• Emblas Mamma

    Någon som gifter sig 18/6 2011? :)

    Alltså helgen innan midsommar:)
    Någon annan som tänkte gifta sig då? :)

  • Svar på tråden Någon som gifter sig 18/6 2011? :)
  • fikonöra

    Hehe. :) Jag tror nästan att man har skjutit en hel del framför sig och liksom tänk att "det kan vi ordna med sen". Men nu är det ju sen! :p

    Jag tror vi har det mesta ganska klart.

    På tisdag ska vi träffa fotografen för att gå igenom dagen lite, hon vill gärna skriva ett "manus" så att det blir precis som vi tänkt oss.

    Tårta har vi inte beställt, och jag har heller inte bestämt florist.

    Min blivande har inte provat ut kostym och skor ännu.. (!!!) Är väl inte lika bråttom kanske.

    Vi har bokat en gammal kvarnstuga som vi ska ha bröllopsfesten i, så vi måste snart dit igen för att mäta upp borden och sånt.

    Men jag blir så stressad av allt som ska göras dagarna/dagen innan som vi liksom inte kan göra nu.
    Dekrorera lokalen till exempel.. Jag räknar nästan med att det kommer ta en halv dag om inte mer. Det måste ju bli perfekt! :p

    Sen är det ju möte med prästen, och bestämma psalmer och annan musik till vigseln.
    När har ni andra tänkt göra det, och har ni redan allt klart?

    Jag blir nästan illamående av nervositet när jag tänker att snart är dagen här! Jag är så rädd att jag ska svimma när vi står där framme. Haha! :p

  • Kosmoskissen

    Framför allt drömmer jag en himla massa konstiga drömmar just nu!! Det är om saker som blir jättekonstiga eller om detaljer vi glömt, märkliga gäster mm Obestämd Det är väl också lite underliggande stress som är orsaken antar jag.
    Det som vi ska göra härnäst är ju bordsplaceringskort, placeringarna men vi har osa den 6 maj så vi får vänta med det. Den helgen ska vi över till Gotland och prata med ansvariga för festlokalen, bestämma hur våra blommor ska se ut och beställa ringarna. Min sambo har inte heller fixat sina kläder men nu börjar det komma fina ljusgrå kostymer inför student och allt sånt så då finns det mer att välja på.

    Samtidigt som man känner sig nervös så känner jag mig så himla glad också! Det pirrar och det ska bli skitkul att äntligen göra det här och träffa alla våra vänner och familjer och fira och ha en stor fest Skrattande Eller hur?

  • snartherrochfru
    Kosmoskissen skrev 2011-03-18 22:38:59 följande:
    Framför allt drömmer jag en himla massa konstiga drömmar just nu!! Det är om saker som blir jättekonstiga eller om detaljer vi glömt, märkliga gäster mm Obestämd Det är väl också lite underliggande stress som är orsaken antar jag.
    Det som vi ska göra härnäst är ju bordsplaceringskort, placeringarna men vi har osa den 6 maj så vi får vänta med det. Den helgen ska vi över till Gotland och prata med ansvariga för festlokalen, bestämma hur våra blommor ska se ut och beställa ringarna. Min sambo har inte heller fixat sina kläder men nu börjar det komma fina ljusgrå kostymer inför student och allt sånt så då finns det mer att välja på.

    Samtidigt som man känner sig nervös så känner jag mig så himla glad också! Det pirrar och det ska bli skitkul att äntligen göra det här och träffa alla våra vänner och familjer och fira och ha en stor fest Skrattande Eller hur?
    Det där med drömmar känner jag igen!
    Jag vaknade av att jag grät en natt, och när mannen frågade vad som var fel så berättade jag att frisören var sjuk och nu stod jag där fyra timmar innan fotograferingen och visste inte vad jag skulle göra. Hahaha.
    I verkligheten är det ju något man får lösa. Men drömmarna kan man inte påverka så lätt! 
  • Loppansson

    Imorgon är det sista dag för osa, till vårt bröllop. Det är rätt så många som inte svarat ännu, men det ordnar sig. Vi ska maila alla som inte svart imorgon på fredag och "påminna" dem lite :)

    Det mesta är klart. När vi fått in alla svar, ska vi sätta oss ned och göra bordsplaceringarna, det ska bli hur kul som helst men samtidigt svårt. Vi har många gäster och väldigt många olika "gäng" och personligheter så det blir en utmaning men en rolig sådan. Sen så blir det väl till att utforma vigsel program och festprogram. Sen tror jag faktiskt att allt annat är klart/planerat. Men det är klart att det finns säkert saker jag/vi inte tänklt på, men det får vi ta när de kommer. Men det är i så fall bara små detaljer och inga stora/viktiga saker...

