• Forumvärd

    Tipsa här!

    Hejsan!

    Nu när ni surfar runt på nya Bröllopstorget kommer ni kanske att stöta på saker som ni skulle vilja förbättra eller förändra.
    Skriv gärna ner era tips och förslag i den här tråden!Solig

  • Svar på tråden Tipsa här!
  • Optimia

    Hallå, är det möjligt att få några svar från redaktionsmedlemmarna? Många har ju kommit med synpunkter här, men redaktionen lyser med sin frånvaro.

    Annars vill jag fråga varför ni startat tråden, om ni ändå inte tänker läsa eller svara i den?

  • Forumvärd
    Moster Stina skrev 2010-12-13 11:49:37 följande:
    Nyaste trådarna

    VAR hittar man dem numera?
    Obesvarade trådar betyder INTE samma sak!

    Och jag håller med andra...skippa duttiduttfärgerna! OCH den fruktansvärda loggan med tjejen, som ser ut som ett spel för barn!

    Denna sida behöver nog överhuvudtaget inte göras gullig och puttinuttig. Uppskattade att den gamla sidan kändes mer saklig. Alla vill ju liksom inte ens ha puttinuttiga bröllop!
    Det som går att göra är att titta på senaste inläggen för där hamnar även de senaste trådarna. Det stämmer att de obesvarade trådarna ibland inte är synonyma med de senaste trådarna utan det kan vara äldre trådar som inte fått några svar ännu.
    Frågan är om man kanske skulle göra så att man även lägger upp de senaste trådarna som en egen flik tillsammans med obesvarade, hetaste osv. På så sätt skulle dessa bli lätta att hitta.
    Jag ska höra mig för om detta är möjligt att lösa på ett smidigt och enkelt sätt.
    Vad tror du om det?
  • Forumvärd
    kokajo skrev 2010-12-15 13:44:19 följande:
    Hittar inte längre funktionen att söka bland foruminläggen? Vill man veta något kommer man ju inte att sätta sig och plöja igenom alla trådar!

    Håller med ovanstående om att bimbotjejen är fruktansvärd.
    Sökfunktionen hittar du i längst uppe på varje sida i menyraden.
    Där kan du söka på artiklar och även i forumet.
  • Forumvärd
    Semlorna skrev 2010-12-11 22:25:19 följande:
    Varför har gamla, låsta trådar öppnats igen när nya ändå startats istället?

    Ta bort Bella (!) och byt till en könsneutal logga. Hela BT känns nu som en könsfälla som jag åtminstånde inte kan ställa upp på. Är medlem på ett annat forum med 99% kvinnor och den är bra mycket mer med i sin tid.

    Gör färgerna här mer varierande. Ljuslila på ännu ljusare lila är för mycket och jag orkar inte vara här en längre stund.
    Anledningen att gamla trådar har öppnats och att trådar inte stängs efter en begränsad tid är att det har upplevts som störande att en tråd plötsligt är stängd och att man då är tvungen att starta en ny allt eftersom.
    Därför kommer inte trådar att stängas utan rullar på så länge någon är aktiv i dom
  • Forumvärd
    Aleta skrev 2010-12-12 00:23:04 följande:
    När man loggar in ska det omedelbart synas att man har meddelande i inboxen. Det ska man inte behöva klicka sig fram till för att kolla tycker jag.

    En lista med senast  nytillverkade trådar vill jag också ha tillbaka.

    Jag får megaont i ögonen när jag läser här på BT!
    Jag kan sitta och läsa massor med text på datorn, hela avhandlingar på ett par hundra sidor har jag till och med betat av, men aldrig tidigare har jag fått problem med ögonen.
    Hela tiden måste man liksom kisa lite. Det måste finnas någon slags standard för vilka kontraster som är OK att ha mellan bakgrund och text. Kolla upp det. 
    När du loggar in så hamnar du på "din sida" och har du meddelande i inboxen så ser du det längst upp på sidan där du har ditt användarnamn. Den menyn följer sedan med dig oavsett var du befinner dig på forumet och får du ett meddelande i inboxen registreras det där uppe
  • passionsblomman
    Forumvärd skrev 2010-12-16 12:11:51 följande:
    När du loggar in så hamnar du på "din sida" och har du meddelande i inboxen så ser du det längst upp på sidan där du har ditt användarnamn. Den menyn följer sedan med dig oavsett var du befinner dig på forumet och får du ett meddelande i inboxen registreras det där uppe
    Ja, men det syns på tok för lite! Det sitter för "off" och är en för pyttig symbol för att folk ska se den. Jag har inboxat flera medlemmar som jag sedan fått ropa på inne i trådar eller ännu bättre-sms:a på mobilen för att de inte sett sitt meddelande. Det är inte ett bra betyg och bör därför snartast ändras.

