• 19juni

    bröllop 19 juni?

    Är det ngn mer än jag som tänkt gifta sig den 19/6 2010? Vore roligt att få reda på hur många som tänkt det o hur ni har lagt upp er vigsel.
    Har ni skickat inbjudningarna redan?
    Vilka färger tänker ni använda?

  • Svar på tråden bröllop 19 juni?
  • Smilla82

    Hej hej!

    Vi gifter oss också den 19 juni! Det har planerats i 2 år så nu är jag så glad att dagen äntligen snart är här. Samtidigt känner jag mig lite "ledsen" för att jag älskar planeringsstadiet och efteråt kanske det känns så tomt.

    Inbjudningarna kom ut för ca 3 veckor sedan och våra temafärger är grönt, rosa och vitt.

    Hur långt har ni kommit i planeringen?

  • 19juni

    Vi bestämde oss för bara några veckor sedan ....att nu gör vi det!! Vi har varit ihop i 12 år så vi tyckte att det var dax nu;)
    Alltså har vi inte heller kommit så långt i planeringen men jag har svårt att tänka på ngt annat.
    Funderar som bäst på vilka låtar vi ska ha. Vilken klänning jag ska ha. Vill bara ha en romantisk sommarklänning.

    Vi ska gifta oss i vår trädgård.Och vi ska inte ha det så stort. Det är bara våra föräldrar o syskon med familjer som blir bjudna, 26 st. Vi hade först tänkt göra allt i hemlighet ensamma, men ändrade oss.

    Jag har precis köpt material till inbjudningskorten o är sugen på att börja göra dem. Har bara så svårt för att bestämma mig hur jag vill ha det riktigt.Sen är det hemligt än så länge så jag har ingen att bolla med hur allt ska bli!!

    Eftersom det är på sommaren så har vi oxå tänkt på färgerna grönt, vitt o kanske gammalrosa.
    Tänkte att jag vill hitta min klännng innan vi bestämmer så mycket.

  • Carro WH

    Hej hej!
    Vi ska också gifta oss 19 juni. Har kommit ganska långt i planeringen. Kommer bli ganska stort bröllop. Fick ut inbjudningskorten för att par veckor sedan och vi har bjudit ca 120 personer. Klänning och kostym är inhandlade, catering beställd, ring beställd, florist och frisör kontaktad och en del annat är gjort. Men det finns mycket kvar. Har nästan svårast att bestämma musiken. Vilka låtar ska man ha? Tycker det är jättesvårt så det klurar jag på nu samtidigt som jag pysslar lite med dekorationer och sånt. Vårt färgtema är rosa, creme och guld. Letar som en galning efter att par söta, rosa pumps :)

  • SophiaM

    Vi gängar oss också 19 juni... :)
    Det mesta är klart känns det som. Klänning och kostym köpta, ringar köpta, inbjudningar utskickade. Lokal och mat bokat och klart...

    Gifter ni er borgeligt eller kyrkligt?

  • 19juni

    Hej SophiaM!
    Vi ska gifta oss kyrkligt men som sagt var hemma i vår trädgård.

  • csillag

    Hejsan.

    Vi gifter oss den 19 Juni oxå=)

    Färgtema: Vinrött & Silver.

    Inbjudningar utskickade i Mars.
    Svarsdatum Senast 1 Maj
    Ca 150 Gäster.

    Färdigt:

    - Brud
    * Klänning
    * Skor
    * Smycken

    - Brudgum
    Kostym inkl allt
    * Skor

    - Marskalkar/Tärnor:
    *
    Kostymer /Klänningar

    Näbbar:
    * Klänning Till Chloé (Dotter)
    * Skor Till Dotter
    * Kostymer ink allt til H & L  ( Våra Tvillingpojkar)

    - Överlämnare (Min Pappa)
    *
    Kostym inkl allt

    Bokat:
    -
    Kyrkan
    - Hindersprövning
    - Byte av efternamn
    - Hårförlängning
    - Frisör för Hår, Smink o Klädsel
    - Mat Catering
    - Bröllops Tårta
    - Musik Till Kyrkan & Festen ( Mirja Qee)
    - Festlokal
    - Barnpassning under festen till barnen.
    - Toastmaster/madam
    - Värdpar kyrkan/fest
    - Hundvakt till hundarna

    Inhandlat:
    -
    De Mesta till festen för dukning av bord presentbord toaletter osv osv.
    - Ringkudde
    - Allians Ring
    - Delvis underkläder till mej.
    -

