• Hanna och Petter

    Höstbröllop 2011

    Är det några fler som ska gifta sig nästa höst och vill utbyta lite ideér? Vi tänker oss ett oktoberbröllop men har inte bestämt datum än, väntar på att hitta den perfekta lokalen..

  • Svar på tråden Höstbröllop 2011
  • teddy66

    JAg hakar gärna på denna tråd. Då vi beslutat oss muntligt för 1 oktober 2011.

  • Invincible

    Vi gifter oss 10 september 2011... jag längtar redan och undrar varför vi måste vänta ett helt år. :D


     


    Vi har lokal med mat och alkohol bokad, tärnor och marskalkar, toastmaster och toastmadame. En fantastisk vän som råkar vara sömmerska ska sy klänningen och under helgen var vi och kollade på vigselring till mig!


     


    Det saknas en vettig vigselförrättare dock... Några tips i Sthlm?


  • Hanna och Petter

    Vi ska vigas av min m2bs mamma som är vigselförättare i Upplands Väsby... Hon är vettig å de är ju nästan sthlm... ;)

  • Pinkgrape
    Hanna och Petter skrev 2010-10-13 21:40:25 följande:
    Vi ska vigas av min m2bs mamma som är vigselförättare i Upplands Väsby... Hon är vettig å de är ju nästan sthlm... ;)
    Vilken tur ni har :D Vi har jättesvårt med det där.
  • Hanna och Petter

    Jo.. De är lite lyxigt. Så vi behöver ju inte direkt fundera på vad vigselförrättaren går med på eller så... Bara vi har med de typ två obligatoriska meningarna.. ;)

  • LOMARE

    Vår kyrka kan ännu ej tala om vem som viger oss, eller vilka val vi har då tjästgöringen för November 2011 inte är klar ännu, så vi får glatt vänta tills efter nyår. Men vi är säkra på att det blir bra ändå.

  • Pinova

    Jag har börjat titta på brudklänningar och har hittat en stark kandidat redan. Måste bara leta lite till innan jag bestämmer mig helt.

    Jag har också köpt den perfekta väskan till bröllopet.

    Vi har försökt att boka vår resa till NYC och sedan vidare till Kariben (smekmånad), men resebyråerna kan inte hjälpa oss förrän i dec/jan.

    Längtar så mycket tills jag kan börja fixa med bröllopet ordenligt!


  • Wedding2012
    Pinova skrev 2010-10-14 07:55:43 följande:
    Jag har börjat titta på brudklänningar och har hittat en stark kandidat redan. Måste bara leta lite till innan jag bestämmer mig helt. Jag har också köpt den perfekta väskan till bröllopet. Vi har försökt att boka vår resa till NYC och sedan vidare till Kariben (smekmånad), men resebyråerna kan inte hjälpa oss förrän i dec/jan. Längtar så mycket tills jag kan börja fixa med bröllopet ordenligt!
    jag har också hittat en stark kandidat till klänning =), ska som du också titta lite till innan jag bestämmer mig 100%, har dock redan skrivit ut den på bild hehe
  • Mörk Ängel

    Vi kommer antagligen gifta oss den 23e oktober nästa år! Har en lokal prel.bokad men är inte nöjd med kyrkan så vi jobbar på att hitta en annan!


    Även jag har börjat prova brudklänningar och hittat några som jag gillar. Men jakten fortsätter och det känns inte som någon idé att bestämma sig förrän 2011s kollektioner har kommit ut.

  • Mörk Ängel

    Nej, 22 oktober menar jag =D


    Har ni gjort upp någon budget än?

Svar på tråden Höstbröllop 2011