Inlägg från: Plutten2010 |Visa alla inlägg
  • Plutten2010

    Nagelförstärkning? I Sollentuna Centrum?

    Har tänkt att förstärka mina naglar till bröllopet och har nu bokat tid på Express Nails i Sollentuna Centrum (www.expressnail.se/) för att prova om det är något för mig.

    Är det någon som gjort sina naglar på Express Nails?

    Tar också gärna emot tips vad man ska tänka på när man gör nagelförstäkning.

  • Svar på tråden Nagelförstärkning? I Sollentuna Centrum?
  • Plutten2010

    Jaha! Vad kul! Får se om någon har varit på någon av ställena så vi blir klokare då! =)

    Bokade faktiskt tid i Stinsen först men när vi (ska dit med en kompis) gick in hos de här så fick vi en bättre känsla och bemötande så vi bokade en tid hos dem istället (ska dit på fredag).

  • Plutten2010

    Ja, det gör verkligen mycket beroende på vilket bemötande man får. Kvinnan i Stinsen lyssnade knappt på våra frågor utan domderade och hade sig medan tjejen i Sollentuna var supergullig och "mjuk" och svarade på våra funderingar. Sen är det ju skönt att det är så lugnt i Sollentuna också. I Stinsen är det verkligen löpande band.. Men jag tror inte att det skiljer mer än 10-20 kr (plus/minus) på behandlingarna.

  • Plutten2010

    Nej, det är första gången. Jag ska iofs göra nagelförstärkning (har bra och långa naglar normalt) för att få till form och styrka. Hade först tänkt att göra det några dagar innan bröllopet men jag gör det redan nu för att testa om det passar mig eller inte. Är inte riktigt nöjd att det kostar så mycket att fylla på dem men det får funka. Såg att de hade 20% på alla behandlingar 01-14 april så det hjälper ju lite. =)

    Kan skriva till dig när jag gjort dem om du vill?

    Vi 3 skrev 2010-03-29 21:37:08 följande:


    Men då har jag bestämt mig.. Sollentuna it is. Har du gjort nagelförlängning förut? Jag lär ju vara måttligt nervös när jag ska göra det.. Har funderat på att göra det 1 mån innan eller ngt och sen fylla på men jag vet inte..
  • Plutten2010

    I will! ; )

    Tråkigt men då blir skillnaden större när du gör naglarna och då kanske du blir ännu mer nöjd!? =)

    Vi 3 skrev 2010-03-29 21:48:15 följande:


    Åh det får du jättegärna göra!! Tell me all mina naglar är ju helt åt hellskotta så.. det är bara att köra på nagelförlängning.. :-S
  • Plutten2010

    Det beror ju på vad du vill göra (tycker själv det är en djungel) men det finns en prislista på deras hemsida (finns i trådstarten).

  • Plutten2010

    Just det, det hade jag glömt! =) Blev nog så förskräckt när jag gick in på sidan första gången att jag glömde bort det.. haha..

  • Plutten2010

    Nu är naglarna fixade! Känns lite ovant men det är väldigt fint!! =)

    Jag gjorde förstärkning med fransk manikyr genom något som heter Pink & White (det går även att göra förlängning med den metoden). Först skapades det vita med hjälp av ett vitt pulver som blandades med en vätska och skulpterades på nageln. När det var gjort gjordes en liknande procedur med ett rosa pulver som fylldes ut på nageln. Är jättenöjd med naglarna men har konstaterat att vissa naglar är lite tjockare än andra. Sa dock inte till så jag får skylla mig själv.. Ordinarie pris var 689 kr men de har 20% rabatt just nu.

    Eftersom jag aldrig gjort naglar "på riktigt" förut (har bara haft lösnaglar som man limmar på själv) så visste jag inte vad jag skulle förvänta mig. Om man synar naglarna riktigt nära så är de ju inte helt perfekta men samtidigt så vet jag inte om det går att göra dem exakt lika osv när det görs på mina egna naglar. Jag är iaf helt klart nöjd med deras arbete.

    Lägger ev upp en bild under helgen. Är någon intresserad av att se så kan ni inboxa mig så kan jag maila någon bild på resultatet.

  • Plutten2010

    Bra fråga.. när jag läser på nätet om Pink & White så verkar det som att det är akryl... =)


    Greeneyes skrev 2010-04-03 06:46:49 följande:
    Plutten: Låter som att det var gele-naglar du gjorde. Kul att du blev nöjd!
  • Plutten2010

    De är jättefina! =) Funderar nu på om jag ska underhålla dem till bröllopet eller om jag ska göra om dem.. Kände dock en viss ömhet i naglarna några timmar efter behandlingen så det kanske inte är så kul att göra om de helt dagen innan bröllopet... fast det är ju en pengafråga också..

    Skillnaden syns bara om man tokgranskar naglarna på nära håll. Tittar man normalt så är det inget som syns.

    Vi 3 skrev 2010-04-03 07:50:23 följande:


    Va roligt att du är nöjd!!En kluring bara, är skillnaderna så att de syns, eller bara om man tokgranskar?
  • Plutten2010

    Jag har lagt upp ett litet bildkollage på naglarna i mitt galleri om ni är nyfikna.. ; )

  • Plutten2010

    haha.. Du kan ju göra det nu för att testa hur det känns.. ; ) Rabatten är ju inte så jättestor (20%) men det är ju bättre än inget.. =)

    Min kompis gjorde ju likadant men med förlängning (med tippar) ist f förstärkning och de blev också jättefina.

    Vi 3 skrev 2010-04-04 20:05:53 följande:


    De är ju jättefina!! haha, nu börjar jag bli sugen på att göra det redan nu...
Svar på tråden Nagelförstärkning? I Sollentuna Centrum?