Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

    Bröllop 2010 del 11

    Nu börjar vi med en ny tråd igen!! När denna tråd stängs är det många nya fruar här! :)


    Listan här nedanför är uppdaterad så jag hoppas de flesta finns med nu. :)


    LYCKA TILL i planeringen av bröllop och också själva bröllopet!! :)


     


    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Eån2010: 10/4


    Jamaicabröllop: 15/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

    Maj: 2010:


    Long engagement: 14/5
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :


    martinaa: 5/6
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Loveyoutoo: 19/6
    Tausen: 19/6
    londonaire: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

    Juli 2010 :


    Vi 3: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Jimmy och Jessika: 7/8
    TiNaHaMi:7/8
    23maj2009: 14/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    Maxiander: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8
    Starfish: 28/8
    EnilemmE: 28/8


    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    emory: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    loolis: 18/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:


    lillalyckan: 11/12
    Blivandefrueriksson: 31/12

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del 11
  • Bettertogether

    19 juni-brudar!!! Nästa vecka gifter vi oss ;D

  • Bettertogether

    Giz: Nja, jag börjar bli mer och mer nervös för varje dag som går ;)


    Tyvärr går det väl inte att sätta till text i trådstarten :/

  • Bettertogether

    Nu har nervositeten slagit till för mej.. fastän det är hela 10 dagar kvar ;D Igår hade jag en riktig bröllopsdag med övning i kyrkan, provkamning och provsminkning!! :D Wow alltså! Jag som aldrig använder smink annars blev helt paff över hur mycket det där kletet faktiskt kan göra! :D Såg ju ut som en annan hollywoodkändis! ;) BM bokade också rum till bröllopsnatten igår, men han säger inte var vi ska sova, så det blir tydligen en överraskning för frugan ;)

  • Bettertogether
    Vi 3 skrev 2010-06-09 09:11:19 följande:
      Hörde precis på nyheterna att prognosen, som den ser ut nu, säger 20° och sol på er bröllopsdag! Håller tummarna att det blir så!
    Ååh! Det gillar vi! :D De som gifter sig här i trakten på lördag kommer få 9 mm regn över sig :/ Stackarna.
  • Bettertogether

    Hjälp! Nu börjar väderprognosen lova hela 26 grader varmt och sol den 19:onde.... :| Jag som helst skulle ha det svalt och skönt dendär dagen när man säkert ändå har det varmt. :P


    Om ni skulle få välja väder till er bröllopsdag, vad skulle ni då vilja ha?? :)

  • Bettertogether

    Hah! Nu har vi plötsligt 14 grader, sol, lite regn och blåst att vänta till bröllopet ;) Intressant!

  • Bettertogether

    Ja-a hörni tjejer!! :) Imorgon gäller det! Konstigt nog har nervositeten inte infunnit sig ännu, trots att jag vanligtvis är världens mest nervösa människa (okej, jag erkänner, pulsen är liiiiiiite snabbare än vanligt ;) ) och brukar varken kunna äta eller sova. :P


    Lokalen är nästan färdigdukad, och dekorerad... underkjolen hänger på skåpdörren, muffinsen färdigbakad osv...


    Däremot är bilen otvättad, benen orakade, naglarna ofixade, muffinsen odekorerade osv... men det är sånt vi fixar under dagen ;)


    LYCKA TILL alla andra som gifter sig imorgon!! :D

  • Bettertogether

    Tack ska ni ha! Ni ska absolut få se bilder! :) 


    Här är det lugnt än så länge... det känns inte som att jag kan göra så mycket nu innan hon som ska sminka kommer om en timme :) Och TVÅ smörgåsar har jag fått i mig ;) Och jag som bara brukar kunna få i mig en halv om  jag är nervös... men nervös, det är jag ju inte :D Det småregnar här, men är ganska klart och ljust iallafall! Och oj så svårt det är att skriva på datorn med långa naglar ;)


    Jag tjuvkikade på  buketten igår... WOW, vilka färger!!! :D Den är så otrolig!

  • Bettertogether
    EnilemmE skrev 2010-06-20 18:35:39 följande:
    Är det nån som vet var man kan köpa dekorsten billigt?? Eller typ glaskross?!
    Kolla med någon djuraffär om de har akvariegrus! Det ser precis likadant ut som fina små runda stenar! Sjöstenar brukar de också kunna heta. Jättefina små runda släta stenar!
  • Bettertogether

    Dagen var underbart bra!! :D Ljuvlig ända från morgonen till kvällen! Jag hänvisar er till min blogg (inte bröllopsbloggen denna gång), nu när jag är gift kan jag komma ut ur skåpet med den också ;) sandra.neuman.fi

  • Bettertogether

    Så satte jag också in några bilder här i galleriet... :) Men jag har inte fått så många bilder ännu, så ni får nöja er med dessa :)

  • Bettertogether

    Är det någon annan än jag som haft problem med efternamnsbyte på facebook?? Det är över en vecka sedan jag ändrade till mitt nya efternamn på kontoinställningarna, men fortfarande heter jag bara mitt gamla där. :(

  • Bettertogether

    Nu får ni hålla tummarna för oss imorgon när vi ska och titta på vad vi tror är vårt drömhus!! :D Ett gammalt stockhus från 1860 som är relativt nyrenoverat och bara att flytta in i! Sjuuuukt mysigt är det!

  • Bettertogether

    Japp! Det var definitivt vårt drömhus!!! Så nu är vi och X antal andra med och slåss om det :S Vi börjar med att bjuda högre än begärda priset eftersom det var fler som lovat det begärda priset redan. Det är NU ni ska hålla ALLA tummar och tår ;)

  • Bettertogether

    Jag har iallafall satt en bild på min blogg sandra.neuman.fi... och fler kommer väl så småningom ;) Jag sätter också en bild här i galleriet :)

  • Bettertogether

    Vårt hus finns i Finland, samma stad som vi gifte oss i och redan bor i... min barndomsstad :)

  • Bettertogether

    Hej Tjejer!


    Nu är det en stund sedan jag haft något att säga till om här.... :) Idag vill jag bara säga er som ännu inte gift sig, att verkligen, verkligen ta hjälp av så många som möjligt INNAN bröllopet... Vi gjorde ganska mycket själva, jag jobbade mycket, han jobbade mycket och överlag hade vi mycket på gång... Nu tre veckor efteråt har jag precis fått diagnos F41.0 -det vill säga stressat för mycket och vilat för lite (vad som i folkmun brukar kallas burn out)... mycket tack vare bröllopet, men för min del beror det också på så mycket mer (nyköpt hus, avslutade studier, oregelbundna arbetstider osv...


    Så jag rekommenderar varmt att ta så mycket hjälp ni bara kan få! :) För ert eget, och ert äktenskaps bästa!

Svar på tråden Bröllop 2010 del 11