som kommit till tråden hittills

    Vi gifter oss;
    Jeliqa - 6 Augusti 2011, Norberg
    Sommarbrud2011 - 23 Juli 2011, Västerås
    Junibrud11 - 18 Juni, Västerås
    Jessica1979 - 4 Juni 2011, Västerås
    Catta - 2011, Västerås 

  • Jeliqa
    Jessica1979 skrev 2011-01-14 22:39:31 följande:
    Nu har vi bokat en manlig sångare till kyrkan. Åhhh vad spännande.

    Och det viktigaste av allt, vi har skickat ut inbjudningarna!! Vad skönt det känns!! Fått flera mysiga sms om hur glada de är att få gå på gröllop....
    Vad roligt att ni bokat sångare! Vilka sånger skall ni ha?
    Vi har bokat en kvinnlig sångare som är bekant till en av våra gäster. Har hört henne sjunga och det känns jättebra.
    Inbjudningskorten håller vi på med just nu. De kommer nog kunna skickas ut i veckan.  
  • Jeliqa
    helena86 skrev 2011-01-15 18:39:12 följande:
    Vi gifter oss på nyårafton :D Vad kul att komma i kontakt med andra brudar så man kan tipsa varandra om olika bröllops saker :D
    Åh vad roligt :) Ja visst är det bra att få lite tips och bolla idéer. :)
  • Jeliqa

    Vi beställer från Chantals. Vi skall ha en moussetårta så det är lite dyrare än vanligt, dessutom ska vi ha en tårta till varje person. 45:- person betalar vi


  • Jeliqa

    Vi hade i princip redan bilden klar för oss hur tårtan skulle se ut och vilka smaker det skulle vara. Sen på bröllopsmässan var Chantals där och då hade de en provsmakning med i princip samma smaker. Så efter det tog vi kontakt med dem, fick gratis provtårta efter våra önskemål. Gjorde några ändringar och sedan bokade vi dem. Jag tyckte de var väldigt lyhörda för våra önskemål och väldigt tillmötesgående. :)


  • Jeliqa
    bruden skrev 2011-06-10 10:28:37 följande:
    Då puffar jag upp tråden och lägger till mig själv som blir fru den 6/8
    Åh så roligt! Då gifter vi oss samma dag :)
    Vart gifter ni er? 
  • Jeliqa
    bruden skrev 2011-06-10 18:21:26 följande:
    Sätrabrunn Ni då?
    Haha vilket sammanträffande! Vi har bokat bröllopssvit/Mathiesen på Sätrabrunns Spa som boende för natten 6-7. Vi gifter oss dock i Norberg. :)
  • Jeliqa
    Tårtsmula skrev 2011-06-10 21:44:38 följande:
    Hej alla västerås brudar! Vi gifter oss den 3 september. Vi blir vigda i Badelunda kyrka och ska ha festen därefter i Badelunda kyrkskola. Det ska bli toppen!
    Vilken fin plats ni har valt. Allt i trakterna kring Badelunda är så grönt och fint. :)
  • Jeliqa
    bruden skrev 2011-06-11 06:51:24 följande:
    Aha! Det är alltså ni som bokade upp sviten som vi skulle haft...  Vi valde hela paketet på Sätrabrunn. Så skönt att  inte behöva tänka på mat och dukning
    Norberg är vackert på sommaren, verkligen! 
    Ja det är vi som är bovarna i dramat :) Sover ni på skogsgården istället? Det såg också riktigt fint och mysigt ut tyckte jag.

    Väldigt skönt att få allt i ett paket med mat och dukning osv. Då spar det ju lite tid för er också :)
  • Jeliqa
    Lojsy skrev 2011-06-11 09:06:31 följande:
    Hej Alla Västeråsbrudar!

    Var köper ni er brudbukett ifrån? Jag har haft så svårt att bestämma mig om hur den ska se ut och nu börjar det brinna i knutarna att beställa en!

    Jag bor i Västerås men ska gifta mig i Sala Silvergruva, så blommor kan vara både från V-ås och Sala. 
    Jag köper från Strands blommor i Norberg. Tänkte först ta från Gideonsbergsblommor men det blir så drygt att frakta dem. De på Gideonsberg har dock väldigt bra priser  och är trelviga så de kan jag rekommendera.
  • Jeliqa
    Junibrud11 skrev 2011-06-11 11:08:25 följande:
    Jag köper mina från Gideonsbergsblommor, riktigt bra priser och så ligger det nära oss vilket är ett plus =)

    Åhhh om en vecka blir jag fru! Nu är det nära, så spännande!
    Då bor vi nog i närheten av varandra :)
    Så spännande att ni snart är gifta! Är du nervös?
  • Jeliqa
    Junibrud11 skrev 2011-06-12 15:53:09 följande:
    Gör vi?!

    Ja nu är det 6 dagar kvar.. Nervositeten kommer och går, det sitter listor uppe på väggarna med allt som ska göras dag för dag, dom lugnar lite =)
    Annars försöker vi bara njuta av stunden fram tills lördag och inte stressa så mycket.
    Ja om ni också bor nära Gideonsbergsblommor alltså.

    Så smart med att göra listor. Jag har påbörjat en sista checklista med det som vi kan göra klart redan nu och det som måste göras tidigast dagarna innan bröllopet. Känns skönt att få så mycket som möjligt avklarat innan och veta precis vad det är som är kvar.
    Åh jag hoppas verkligen att ni får ett alldeles perfekt bröllop och fint väder!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2011