    Jag beklagar att trådar inte stängs längre. Jag ser hellre att en del diskussioner avslutas och får falla i glömska och att dem man vill hålla liv i startar man om. Och då är jag trogen ett flertal "långkörare" som startas om med tremånadersintervaller. Våra nya trådstarter är dessutom lite en del av årstidsskiftningar, nya formuleringar, sammanfattningar av "oss" och lite nytt bränsle i våra vänskapstrådar. Nu har ni alltså ändrat, så i min ena tråd förblir det rimfrost på rutan och vinterland för alltid om vi inte med berått mod själva startar om oss till något som är mer evighetsbaserat...

    Uppenbart är ju att några tyckte till om att stänga trådarna, och då har ni ändrat. Isåfall undrar jag nu hur många exakt behöver tala om att:

    *det mörklila är för mörkt för läsbarheten, i synnerhet ihop med ljuslila eller vitt ovanpå.

    *Bella har inte fallit medlemmarna i smaken

    *Loggan har vad jag sett endast fått minus i kritiken

    *inboxsymbolen när man fått meddelande syns för dåligt

    innan ni faktiskt och lite raskt ändrar på detta?

    För ni måste ju vid det här laget kunna dra slutsatsen att det inte handlar om "alla kan aldrig bli nöjda" eller att "alltid är det några som klagar". Istället skulle ni kunna plöja lite "långtrådar" och snabbt konstatera att det som rapporteras här i form av miossnöje är en droppe i BT-havet. Jag skulle lätt kunna ge er en väldigt lång rad medlemsnamn. Hur sammanställer ni själva kritiken? För det här går inte över för att "vi vänjer oss med tiden"
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Aleta
    Forumvärd skrev 2010-12-16 12:04:29 följande:
    Det som går att göra är att titta på senaste inläggen för där hamnar även de senaste trådarna. Det stämmer att de obesvarade trådarna ibland inte är synonyma med de senaste trådarna utan det kan vara äldre trådar som inte fått några svar ännu.
    Frågan är om man kanske skulle göra så att man även lägger upp de senaste trådarna som en egen flik tillsammans med obesvarade, hetaste osv. På så sätt skulle dessa bli lätta att hitta.
    Jag ska höra mig för om detta är möjligt att lösa på ett smidigt och enkelt sätt.
    Vad tror du om det?
    Mycket bra!

    Man vill kunna ögna igenom allt nytillkommet. Det går inte idag utan att läsa alla trådar på hela BT känns det som. 
  • Aleta
    passionsblomman skrev 2010-12-16 14:01:48 följande:
    Ja, men det syns på tok för lite! Det sitter för "off" och är en för pyttig symbol för att folk ska se den. Jag har inboxat flera medlemmar som jag sedan fått ropa på inne i trådar eller ännu bättre-sms:a på mobilen för att de inte sett sitt meddelande. Det är inte ett bra betyg och bör därför snartast ändras.

    Jag beklagar att trådar inte stängs längre. Jag ser hellre att en del diskussioner avslutas och får falla i glömska och att dem man vill hålla liv i startar man om. Och då är jag trogen ett flertal "långkörare" som startas om med tremånadersintervaller. Våra nya trådstarter är dessutom lite en del av årstidsskiftningar, nya formuleringar, sammanfattningar av "oss" och lite nytt bränsle i våra vänskapstrådar. Nu har ni alltså ändrat, så i min ena tråd förblir det rimfrost på rutan och vinterland för alltid om vi inte med berått mod själva startar om oss till något som är mer evighetsbaserat...

    Uppenbart är ju att några tyckte till om att stänga trådarna, och då har ni ändrat. Isåfall undrar jag nu hur många exakt behöver tala om att:

    *det mörklila är för mörkt för läsbarheten, i synnerhet ihop med ljuslila eller vitt ovanpå.

    *Bella har inte fallit medlemmarna i smaken

    *Loggan har vad jag sett endast fått minus i kritiken

    *inboxsymbolen när man fått meddelande syns för dåligt

    innan ni faktiskt och lite raskt ändrar på detta?

    För ni måste ju vid det här laget kunna dra slutsatsen att det inte handlar om "alla kan aldrig bli nöjda" eller att "alltid är det några som klagar". Istället skulle ni kunna plöja lite "långtrådar" och snabbt konstatera att det som rapporteras här i form av miossnöje är en droppe i BT-havet. Jag skulle lätt kunna ge er en väldigt lång rad medlemsnamn. Hur sammanställer ni själva kritiken? För det här går inte över för att "vi vänjer oss med tiden"
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Instämmer!

