• whitemama

    Puss

    Jag  har träffat en kille, å det blev verkligen mittIprick.


    Nu till vårt problem.


    Han har friat, jag har tackat ja


    Men, nu har jag en vän jag har känt i 19år, vi har aldrig träffats, å ja han är av det andra könet, vilket blivit ett problem.


    Jag skrev på facebook att jag är genomförkyld, då skrev han ett tröstande meddelande 


    -Puss på dig gumman


    jag svarade


    -Tack vännen :) puss å kram


    det var allt som skrevs


    Nu vill han påstå att jag har varit otrogen genom denna "skrivna"puss, det är ett liv utan dess like, å jag är alldeles förtvivlad. Vet inte ens om det blir något giftermål. 


    Relationen med min vän är att vi har är en ren å skär brevvän och telefon relation, vi har bestämt att vi aldrig ska träffas. Vi vill inte förstöra vårat vänförhållande genom att träffas


    Har jag varit otrogen?

  • Svar på tråden Puss
  • whitemama
    Moster Stina skrev 2010-09-28 09:51:03 följande:
    Om din kille så lätt blir svartsjuk...så tycker jag det säger en del om att det kan förvärras.Hoppas verkligen att din kille är en toppenkille, utan en massa men.Men jag undrar i alla fall hur länge ni varit tillsammans egentligen?OM han typ friat till dig efter ett par månader bara, så tycker jag det låter som att han satt upp dig på någon slags piedestal.Och det kan vara jobbigt, om du sen bara kommer få höra honom bli besviken över än det ena eller det andra som du gör som är fel. Enligt honom.Hoppas allt ordnar sig!
    Vi träffades i maj 2010
  • whitemama
    Kattpoet skrev 2010-09-28 12:04:29 följande:
    Rent ärligt om han blir svartsjuk för normal vänskap så  är han inte mogen att gifta sig. Och om du inte  vet 100% i ditt hjärta när du är otrogen eller ej, då är du inte mogen att gifta dig.   Sätt er ner och prata igenom allt,  kolla om ni  vet hur man löser problem i förhållanden och vilka moraliska ramar ni har  och vad ni vill få ut  av livet.   Och vänner är vänner, det kvittar om det är man , kvinna eller det.
    Klart jag inte tycker jag har varit otrogen, men han är så totalt övertygad om att en puss oavsett om den sker på riktigt, eller skrivs, så är detta för honom otrohet..

    Har pratat med honom om detta, men han tycker verkligen att det är otrohet.


    Ville få lite respons av personer som inte är jäviga.


    Moment 22 för mig känns det som

  • whitemama
    Sebastiána skrev 2010-09-28 08:02:57 följande:
    Skulle knappast kalla det för att vara otrogen! Hur länge har du och din kille varit tillsammans?
    sen i maj 2010
  • whitemama
    Sebastiána skrev 2010-09-28 14:20:42 följande:
    Det låter klokt. Jag hade en jättefin relation med en brevvän för många år sedan (kvinna). Hon skrev så härligt sprirituella brev och vi blev bundis brevledes. Vi träffades tyvärr. Det var ganska jobbigt. I verkligheten var hon väldigt inbunden och vi fick inte alls samma kontakt som via brev. Brevväxlandet rann ut i sanden efter det.
    Ja det är därför vi inte har träffats, för att vi tycker att vårat vänskapsförhållande är så unikt och att det inte ska förstöras, vi vet allt om varann, så det skulle bli i det närmsta pinsamt å träffas. Han har varit singelpappa i alla dessa 19år, jag däremot har haft ett par långa jobbiga och destruktiva förhållanden, där min brevvän "Svenne" har varit en klippa i all misär. Så vi kommer aldrig träffas, det är vi båda överens om :)

    Vi vill inte att vår vänskap rinner ut i sanden, bara för att vi träffas....

Svar på tråden Puss