    Behövs Fixas & Dubbelkollas inhandlas typ.:
    -
    Fotograf dubbelcheckas ida
    - Alcohol Till Festen
    - Glass & Dricka Till Barnen
    - Pyssel o saker till barnen på festen (ca 30 barn dessutom)
    - Brud bukett
    - Corsage blomma till brudgum + bestman + marskalkar + överlämnare
    - Rosor till tärnor 
    - Blommor till kyrkan
    - Transport..Osäkra på va vi vill ha (har bra Back up färdig bokad vid behov)

    Sen har vi en väl massa annat som ja inte kommer på för tillfället=)=)
    Ska iväg o inhandla en del nu.
    Listan e Lååååååååång va som e kvar o tiden väldigt knapp.

    Har dessutom fått en väldigt hemsk o farlig lunginflammation så åker in o ut till sjukhuset för kontroller.precis fått komma hem på prov så kan säga att känner mej NÅGOT stressad just nu.
    O stessa e de sista ja fårt göra nu.
    Lungiflammationen ja fått e väldigt farlig o ja tuppar av för minsta lilla så känns inge bra.
    För de e ju NUUUUUU man börjar bli STRESSAD till MAX!!=)

    Nu ska ja försöka varva ner lite o sen iväg.
    shoppinglista packad samt 3 miljarder mediciner i väskan o patientbricka om de skulle behövas.

    jag e INTE tjejen som klarar vara sjuk heller o ingen ro att sitta stilla så detta e nått nytt för mej.

    Kram J

  • Loveyoutoo

    Hej alla 19 juni-brudar!

    Här har ni en till tjej som gifter sig 19 juni. Det har varit mycket sjukdom hos nära anhöriga de senaste veckorna, men nu börjar alla bli bättre och bättre, så nu kan jag och min blivande man fokusera lite mer på bröllopet igen.

    Vi bestämde oss för att gifta oss mellan jul och nyår 2009, så det är ganska nyligen. Vi blev tillsammans 27 juni 2003 och ville gifta oss så när det datumet som möjligt. Den 27 juni 2010 är ju dagen efter midsommar, så det kändes inte som ett bra datum, med tanke på att många nära och kära reser bort kring midsommar. Därför blev det 19 juni för oss.

    I slutet av januari började jag leta bröllopsklänning på allvar. I februari var vi och kollade på festlokal och bestämde oss direkt för att det var där vi ville ha vår bröllopsfest. Det är ett vandrarhem med restaurang och bar, så det blir perfekt, för mina släktingar, som reser en bit för att komma hit, kan övernatta på vandrarhemmet.

    Vi önskade oss en hotellnatt, dvs. bröllopsnatt av min mamma. Det är hemligt var hon och hennes sambo bokat rum någonstans, så det ska bli väldigt spännande!

    Vi kommer att bjuda på välkomstdrink, buffé och tårta på festen. Placeringskort och placeringslista är i stort sett klart. Vi kommer att sitta som ett E. Längtar!

    Färgtema blir vitt, blått och rött. En av mina bästa vänner ska hjälpa till med dukningen.

    Kläder till min blivande man ordnades i mars och nu i april blev musiken klar efter att vi varit på vigselträff och lyssnat på en massa musikstycken (både psalmer och in- och utgångsmusik).

    Härom dagen var jag och hämtade min vigselring och igår köpte jag presenter till tärna, bestman och toastmaster.

    Skickade även in hinderprövningen denna vecka.

    Nu återstår:

    *Beställning av tårta
    *Beställning av blommor
    *Möte med musikansvarig på vigseln
    *Möte med prästen som ska viga oss

    Åh, vad det här är spännande!

    Kram

  • callisen

    Här är en (eller två ju, egentligen..) till som gifter sig den 19 juni! Här var det delvis fotbolls-VM som hade ett finger med i spelet, men även juli-värme, födelsedagar och midsommar.. inte så mycket att välja på när man tänker efter


    Vi är rätt långt gångna i planeringen. Inbjudningarna är skickade för ca 2 månader sen, ca 65 inbjudna. Färdiga med kläder, ring, tårta, mat (kockbrorsan!), lokal, musik till vigseln samt hur den ska gå till, avdukningspersonal, val av toastmaster/värdpar, fotograf (duktiga kusiner) och lite annat. Igår var vi och fixade brudbukett!

Svar på tråden bröllop 19 juni?