Inlägg från: eundk110903 |Visa alla inlägg
  • eundk110903

    Uppsalabrudar 2011

    Hej! Ny i tråden! Har lusläst den gamla jättelånga Uppsalatråden och fått en massa bra tips. Hur långt har ni kommit i planeringen?

  • eundk110903

    Förresten, vilka är ni som ska gifta er nästa år? :)

  • eundk110903
    LYCKA2011 skrev 2010-11-07 18:28:28 följande:
    lycka2011: Jag ska gifta mig i juni nästa år =)
    Åh, vad roligt. Hoppas vi får lite mer fart på den här tråden. Snart dör den och då får vi skapa en ny. Men känner att jag kan behöva lite diskussionspartners inför den stora dagen! Vi gifter oss, som nicket antyder, 3:e september!
  • eundk110903
    LYCKA2011 skrev 2010-11-07 19:37:39 följande:
    Ja, det är helt underbart =)Vart/vilken kyrka ska ni gifa er med.Jag behöver säkerligen en diskutionstråd i denna djungel som detta är

    Vi gifter oss i Helga Trefaldigets kyrka, dessvärre är lokal inte ordnad än. Det verkar som någon "bridezilla" prelbokat upp alla stans centrala lokaler 3/9. Men än ger jag inte upp. Jag ska gifta mig om jag så ska slå upp ett partytält i slottsbacken ;)


    När man läser den gamla långa 2009-tråden blir man ju lite lätt stressad :) Mycket att stå i. Än så länge är det mesta kvar för för vår del!


     


    LYCKA2011 skrev 2010-11-07 19:37:39 följande:
    Ja, det är helt underbart =)Vart/vilken kyrka ska ni gifa er med.Jag behöver säkerligen en diskutionstråd i denna djungel som detta är

     


    Vi gifter oss i Helga Trefaldigets kyrka, dessvärre är lokal inte ordnad än. Det verkar som någon "bridezilla" prelbokat upp alla stans centrala lokaler 3/9. Men än ger jag inte upp. Jag ska gifta mig om jag så ska slå upp ett partytält i slottsbacken ;)


    När man läser den gamla långa 2009-tråden blir man ju lite lätt stressad :) Mycket att stå i. Än så länge är det mesta kvar för för vår del!


     


    nyårsdagen skrev 2010-11-07 20:58:25 följande:
    Hej! Jag gifter mig på nyårsdagen. Så det är inte långt kvar! :) Vi har dock mycket kvar att ordna... Vi ska gifta oss på Slottsbiografen, borgerlig vigsel.

    Vi har faktiskt kontaktat hantverksföreningen för festsalen men den var också prelbokad vårt datum. Men den var också lite dyr tycker jag med tanke på att man då ändå måste fixa städ, servering och mat. Ska ni ha fest i den lokalen? Vad har ni kvar att ordna?


     

  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2010-11-08 00:02:42 följande:
    vi gifter oss 28 maj i orangeriet i Linnéträdgården och har festen på eklundshof. Hittade (och köpte) min klänning idag!!! Tror jag provade 12 klänningar i Vittinge, men det slutade med att jag bestämde mig för den första jag provade! Så nu ska jag bara hitta ett par skor också så att hon kan börja lägga upp klänningen. Är rädd för att det blir knepigare att hitta skor än klänning, vart hittar man brudskor till en tjej som har smala 36or egentligen? I alla fall: här är en länk till klänningen om nån är nyfiken =)www.lilly.dk/Default.aspx Jag tror att min är samma iaf, men den här finns under 2011or, och min skulle vara en 2010a (och i ivory), därför fick jag 40% rabatt på den! =D Nu ska vi bara hitta kostym till fästisen också, men jag vet inte ens vart vi ska börja leta...
    Kikade just på Eklundshof, saftiga priser tyvärr annars hade det ju varit en idé för oss. 1000 kr/kuvert blir rätt mycket med närmare 100 gäster.. =(

     


