• Cantaton

    Tantvarning numero 9

    Åh vad gott


    dfk skrev 2010-08-23 17:18:18 följande:
    Nu ska jag värma på lite äppelkaka till mig o tjejerna som vi ska smarra på. Jag bjuder naturligtvis er också!!  
  • Cantaton

    ooo Norrskensflamma, minsann!! Vackert namn.


    Norrskensflamman skrev 2010-08-23 22:16:58 följande:
    God afton! Good bye Sonja, här kommer din ersättare
  • Cantaton

    Haha Allt väl ikväll?


    Norrskensflamman skrev 2010-08-23 22:21:41 följande:
    Visst är det? En gammal kommunistblaska, hahahaha
  • Cantaton

    Ååh spännande!! vi var 12 i min första klass (3 flickor, 9 pojkar). Lagom stort


    Själv är jag rätt täppt i näsan. Och har massa slem i halsen. Segt. Men sitter och jobbar vidare på min kommande hemsida. Det blir så fint, så fint Riktig uppfräschning i jämförelse med nuvarande!


    Norrskensflamman skrev 2010-08-23 22:26:32 följande:
    Jo, jäkligt trött bara. Lilla K sjuk idag också, jag var hemma halva dagen, sen fick hon vara med pappa. På morgonen var jag en timma med T på hennes första dag i första klass i "riktiga" skolan. Lite pirrigt var det nog i lillmagen Men jättegullig fröken (än så länge) och de är nu elva i klassen. Så mysig, liten grupp! MEN elva mycket strarka individer, så fröken lär nog ha att göra ändå
  • Cantaton

    Söt


    passionsblomman skrev 2010-08-24 12:33:28 följande:
    Buss, Göteborg Några fjortistjejer har lagt upp fötterna på sätena. Bussen stannar på en hållplats och en tant ~70 kliver på. Hon betalar turen och ser sedan på tjejerna.Tanten (högt till chauffören): Får man ha fötterna på sätena?Busschauffören (leende): Ja, idag får man det.Tanten blir stum och går därifrån. Hon sätter sig på platsen bredvid tjejerna. Efter en liten stund lägger hon också upp fötterna på sätena. Publicerat den 29 september, 2009 kl. 22:28 under Göteborg, Kollektivtrafik av
  • Cantaton


    Norrskensflamman skrev 2010-08-24 12:44:33 följande:
    Apropå ingenting så fick T läxa första dagen i skolan. BRA, tyckte jag! Tant som jag är och född på stenåldern.När hon skulle göra den och förstod att hon inte kunde skriva hur som helst utan att man följer vissa "regler" eller en viss ordning, när man skriver bokstäver, för att det senare ska bli lättare att skriva skrivstil, ja då tjurade hon ihop.Då upplyste jag den unga damen om att hon har varit EN dag på skolan, hon har NIO år kvar i grundskolan plus minst TRE år på gymnasieskolan och på det säkerligen några års studier på universitet. "Och så tjurar du ihop första dagen. Om jag var du skulle jag ILLA KVICKT ta och ändra inställning till läxor, annars kommer du få det vääääääldigt tungt de närmaste tolv-femton åren av ditt liv".Såklart inte jättepedagogiskt av mig, så fort jag sagt det kom jag på att hon kan kanske inte tänka i perspektivet femton år. Men hon tittade storögt på mig och sen gick hon och gjorde läxan utan knot, och skrev bokstäverna enligt instruktionen. HOn förstod antagligen så pass mycket som att "tolv-femton år" är en EVIGHET
  • Cantaton

    Förra veckan fick jag mail med en förfrågan om att jobba med (producera) en teaterpjäs. Det stod inte så mycket, men jag blev nyfiken (trots att jag sagt att jag ska sluta med sånt...) Så jag hörde av mig tillbaka. Det resulterade i ett möte i måndags. Tjejen jag träffade och jag klickade verkligen. Fortfarande visste jag dock inte så mycket. Men idag har jag legat i min säng med regnet smattrande utanför och läst manuset. Åååh. Den här ska jag göra.

  • Cantaton

    Tack för omtanken. Utöver bröllop, dop och begravningar har jag INGET inbokat i höst. Så jag ska nog orka med detta


    Norrskensflamman skrev 2010-08-26 08:23:15 följande:
    Cantaton, det låter ju jättespännande Lova att berätta mer när du kan.Men ta inte på dig för mycket nu igen. Du vet ju hur du mådde för inte alls så länge sedan. Var rädd om dig!
  • Cantaton

    Manuset ska översättas till svenska till att börja med


    MittiPrickBrud skrev 2010-08-26 16:00:02 följande:
    Ah Canta, det där låter otroligt spännande o kul!Är gärna med på ngt hörn om det behövs tex låt eller text-skrivare el dyl.... Har idag accepterat hösten.Det är regnigt, fortfarande varmt i luften , men obestridligen höst. På bussarna möts man av människor på väg till och från studier, både små och stora. Igår mötte jag min kusin som jag inte sett på länge, och som berättade att han minsann går på högskola nu, nästa lika vuxen som jag är han! Jag mindes min egen tid som högskolestudent modell äldre i en klass av mestadels 20-åringar, och det var mestadels bara kul. Hade överhuvudtaget mina bästa år då jag pluggade, jag älskade det!Kram alla tanter!
  • Cantaton

    Det gick bra tack! Tjaa.. när får ni höra? Vad vill ni höra? En livekonsert? Eller menade du att du ville höra just de sångerna?


