Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

    En sängkammarfråga (blunda och ursäkta ni som tycker en sådan är opassande..)

    Oj, vi ligger i lä ser jag. Inga fler som har problem på den fronten?


    Vi har sex någon gång i månaden, ibland går det 2, någon gång har det gått 3. (vi har varit ihop i 2,5 år) 


    Konstant diskutionsämne här hemma. Men min sambo lider av en depprission och förlorade sexlusten pga den medicin hon äter. Så det är inte så mycket att göra åt.


    Innan hon åt den var det var och varannan dag, hehe. 

  • JustMeAndMyLove
    Uttan skrev 2010-09-23 19:07:10 följande:
      Varit tillsammans i 3 år, bott ihop dryga 2½ år, har sex 4-5 gånger i veckan. 9/10 gånger för mig - som TalisQualis. Jag är inte pryd av mig heller så :P Något jag dock måååste rekommendera alla är att pröva på lite nya saker osv för det får upp stämningen för det flesta :)   JustMeAndMyLove - Din tjej ska kräva ny medicin tycker jag. Jag äter medicin men känner inte av det.

    Hon har testat en del olika, de två först avar hemsk, hon blev jättedålig. Men den hon äter nu gick jättebra och den har hjälpt henne mycket. Den enda biverkningen är det här med sexlusten då. Men eftersom det annars är så bra så vill hon inte riskera att byta den. Speciellt inte nu när hon har börjat jobba.

  • JustMeAndMyLove
    1700tal skrev 2010-09-26 13:57:49 följande:
    Oj, vad alla har mkt sex... Good for you! Då ska jag vara lite revolutionär - jag och min sambo har inte sex alls! (Jodå, par som vi finns..) Jag lider av extrem vaginism sen många år tillbaka och min sambo är den första som har accepterat att "vanligt" sex (dvs penetrering) är omöjligt. Med honom slapp jag "ställa upp" och vara "tillgänglig" trots den grymma smärtan. Efter många besök hos barnmorska med specialkompetens har vi hittat sätt att tillfredsställa varandra ändå, men på "nybörjannivå" och inte så ofta. Vi får båda orgasm varje gång utan när jag får mina "freak outs" (som vi kallar dem) när mina gamla hjärnspöken kryper in mellan oss i sängen. Åt också antidepp men kan inte bidra till diskussionen om dess på sexlivet eftersom depressionen BERODDE på mitt tidigare sexliv. Angående vestibulit och vaginism (noterades att det nämndes av flera) - för er som lider av det utan att ha fått det utrett och er som undrar vad det är: Båda tillstånden brukar jämföras med att "köra upp en kniv" vid sex. Vaginism är muskulaturen i slidan som knyter sig, mer eller mindre och mer eller mindre permanent. Orsakas av upprepat "tvång", samlag utan lubrikation/tillräcklig lust, traumatiska sexuella upplevelser. Kan ofta behandlas men problemet sitter nästan alltid psykiskt. Behandla det psykiska först - det fysiska sen. Obehandlad vaginism och fortsatt sex leder oftast till vestibulit. Vestibulit är kroniskt, går inte att behandla. Hela könsområdets nervceller, både inuti och utanpå, är förstörda vilket skapar outhärdlig smärta vid all beröring - toapapper, tamponger och givitvis all form av beröring vid sex. Snälla, ni som känner igen er, sök hjälp hos barnmorska. Att fortsätta ha sex med vaginism eller vestibulit är som att tvinga någon med brutet ben att fortsätta springa. Hm, det där lät förstås inte så kul, hoppas jag inte bedrövade någon från sitt aktiva fungerade sexliv! Och summa summarum, man kan ha sexualitet tillsammans trots alla hinder. Det är så många sinnen involverade, om man kan se bortom det där självklara som alla förväntar sig. Det är det man faktiskt delar med varann som räknas, inte det man inte har som alla andra gör.. Njut och gör inget som inte får dig att bulta lite extra...
    Vad härligt att höra att ni ändå har det så bra med ert sexliv!

    Jag har en vännina som i många många år led i det tysta. Sex med penetrering var för henne helt fysiskt omöjligt. Men hon åkte till Tyskland och gjorde en botoxbehandling i underlivet vilket ledde till att hon nu faktiskt kan ha sex, kanske inte lika ofta som andra, men hon har nu en kille som fullt ut accepterar henne och de har då knappast något sämre sexliv än andra pga sina hinder, nästan tvärt om :) 

  • JustMeAndMyLove
    mattiasFästmö skrev 2010-10-14 20:34:05 följande:
      Oj, jag har så svårt att förstå detdär, att man inte kan komma. Fast iof kan jag tänka mig att man inte saknar det man inte vet hur det känns? Kanske? Jag vet inte om jag har några tips som är rumsrena nog att skriva här. Antar att du lekt mycket på egen hand men inte lyckats?
    Min tjej hade aldrig upplevt det. Det tog 3 månader innan vi fick till det, vilket var en stor knäck på mig. Jag kände mig helt värdelös!

    Men efter mycket provande gick det tillslut! Det som behövdes var trygghet och avslappning :) Inge "trix och knicks" utan bara tillit och ro. 

  • JustMeAndMyLove
    Aleta skrev 2010-10-19 09:48:15 följande:
    P-piller minskar väl ganska ofta sexlusten?Det gjorde det för mig åtminstone.
    Tydligen gör mini-piller det med!

    Min sambo slutade med dem för ett tag sen nu. En helt ny värld har det blivit!


    Sexlivet var inget enormt problem förr, det ska jag inte påstå. Men det var väldigt väldigt sällan och jag tyckte det var lite jobbigt och svårt att lita på att det berodde på hennes lust och inte mig. 


    Nu är det helt annat, haha. Efter att i två år haft sex någon gång i månaden, ibalnd har det gått två och mer så är det nu världens nytändning ;) Riktigt kul, man blir lite nykär också på nå sätt :)

  • JustMeAndMyLove
    TheD skrev 2011-02-06 23:21:17 följande:
    Hur lyckas folk komma samtidigt???? Jag har inte lyckats komma i huvudtaget på.........dvs länge! Jag är så känslig så allt måste vara bra men jag tänker så mycket och har svårt att slappna av :)
    Träningsfråga tror jag det är!
    M har svårt att komma, det löser vi med lååånga avslappnande förspel.
    Sen får jag bara hålla mig, för det är mycket mysigare att komma samtidigt.
    Man får väl köra samma teknik som killarna om man har svårt att kontrollera när man kommer.
    Köra tills man nästan kommer och så stoppa, och börja om!

    Sen har jag själv upptäckt att mycket sitter i hur man slappnar av. Man måste slappna av "där nere" också om man ska ha full kontroll. Antar att det är samma muskler som man gör såna där knipövningar med?
    Lär man sig kontrollera den muskeln blir det en helt annan grej helt plötsligt :O
    Det blev det för mig i alla fall! 
Svar på tråden En sängkammarfråga (blunda och ursäkta ni som tycker en sådan är opassande..)