    Jag tänkte nog kika i Vittinge så småningom också på klänning. Har ingen aning om hur jag vill att min klänning


     


    Fårävvör skrev 2010-11-08 00:02:42 följande:
    vi gifter oss 28 maj i orangeriet i Linnéträdgården och har festen på eklundshof. Hittade (och köpte) min klänning idag!!! Tror jag provade 12 klänningar i Vittinge, men det slutade med att jag bestämde mig för den första jag provade! Så nu ska jag bara hitta ett par skor också så att hon kan börja lägga upp klänningen. Är rädd för att det blir knepigare att hitta skor än klänning, vart hittar man brudskor till en tjej som har smala 36or egentligen? I alla fall: här är en länk till klänningen om nån är nyfiken =)www.lilly.dk/Default.aspx Jag tror att min är samma iaf, men den här finns under 2011or, och min skulle vara en 2010a (och i ivory), därför fick jag 40% rabatt på den! =D Nu ska vi bara hitta kostym till fästisen också, men jag vet inte ens vart vi ska börja leta...
    Kikade just på Eklundshof, saftiga priser tyvärr annars hade det ju varit en idé för oss. 1000 kr/kuvert blir rätt mycket med närmare 100 gäster.. =(

     


     


    Jag tänkte nog kika i Vittinge så småningom också på klänning. Har ingen aning om hur jag vill att min klänning ska se ut.


    nyårsdagen skrev 2010-11-07 21:47:09 följande:
    eundk110903: Ja, vi ska ha festen på Hantverksföreningen. Jag håller med om att den är dyr! Men vill gärna ha festen centralt och då försvann många av de billigare alternativen (bystugor runt om stan). Vi kommer ta huvudrätten från Cajsas kök och göra resten av maten själva. Eftersom vi köper vin på systemet också så blir det iaf billigare än att vara på restaurang :). Jag kan höra av mig efteråt ang vad vi tyckte. Än så länge känns det iaf bra. Det är ju en ganska sliten lokal men jag gillar den ändå. Kan förstå att det är frusterande att inte hitta något ställe när ni är ute i så god tid! Tyvärr finns det ju inte så många ställen att välja på. Det vi har kvar är att spika menyn, köpa kläder till min blivande och framför allt: vigseln. Lycka till med all planering!
    Jo men vi känner också att vi vill ha festen centralt. Därför är det ju också lite större problem. Det är frustrerande att det för typ en månad sen fanns hur mycket ledigt som helst när vi hörde oss för men nu helt plötsligt är allt prelbokat. Hantverksföreningens lokal är ju också prelbokad men där verkade de iaf angelägna om att sätta press på det andra paret redan nu om vi ville ha festen där. Vi avvaktar dock ett tag, helst vill vi ha allt ordnat (servering, städ, bar osv). Aaaaargh!
  • eundk110903

    Jag är visst ingen stjärna på att citera och skriva inlägg. Återigen, förlåt för dubletter.

  • eundk110903

    Lista:


    Maj:


    Fårävvör: 28 maj 2011 (Linnéträdgården + Eklundshof)


    Juni:


    Juli:


    Augusti:


    September:


    eundk110903: 3 sep 2011 (Helga tref + ?)