    Norrskensflamman skrev 2010-08-30 08:14:04 följande:
      Grattis till pappsen Hur gick det med sången?När får vi höra? *väntar med spänning*idag o imorgon är jag på kurs på jobbet.
  • Cantaton

    Får försöka spela in dem med nån som vill kompa mig då ;)


    Norrskensflamman skrev 2010-08-31 21:29:27 följande:
    jag vill höra dig sjunga just de sångerna
  • Cantaton

    Jag är nog egentligen inte så upptagen. Men jag tycket inte om att föra monolog, jag är mer dialogtypen Så det har varit lite för tyst här... Har istället varit aktiv på viktklubb.se, för nu orkar jag ta tag i min vikt igen. Nu fortsätter jag där jag slutade förra hösten när livet kullkastades så. Första veckan gick jag ner 0,8kg. Nu är jag inne på vecka 2. Sitter just nu och övar inför de återstående bröllopen.


    Norrskensflamman skrev 2010-09-14 11:07:20 följande:
    halli-hallå, här var det stilla minsann!Hur har ni det så här i valtider?Upptagna med att lyssna på alla intressanta debatter, eller politiskt käbbel om ni så vill, eller är det höstbestyren som upptar er tid?
  • Cantaton

    Ja, där var ni visst nästan hela högen. Jag tänker inte hänga i en sådan tråd förrän sambon min får för sig att han också vill ha barn nu. Det klarar jag inte.


    Men var så klart inne och skummade sida efter sida (värst vad ni ligger i!) efter den där cliffhangern. Jag hann först bara tänka "Redan!? Har tiden gått så fort?" Och så insåg jag ju när jag läste att det var ett "Redan?! Det är för tidigt!"... Och blommans sista rapport fick tårarna att rinna ner för kinderna. Jag är på sätt och vis glad att jag sluppit följa dramatiken så här långt i realtid - då hade jag ju inte fått något gjort. Men jag är glad att jag skrev dagens inlägg här, annars kanske jag inte hade varit med om det alls.


    Fina Heloise och Panzer, mitt största grattis till er som nu blivit föräldrar. Jag hoppas verkligen, verkligen att allt går bra och att Elise växer och mår bra.


     


    Solde, jag hann uppfatta att ni blivit med ny lägenhet. Grattis! Berätta gärna mer.


     


    Och om vi ska ta följetången Cantatons lägenhet så fick vi tillträde i fredags Vet inte om ni minns alla turer fram och tillbaka innan det blev klart att vi fick den.. I fredags var vi på sätt och vis också lite snuvade på konfekten. På något sätt tänker man ju sig att man får nycklarna i handen och sedan åker raka vägen till nya lägenheten och bara känner "Nu är den vår". Men i själva verket fick vi tillträde klockan 9. Säljarna fick inte tillträde till sin nya lägenhet förrän kl. 14 samma dag. Så vi fick alltså nycklar till en lägenhet vi inte kunde åka till... Och säljarna hade kvar en husnyckel, alla förråds- och garagenycklar.


    Jag gav dem hela fredagen och lördagen innan jag åkte dit på söndagen. Då var lägenheten förvisso städad, men de hade inte tömt det ena förrådet, inte garaget och skulle skruva ner någon hylla i hallen. Så det första jag fick göra när jag kom var att be om diverse nycklar så att jag skulle kunna ställa in saker i förrådet, ställa in bilen i garaget (där det stod en spjälsäng, ett skrivbord och diverse cyklar). Till slut hade jag i alla fall alla nycklar, deras grejer så när som på cyklarna var borta och jag kände: Nu är den vår!! Jag spenderade hela söndagen i lägenheten medan sambon spelade golftävling. Nu kommer vi att måla, tapetsera och flytta successivt under oktober.


    Soldemor skrev 2010-10-06 11:25:39 följande:
    Vi hänger nog ganska mycket i "vått och torrt"-tråden. Vi har följt den dramatiska förlossningen av Heloise och Panzers lilla bebis! Pärs!
  • Cantaton

    Kanske beror på hur stor lägenhet man har och hur många rum man behöver Jag vill slippa jobba vid köks- eller vardagsrumsbordet, så nu ska jag jobba i klädkammaren istället


    Soldemor skrev 2010-10-07 10:16:23 följande:
      Det där förstår jag inte alls   *skakar bekymrat på huvudet*
  • Cantaton

    Det kommer inte att finnas några kläder i den klädkammaren. Och den är inredd med spotlights och laminatgolv, så det blir ett fint kontor Datorn kommer att stå på ett skrivbord och något piano har jag inte.


    Soldemor skrev 2010-10-08 10:27:32 följande:
    Ser framför mig hur Canttant sitter i en klädkammare med datorn stående på skokartonger och ett litet piano mellan några jackor
  • Cantaton

    Nej, det är inte läge för något piano just nu. Men tack ändå


    Soldemor skrev 2010-10-10 14:56:01 följande:
    Stackars vräkta kläder! Vill du köpa mitt piano? Maken säger att vi inte kan  ta med det till nya lägenheten? Skulle gärna vilja att det kom till kärleksfulla händer som spelar på det...
Svar på tråden Tantvarning numero 9