Inlägg från: Moster Stina |Visa alla inlägg
  • Moster Stina

    Norrtäljebrudar 2011?

    Hej!
    Är det fler än jag som ska gifta sig nästa år i Norrtälje kommun?

  • Svar på tråden Norrtäljebrudar 2011?
  • Moster Stina

    Ååå ÄNTLIGEN ett svar!

    Ni gifter er på min födelsedag!

    Själva gifter vi oss 20 augusti i Rimbo Kyrka!

  • Moster Stina

     


    ElinE skrev 2011-01-09 22:57:45 följande:
    Hej!! Va roligt med en Norrtäljetråd. Jag ska gifta mig ute på Rådmansö, det får räknas till Norrtälje. Berätta är ni inflyttade eller har ni vuxit upp i denna vackra stad? Ang. make up vet jag att Diva på Tullportsgatan har erbjudit sminkningar i minst 10 år. De har förmodligen den erfarenheten man söker, kolla med dem. Kan ni inte lägga upp liter bilder på era ideer för bröllopt. Känner att jag kan behöva lite inspiration :)

    Vad kul att fler har hittat hit!
    Hade helt glömt bort min gamla Norrtäljetråd.
    Jag bor ju i Rimbo, vilket man själv väl knappast får tala om!
    Men jag är i alla fall hitflyttad från Dalarna för snart tre år sedan.

    Det lutar åt att det blir ändringar gällande vårt bröllop....
    Vi måste nog ändra det till 5:te juni istället.
    Om två veckor vet vi säkert...

    Och här har man planerat och planerat...
    Nåja...det är ju i och för sig tur!

    Vi kommer att bjuda minst 150 personer till vigsel, med efterföljande mottagning med dräktklädda spelmän, dryck och tilltugg på en hembygdsgård.
    Sen kommer vi att bjuda ca 100 gäster till efterföljande middag och fest på en annan lokal.
    Vi kommer att försöka hålla nere alla kostnader vi kan, men skall ändå försöka bjuda på en sagolik tillställning. Har inhandlat en hel del av bordsdekorationer redan, och planerat allt som går gällande maten, som vi själva till största delen kommer att göra själva.

    Har hört att en sminkös som har något med Rånäs slott skall vara fantastisk!
    Men det struntar jag i, för jag vill nog greja det själv.

    Hur stora bröllop kommer ni andra att ha?

    Annars kan jag tipsa er om Ska vi byta tjänster-tråden.
    Själv skall jag stå för musiken under ett brudpars vigsel, mot att det kommer tre personer och hjälper oss servera! Toppendeal tycker jag!

  • Moster Stina
    Anna B skrev 2011-01-15 11:05:46 följande:
    hejsan brudar! :)

    Är det någon som har kikat runt på tårtor? Jag har inte funderat så mkt på tårtan än, ska man köpa vanliga tårtor och fixa en ställning? Eller vill man ha en klassisk bröllopstårta?
    Några tips? Är det flygis eller tösses som gäller?

    Kram Anna
    Efter att ha läst mycket om andras tåror så verkar det vara så att de i allmänhet kostar minst 35 kr biten upp till kanske 48 kr om man har otur.
    Har precis tittat runt på BILLIGASTE tårtalternativ. Vi tänker nog välja en prinsesstårta i någon fin färg typ vit kanske, och sen pynta med rosor doppade i ägg och strösocker.
    På Flygfyren kan man få tårtan att kosta 15 kr/biten. På Ica maxi i Uppsala kan de göra stora rektangulära tårtor till ungefär samma pris/bit. vi får se hur vi gör, men vi bjuder på trerätters förutom tårtan så vi struntar nog i en av det mest flashiga slaget. ett tips från andra här är att man ställer EN rund tårta på ett tårtfat med fot och sen låter de andra stå bredvid.  Det är när man har med tårtställning som det kostar MYCKET mer.
  • Moster Stina

    Vi tänker oss att pynta lokalen i vitt, rosa, lila, guldgult.
    Har köpt två sorters tapeter som jag skall göra pärmar till festprogrammen av. Gråa och rosabrokiga.
    Sen ska vi hänga fiberduk i taket så att det ser riktikt drömskt och vackert ut.
    Köpt en massa vita ljus, plus värmeljus och lillarosa ljus på IKEA som jag tänkte kunde passa till. Och MASSOR av ljuslyktan GALEJ. Och såklart en massa KNOPPAlakan att ha som duk. Kommer köpa organza i guldgult och lägga som löpare på borden, eller så färgar jag fiberduk och klipper löpare av.

    Nu är det förresten bestämt att vi gifter oss i juni. Vi skall tydligen få en bäbis i augusti!

  • Moster Stina
    Anna B skrev 2011-02-22 20:30:49 följande:
    Härligt!
    jag har ätit mat från Lipperts catering en gång, buffé. Den var riktigt bra! Supergott.
    Vi kommer att laga maten på plats, jag har "anställt" en kollega till mig som är superbra kock!!

    Mmm... låter som att det får bli 35kr/bit, vi får väll snåla in på nått annat istället Glad
    Ville bara påminna om att Flygfyrens tårtor går att få för 15 kr biten. De har flera olika sorters att välja bland.
    Men nämner man ordet BRÖLLOP så får man ju skylla sig själv liksom!

    Min fästmans faborittårta är just prinsesstårta förresten, så det är inte bara av besparingskäl vi väljer sådan!
Svar på tråden Norrtäljebrudar 2011?