  • snartherrochfru
    Loppansson skrev 2011-03-30 10:25:55 följande:
    Imorgon är det sista dag för osa, till vårt bröllop. Det är rätt så många som inte svarat ännu, men det ordnar sig. Vi ska maila alla som inte svart imorgon på fredag och "påminna" dem lite :)

    Det mesta är klart. När vi fått in alla svar, ska vi sätta oss ned och göra bordsplaceringarna, det ska bli hur kul som helst men samtidigt svårt. Vi har många gäster och väldigt många olika "gäng" och personligheter så det blir en utmaning men en rolig sådan. Sen så blir det väl till att utforma vigsel program och festprogram. Sen tror jag faktiskt att allt annat är klart/planerat. Men det är klart att det finns säkert saker jag/vi inte tänklt på, men det får vi ta när de kommer. Men det är i så fall bara små detaljer och inga stora/viktiga saker...
    Ni är tidiga! Väl planerat! Vi har 1/5 som OSA. Men vi har nog ändå gott om tid för bordsplacering, tror jag!
  • sunsey
    GnuGS skrev 2011-03-15 20:33:35 följande:
    Sunsey, du som är frisör: har du erfarenhet av att göra frisyrer med brudkrona? Brukar det ta (betydligt) längre tid med en sådan?
    Jag undrar för att den frisör jag talat med aldrig tidigare gjort något med brudkrona, och jag har egentligen inte lust att låta henne experimentera på tid som jag får betala... Borde jag välja någon med mer vana, eller är det relativt enkelt. (Hon är van vid att göra håruppsättningar.)
    Har inte varit här inne på ett tag o har missat din fråga..
    Brudkrona ( en sådan klassisk som man hade på 50.talet o inte en vanlig diadem/tiara) är lite trixigt. Man måste göra en ordentlig fäste så att kronan håller hela dan o kvällen med dans. Så det kanske tar lite extra tid men inte 1h... men det beror på frisör oxå.
    Försök få en provuppsättning, berätta hur du känner det.
    Jag vill alltid att mina brudar ska känna sig trygga o säkra innan den stora dagen, därför gör vi en provuppsättning innan.
    Vad ska dy ha för frisyr?
  • Kosmoskissen

    Idag är det bara två månader kvar!!! Hjälp vad tiden går fort här i slutet Förvånad Men det känns ju hur kul som helst! Nu börjar både jag och min blivande make känna oss lite nervösa också.

    Vi pratade med våra toastmasters i helgen och bestämde lite mer specifikt hur dagen och sen kvällen läggs upp och så att de känner sig trygga och har koll också.

    Den 6 maj åker vi över till visby för att spika menyn med provsmakning, jag ska träffa frisören, vi ska träffa guldsmeden för att ordna ringarna och vi ska träffa floristen. Vi har också vårt OSA den dagen så förhoppningsvis har alla lämnat besked då.

    Hur går det för er?

  • SimonEmelie

    Jag ska=) 2 månader kvar idag!! Galet men helt underbart!!

  • daydreamer

    Idag är brudbukett, tärnbuketter och corsage beställda! Skönt att ha det gjort. Jag brukar drömma mardrömmar om att jag får släpa in en syréngren i kyrkan i brist på annat. :P

    Har också varit hos frisören och bestämt frisyr och beställt löshår....och även bokat tid hos sömmerskan för uppläggning av klänningen... (brukar drömma att jag snubblar på den också...)

    Allt det här tog max 25 minuter att göra. :) Man är snabb när man vill...och vet vad man vill ha.

    Det är ruskigt nära nu hörni... som någon sa så känns det ju helt overkligt!

Svar på tråden Någon som gifter sig 18/6 2011? :)