• RockTroll

    50-talstråden del 1

    Startade en ny tråd då den gamla gick ut. Hoppas det var OK!


    Döpte den till del 1 då man kan fortsätta med del 2,3 osv när denna går ut. Det är lättast så. Rensade lite bland länkar som inte funkade och la till några som jag hittat.


    Gamla tråden:


    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3751492.html


    Kläder och accessoarer
    www.etsy.com/
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com


    www.honeypieboutique.co.uk
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php


    www.tigerlillyjewelry.com/flowers_and_feathers.html

    Gör ditt eget flor

    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories/


    Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/


    Trycksaker

    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com
    www.weddingchicks.com/


    Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

    Inspiration
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

    www.thevintageweddingdresscompany.com/

    50s-style-wedding.blogspot.com/

    offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding


    http://www.rocknrollbride.com/about/


    http://myownhome.blogg.se/2009/march/fina-skalar-av-gamla-lp-skivor.html


    http://www.hellosugar.se/

  • Svar på tråden 50-talstråden del 1
  • Junebug

    Hejhej! Kul att den här tråden lever vidare och hoppas det går bra för er med bröllopsplanerna.


    Nu är jag gift! Bröllopet var helt fantastiskt, allt vi nånsin hade hoppats på. Vi var ute i skärgården på en ö som heter Arholma utanför Norrtälje. Solen sken hela dagen!


    Själva vigseln var i en liten träkyrka, vi gick in till Love me tender på piano och ut till All you need is love. Första dansen dansade vi till The way you look tonight med Frank sinatra. 


    Middagen och festen hade vi på en dansbana på ön. Det var verkligen fantastiskt kul! 


    Jag lägger upp några bilder i galleriet om ni vill kika. Och har ni några frågor så är det bara att köra!


     

  • RockTroll
    Junebug skrev 2010-09-19 09:03:14 följande:
    Hejhej! Kul att den här tråden lever vidare och hoppas det går bra för er med bröllopsplanerna. Nu är jag gift! Bröllopet var helt fantastiskt, allt vi nånsin hade hoppats på. Vi var ute i skärgården på en ö som heter Arholma utanför Norrtälje. Solen sken hela dagen! Själva vigseln var i en liten träkyrka, vi gick in till Love me tender på piano och ut till All you need is love. Första dansen dansade vi till The way you look tonight med Frank sinatra.  Middagen och festen hade vi på en dansbana på ön. Det var verkligen fantastiskt kul!  Jag lägger upp några bilder i galleriet om ni vill kika. Och har ni några frågor så är det bara att köra!  
    Grattis :) det ser helt underbart ut och ni var tjusiga som få. Nu är jag ännu mer övertygad om att jag vill ha samma klänning som dig :)
  • mojikanan
    Junebug skrev 2010-09-19 09:03:14 följande:
    Hejhej! Kul att den här tråden lever vidare och hoppas det går bra för er med bröllopsplanerna. Nu är jag gift! Bröllopet var helt fantastiskt, allt vi nånsin hade hoppats på. Vi var ute i skärgården på en ö som heter Arholma utanför Norrtälje. Solen sken hela dagen! Själva vigseln var i en liten träkyrka, vi gick in till Love me tender på piano och ut till All you need is love. Första dansen dansade vi till The way you look tonight med Frank sinatra.  Middagen och festen hade vi på en dansbana på ön. Det var verkligen fantastiskt kul!  Jag lägger upp några bilder i galleriet om ni vill kika. Och har ni några frågor så är det bara att köra!  
    Jätte fina bilder!! :) Lycka till i framtiden!!
  • Janqvist

    Junebug: Vilken underbar klänning! Och dina tärnor var ju fantastiskt fina i sina klänningar! Vart ifrån e dom? eller e dom riktiga 50talare? :)

  • Junebug
    Janqvist skrev 2010-09-19 14:08:21 följande:
    Junebug: Vilken underbar klänning! Och dina tärnor var ju fantastiskt fina i sina klänningar! Vart ifrån e dom? eller e dom riktiga 50talare? :)
    Nej, min syster sydde upp dem efter beskrivning i Thailand, de kostade ungefär 600 kr styck och satt som en smäck!
  • annaochmias

     


    NorthernTrekker skrev 2010-08-30 12:24:50 följande:
    Hej igen!Kan ju säga att Filmstadensdag gav mersmak! Jag och sambon har anmält oss till en Lindy Hop kurs i höst för nybörjare, och... går allt bra så ska vi köra Lindy Hop som bröllopsdans. Lite fart och fläkt ska det vara!!Och RockTroll: sista floret som du visade var superfint! Jag skulle röstat på den!

    Vi var också på Filmstadens Dag! Jag fick håret stajlat av Madelin Downey (http://downey.se/har-hatt) där och blev helt såld! Kände mig jättevacker i 10-minuters-frisyren hon gjorde, så jag kan bara tänka mig vad hon kan göra om hon har längre tid på sig... Ska definitivt kolla upp vad hon tar för en festuppsättning. :)

  • annaochmias

     


    RockTroll skrev 2010-09-01 09:37:05 följande:
    Vi pratade om skor igår och jag funderar på att ha converse för jag går ändå aldrig i finskor. Och när min mormor frågade vad jag ska ha för klänning så sa hon "ska du ha såna där röda sneakers till klänning med eller?" haha. Så får nog bli det. Men jag vill såååå gärna ha röda med paljetter men det verkar vara ett helvete att hitta. Så om någon vet vart det finns att få tag på...HOJTA!

    På eBay finns en del om man söker på converse + sequin*:

    http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=converse+sequin*

    Eller converse + glitter*:

    http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=converse+glitter*&_sacat=0&_odkw=red+converse+glitter*&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

  • annaochmias

     


    NorthernTrekker skrev 2010-09-09 21:11:45 följande:
    Åhhh - jag måste ju bara dela med mig av detta!Jag blev helt lyrisk när jag var inne på Myrornas i Sumpan igår - de sålde nämligen filmisar från bland annat 50-talet! Otroligt läckra! Så jag har plockat på mig några för att ha senare till antingen placeringskort eller förstora upp som bordsnumrering till dukningen. En bild på några av filmisarna hittar ni galleriet.

    Hehe, vi verkar bo nära varandra (jag bor i Sumpan). Ska absolut ta en tur till Myrornas och kolla efter filmisar, har fått ihop till typ fem st hittills (vi ska ha dem till bordsplaceringen). Försöker hitta sådana som är lika våra gäster så de verkligen blir personliga. ;)

  • RockTroll
    annaochmias skrev 2010-09-20 13:09:02 följande:
      På eBay finns en del om man söker på converse + sequin*:shop.ebay.co.uk/*Eller converse + glitter*:shop.ebay.co.uk/i.html*&_sacat=0&_odkw=red+converse+glitt er*&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270 .l1313
    Ja men inte röda tyvärr :(
  • Junebug
    annaochmias skrev 2010-09-20 13:16:09 följande:
      Hehe, vi verkar bo nära varandra (jag bor i Sumpan). Ska absolut ta en tur till Myrornas och kolla efter filmisar, har fått ihop till typ fem st hittills (vi ska ha dem till bordsplaceringen). Försöker hitta sådana som är lika våra gäster så de verkligen blir personliga. ;)
    Kolla tradera annars! Där köpte jag alla mina till bordsplaceringskorten.
Svar på tråden 50-talstråden del 1