    Jag vill dessutom påpeka att jag inte är någon ovan användare av datorer eller på något sätt har begränsade möjligheter att förstå eller räkna ut hur saker och ting fungerar. Jag har den bestämda åsikten att ett sådant här forum ska vara användarvänligt och lätt att komma in i. Den gamla designen var faktiskt mycket lätt att snabbt komma in i och vänja sig vid.
  • Aleta
    Forumvärd skrev 2010-12-16 12:11:51 följande:
    När du loggar in så hamnar du på "din sida" och har du meddelande i inboxen så ser du det längst upp på sidan där du har ditt användarnamn. Den menyn följer sedan med dig oavsett var du befinner dig på forumet och får du ett meddelande i inboxen registreras det där uppe
    Nej, det gör jag inte alls. Jag har automatinloggning och hamnar på startsidan. Dvs min lilla ruta uppe i hörnet. Det är inte alls tydligt, det gick flera dagar innan jag såg mitt inboxmeddelande. I den gamla versionen syntes det direkt när man loggade in. 
    Man kanske kan göra så att symbolerna ändrar färg när det är något? Jag föreslår chockrosa igen.  
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2010-12-16 14:01:48 följande:
    Ja, men det syns på tok för lite! Det sitter för "off" och är en för pyttig symbol för att folk ska se den. Jag har inboxat flera medlemmar som jag sedan fått ropa på inne i trådar eller ännu bättre-sms:a på mobilen för att de inte sett sitt meddelande. Det är inte ett bra betyg och bör därför snartast ändras.
    Hur skulle du vilja ha det där?
    Ska det blinka till eller har du någon annan fundering kring hur det kan lösas?
    passionsblomman skrev 2010-12-16 14:01:48 följande:
    Jag beklagar att trådar inte stängs längre. Jag ser hellre att en del diskussioner avslutas och får falla i glömska och att dem man vill hålla liv i startar man om. Och då är jag trogen ett flertal "långkörare" som startas om med tremånadersintervaller. Våra nya trådstarter är dessutom lite en del av årstidsskiftningar, nya formuleringar, sammanfattningar av "oss" och lite nytt bränsle i våra vänskapstrådar. Nu har ni alltså ändrat, så i min ena tråd förblir det rimfrost på rutan och vinterland för alltid om vi inte med berått mod själva startar om oss till något som är mer evighetsbaserat...

    Uppenbart är ju att några tyckte till om att stänga trådarna, och då har ni ändrat. Isåfall undrar jag nu hur många exakt behöver tala om att:
    Det har kommit synpunkter tidigare om att man önskade att trådarna inte skulle stängas och så var det även på vår systersajt Familjeliv.se
    Där ändrades detta i våras- om jag inte minns galet- och en del medlemmar hade samma farhågor som dig men där ser vi nu att det faktiskt är ett rätt litet problem.
    Tvärtom så har det visat sig att fördelarna klart överväger nackdelarna.
    Det som händer är att trådar dör av automatiskt efter ett tag och har man t.ex årstidstrådar etc så brukar diskussionerna fortlöpa i de nya trådarna.
    Det händer kanske ibland att någon lägger ett nytt inlägg i en "gammal" tråd men i och med att den inte längre är aktiv så dör diskussionen ut naturligt och man fortsätter i den nya tråden.
    passionsblomman skrev 2010-12-16 14:01:48 följande:
    Uppenbart är ju att några tyckte till om att stänga trådarna, och då har ni ändrat. Isåfall undrar jag nu hur många exakt behöver tala om att:

    *det mörklila är för mörkt för läsbarheten, i synnerhet ihop med ljuslila eller vitt ovanpå.

    *Bella har inte fallit medlemmarna i smaken

    *Loggan har vad jag sett endast fått minus i kritiken

    *inboxsymbolen när man fått meddelande syns för dåligt

    innan ni faktiskt och lite raskt ändrar på detta?

    För ni måste ju vid det här laget kunna dra slutsatsen att det inte handlar om "alla kan aldrig bli nöjda" eller att "alltid är det några som klagar". Istället skulle ni kunna plöja lite "långtrådar" och snabbt konstatera att det som rapporteras här i form av miossnöje är en droppe i BT-havet. Jag skulle lätt kunna ge er en väldigt lång rad medlemsnamn. Hur sammanställer ni själva kritiken? För det här går inte över för att "vi vänjer oss med tiden"
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Som jag förklarade i den andra tråden så tar vi till oss av era åsikter och ser över vad som behöver ändras eller läggas till och det är en aktiv diskussion som vi för internt.
    Visst är det så att inte alla kan bli nöjda för så är det. Det är helt omöjligt att göra alla medlemmar helt 100% nöjda men vi kommer självklart att se över vad som behöver åtgärdas.
    Det är just därför man har den här typen av trådar i samband med en relansering
    Det ger er möjlighet att tycka till och vi är tacksamma för konstruktiv och saklig kritik.
Svar på tråden Tipsa här!