• Svanboet

    Vi som går på Viktväktarna del 6

    Här samlas vi som går på Viktväktarna och pratar om maten, mötena, motionen och motivationen och allt annat som liver erbjuder.

    Välkommen in i värmen, gamla och nya, och dela en resa med oss!

  • Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 6
  • Svanboet

    Välkomna alla ni som brukar hänga med oss och alla nya som vill hänga med oss.

    Själv är jag dålig på att uppdatera mig här då jag jobbar som en toka mest hela tiden.

  • Svanboet

    Jag ser dig Sonja!!

    Jag tror inte det hittat hit fler från förra tråden.

  • Svanboet

    Jag är ledsen Sonja att jag är så frånvarande. Jag har så tokmycket på jobbet att jag knappt hinner tänka på att sova, än mindre faktiskt sova. Jag har lovat mig själv bättring efter konferensen i maj för just nu, på det här sättet kör jag min kropp i botten och jag mår inte alls så bra som jag skulle kunna.

    Orkar du hoppa runt lite bland våra gamla trådmedlemmar kan du ju försöka värva hit dem igen. Markera i internet-fönstret där adressen står och kopiera den texten till allas gästböcker och liknande så hittar de säkert hit.

    Kram och kämpa på nu!

  • Svanboet

    Gör ett litet avtryck jag med. Jag har ännu inte startat igen men räknar med att gå tillbaka till min grupp/klass första onsdagen i Juni. Fram till dess får jag försöka göra lite skademinimering så gott det går.

    Hoppas det går bättre för er tjejer! Kämpa på och ge inte upp! 

  • Svanboet

    gör ett nytt avtryck...

    Känner mig lite nere för nästa veckan firar jag 1år med VV och jag har verkligehn inte gjort många knop de senaste, säg 6 månaderna. Jag har inte tid, ork och snart ingen motivation kvar.

    Jag hoppas det vänder snart för annars börjar jag nog anse det hela vara pengar i sjön, speciellt om jag inte ens har tid att gå på mina möten. Länge sedan jag var där sist nu.

  • Svanboet

    I am back!!

    Nu har äntligen belastningen på jobbet lättat en aning och jag känner att jag nu längtar efter att få komma tillbaka till mina nyttiga vanor och till motionen.

    Jag kommer trots allt ta denna vecka för att reda upp, samla ihop och fokusera om på jobbet och sen är jag redo att köra. Om 10 veckor ska vi gå på bröllop och då vill jag känna mig snygg i min klänning så nu är det bara att sätta full fart.

  • Svanboet

     


    Sonja68 skrev 2010-05-26 15:45:22 följande:
    Welcome back Svanboet!!!!

    Tack tack Sonja!

    Ser att det är lite tunnt med folk här inne så nu får vi sätta lite positiv snurr på den här tråden.

    Ska vi starta en utmaning?

  • Svanboet

     


    workoutgirl skrev 2010-05-26 20:50:58 följande:
    jag funderar på att börja på viktväktarna men undrar om det är värt pengarna. Har svårt att hitta tid att komma iväg på men jag skulle verkligen behöva hjälp och inspiration till att ta tag i vad jag äter för nåt. Känns som om det har gått utför väl mycket på sista tiden

    Ja du, det är bara du som kan avgöra om det är värt pengarna. För egen del kan jag säga att det ALLTID går lättare när jag faktiskt går iväg på mina möten och de veckorna som jag inte skött programmet är de veckorna jag inte har varit på min möten. Ibland har de perioderna blivit väldigt långa och då är det bara det faktum att månadsbetalar som får mig att gå dit igen. Visst kan det ses lite som pengar i sjön men det är väl ett gym-kort också om man inte går dit och tränar...

    Man kan antingen se det som att man kan ju läta bli att betala om man inte går dit ELLER har man redan betalt kan man lika gå dit och få valuta för pengarna. Har man tid att sitta framför TVn en timme per dag har man också tid att gå på möte, gå på gymmet eller laga riktig middag.

    Jag vet att jag är sådan, jag kan behöva en "extern" kontroll så att jag sköter mig. Även om min underbara konsulent aldrig skulle säga ett ont ord om man inte skött sig men det är så mycket roligare att visa upp hur duktig man kan vara

    Vill du nu inte gå iväg på möten så finns det "online"-varianter eller så hakar du bara på i vår grupp här och följer VV-råden utan att egentligen följa programmet.

  • Svanboet

     


    Sonja68 skrev 2010-05-27 08:39:56 följande:
      Ja, vi borde nog göra det...Jag har problem med pointsräkningen som bekant, men har i alla fall kommit igång lite med träning/röra på mig.

    Vad ska vi hitta på för utmaning då...?