  • eundk110903
    Rödarosenblad skrev 2010-11-09 12:56:11 följande:
    HejHoppas det är ok att hoppa in i den här tråden. Jag gifter mig i juni och känner att planeringen har stannat lite. Kul att vara med här och få lite inspiration.
    Välkommen!
  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2010-11-08 22:16:08 följande:
    Så, nu har jag en bild på brudklänningen i galleriet! Kokajo: Jag vet faktiskt inte, dina skor var nog tillräckligt brudiga egentligen. Jag har små, taniga fötter som det är lite svårt att hitta finskor som stannar kvar på fötterna ordentligt! Men jag köpte ett par finskor i en dansbutik förra hösten, och de är nog de mest bekväma skor jag haft nånsin! Så jag ska titta lite i brudbutikerna och dansbutiken här i stan, men om jag inte hittar något där funderar jag på att åka till Örebro och kolla. Dansshoppen ligger där, och de hade jättemånga brudskor på sin hemsida!
    Jättefin!
  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2010-11-09 19:56:47 följande:
    Mmm, jag blir mer och mer nöjd :) Velade lite mellan två olika som satt väldigt bra båda två, men var väldigt olika i modellen. Och eftersom jag kan ha väldigt svårt att bestämma sig så var det lite svårt!
    Köpt i Vittinge? Lilly? Ber tusen gånger om ursäkt om jag tar fel :) Är du nöjd med butiken? Jag ska snart ta tag i det där också. Men först festlokal. :)
  • eundk110903
    Rödarosenblad skrev 2010-11-11 17:58:22 följande:
      Vi har bokat kyrka, bygdegård, köpt klänning, bokat fotograf, catering, inbjudningar  och hotell. Men sen är det mycket som är på gång också. Brudgummen och bestmans klädsel, tärnornas klänningar, brudbuketten och ringarna. Det känns som om vi ligger bra till i tid, men nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta tag i här näst.Hur går det för er andra?Vart ska ni beställa brudbuketten ifrån? 
    Ja ni har verkligen kommit långt! Jag har inte ens börjat fundera på brudbukett. :)
  • eundk110903
    Rödarosenblad skrev 2010-11-12 14:26:32 följande:
    Vi kommer att ha vitt, grönt (ljust) och silver som färgtema. Har ni andra hittat skor? Jag tycker det är svårt att beställa skor eftersom man inte vet om de passar men det finns inte så många butiker som säljer...
    Jag tänkte köpa klänning först. Men jag har kikat lite på nätet och hittat snygga skor som sys i Kina. Dock är det där med storleken ett problem. Eftersom de inte är allt för dyra funderar jag på att beställa ett sådant par och hoppas på att de passar (det går att reklamera också). Annars tänkte jag bara leta i de vanliga skobutikerna, skorna är inte det viktigaste för mig (bortsett från att de ska vara relativt sköna).

    Färgtemat låter fint! Vi funderar på nåt med vinrött. Men får inte riktigt ihop det med andra färger (förutom vitt). Hm.


    Nu har vi iaf prelbokat en lokal även om det inte är den vi allra helst skulle vilja ha. Men nu behöver jag inte stressa ihjäl mig iaf.

  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2010-11-15 11:14:08 följande:
    VAd ska era m2bs ha på sig på bröllopet? Min har bestämt sig för kostym (en lite bättre som han kan använda även efter bröllopet) men vi vet inte vart vi ska börja leta eftersom hans kroppsform inte riktigt är som alla andras (tänkt bredaxlad men smal för övrigt). såg på nätet att både Bergmans, Mäster Arnes och Drömer (på dag hammarsköldvägen) kan göra måttsydda kostymer, men det känns lite mastigt att börja med det utan att titta på konfektionssydda först... Hur gör ni?
    Vi har inte kommit så långt än men vi har funderat på både frack och vanlig kostym. Dock vet jag inte hur det fungerar med frack, är det olämpligt om klädkoden för gästerna är mörk kostym? Hörde nämligen något om det.

    Ett alternativ är absolut en shysst kostym som kan användas många gånger efteråt. Känner jag min karl rätt kommer han kika på Jaber mode efter märkeskostymer.

  • eundk110903
    Mrir skrev 2010-11-15 08:56:04 följande:
    Jag kanske går dit idag. i så fall postar jag en up-date om stället.  förresten, vet ni att man får rabatt på panduros sortiment på uppsalafärg i city. får ett visst antal procent men måste handla för en viss summa eller nåt sånt. Det är nog uppåt 1000:- på tre månader eller nåt sånt, men det kanske är värt för någon att kolla upp. 
    Hur fungerar det?
Svar på tråden Uppsalabrudar 2011