    Motionsutmaningen? Checkliste-utmaningen? BiggetLoser-utmaningen? Bästa pepparen-utmaningen? Förebildsutmaningen? Receptutmaningen?

    Själv är jag nog i behov av dem alla

    Vi kan ju utnämna veckans motionär, veckans "looser", veckans bästa receptförslag...  

  • Svanboet

     


    Sonja68 skrev 2010-05-27 15:25:00 följande:
    Usch, har insett att jag inte kommer hinna gå ner 8 kg innan semestern... blä... 4 kg innan 15/7 kan det vara rimligt?

    Nu får du en tillsägning på skarpen Sonja - Haka inte upp dig på siffrorna!!

    Om du räknar med att VV som mest rekommenderar att gå ner 0,5-1 kg/vecka som kvinna så kan du nog snabbt räkna ut hur mycket du kan förvänta dig bli av med innan semestern. Sen beror det ju på hur mycket man har att ta av...

    Positiva tankar! Positiva känslor! Solen skiner, regnet vattnar så jag slipper och nu börjar snart alla grönsaker växa i trädgårdslandet... Förbli positiv och ställ inte så höga krav på dig själv och sluta granska dina "misslyckanden"!

  • Svanboet

    Jag har ont i rumpan!!

    Nervöst och lite skakig i benen gick jag igår iväg till min cykelgrupp igen efter ett låååångt uppehåll. Nervös för jag visste inte hur gruppen skulle reagera på att jag var tillbaka och nervös för vi skulle cykla ute och jag har inte cyklat på flera år, nervös för att vi skulle cykla en "liten" runda på 5 mil!

    Jag tog mig över nervös-knölen och gruppen verkade glad åt att jag var tillbaka. Jag kände mig mer och mer välkommen vartefter passet gick och nu är jag eld och lågor över att utrusta mig och min cykel så att nästa pass ska bli ännu bättre. Kan säga att det känns i rumpan efter ett sånt pass, som tur var cyklade vi på morgonen så jag hann gå ganska mycket på kvällen och höll därmed undan träningsvärken.

    Nu gäller det att ta tag i saken och inte låta denna träning vara den enda jag genomför. Av den anledningen har jag nu bokat spinning imorgon bitti och sen blir det ett pass till på torsdag kväll innan det åter är dags för cykelgruppen på söndag. Antar att jag inte vinner träningsutmanignen denna veckan iaf

  • Svanboet

    Angående utmaningarna...

    Det verkar som om det bara är jag och Sonja som är på för lite innbördes utmaning och det känns lite tråkigt. MEN jag vill itne att ni andra i gruppen här ska dra åt er öronen och smyga härifrån så vi får kanske försöka hitta en utmaning som alla kan delta i.

    När jag gjorde mina försölag på utmaning så utgick jag från de punkter som jag har svårast för att hålla mig till i programmet men ni andra får gärna ge förslag själva.

    Tågjäntan - om du nu är dålig på motion kanske det är en bra utmaning för dig om du ni VILL bli bättre påå motion. Jag har ju än så länge bara lämnat förslag på utmanings-typ, inget är sagt om hur motionen ska utformas/regleras.

  • Svanboet

    tågjäntan - lycka till över veckan och framförallt över sommaren! Unna dig massor av jordgubbar, melon och härlig frukt så ska du se att glassen inte är ett problem.

  • Svanboet

    lillalyckan - du har hamnat lite på samma spår som jag gjorde tror jag. Gick liksom in i "vikt-väggen" och orkade inte hålla koll på points, motion och jobb och familj och hur och pengar, allt bara kändes som om det inte spelar roll vad jag gör för jag är ändå tjock.

    Jag har nog kommit över den knölen nu. Jag funderar på att gå på mitt möte imorgon som jag annars brukat gå till och jag vill verkligen komma igång igen. Har redan återfunnit lite av "tänket" då jag helt bryskt valde att gå tillbaka till kontoret när jag kommit halvvägs till glasskiosken. *klappar mig själv på axeln* Samtidigt är jag sååå frestad att sitta hemma på altanen och insupa de få sommardagar som liger framför oss. Det är ibland alldeles för lätt att övertyga sig själv om sina politisk korrekta avsikter när man egenltigen har en dold agenda, om man nu akn ha en agenda dold för sig själv.

    Ta ett steg, en dag i taget. Säg åt dig själv att idag börjar jag och när du har klarat frukosten, ja då är det ju ingen idé att förstöra den starten lagomt till lunch och har du nästan klarat hela dagen så är det ju ingen poäng i att förstöra dagens goda insats lagomt till middagen eller kvällsfikat. Sen är det bara att gå och lägga sig och så är den första dagen över. Sen är det ju ingen poäng i att förstöra den braiga starten med att välja felaktigt under dag två... så kommer man nog in i den "goda" cirkeln igen, det är min plan iaf.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 6