• Ida F

    Oktober 2010

    Vi gifter oss den 30/10-2010 finns det några fler som gifter sig i oktober i år? Hur har det gått med planeringen för er?
    //I

  • Svar på tråden Oktober 2010
  • xaniara
    MabCar skrev 2010-05-07 21:18:54 följande:
    Vill bara berätta att idag köpte jag min klänning, eller rättare sagt min mamma betalade den. Det blev en Lillyklänning och den klänningen som jag tittade på först. Så nu gäller det att hitta underkläder och skor för att sedan lämna kläningen till sömmerskan, då den måste lägga upp och tas in. Har ni hittat era klänningar ännu?    
    Jag ska låta sy upp min klänning, och sömmerskan har sagt att så länge hon får minst en månad på sig är det inga problem. Håller på att gå ner i vikt (klyscha klyscha) så vill skjuta lite på att börja mäta för den...

     Känner mig riktigt nervös för att sätta igång! Jag gjorde klart min slöja häromkvällen - första grejen till bröllopet - och det kändes rätt stort...

  • Gollagolla

    Jag köpte min klänning för ett tag sedan men den skall sys in och tas upp, de tänkte jag få gjort någon gång i augusti. Precis varit iväg och köpt alla underkläder. Riktigt skönt att jag hitta allt jag ville ha, var lite orolig då min klänning är rätt lågt skuren i ryggen men lyckades hitta den perfekta korsetten med alla tillbehör


    Nu är jag på jakt efter ett par guldskor. Någon som har tips på var jag kan hitta det?


     


    Jag köpte min klänning för ett tag sedan men den skall sys in och tas upp, de tänkte jag få gjort någongång i augusti. Precis varit iväg och köpt alla underkläder. Riktigt skönt att jag hitta allt jag ville ha, var lite orolig då min klänning är rätt lågt skuren i ryggen men lyckades hitta den perfekta korsetten med alla tillbehör


    Nu är jag på jakt efter ett par guldskor. Någon som har tips på var jag kan hitta det?


     


    Kerbaros skrev 2010-05-07 22:10:17 följande:
    När kommer ni boka catering och beställa tårta? jag har lite dålig koll på när sånt ska göras =)
    Nu skall inte vi ha catring utan vi skall vara på en restaurang, men jag ringde och bokade för någon månad sedan men själva beställningen med meny och tårtan skall jag göra ungefär en månad innan.

     

  • liljasvart

    vi kommer förhoppningsvis gifta oss den 31 okt! Har inte kommit jättelängt, men kommit fram till att det bli borgligt och att vi sen ta tåget till gbg och bo på hotell i 2 dagar.

  • Fialotta 78

    Hejsan igen!

    Nu är våra inbjudningskort klara att skickas iväg. Tänkte skicka dem nu i maj/juni. Vi har OSA den 2 augusti. Lite tidigt men eftersom vi kommer att vänta med att bestämma helt med mat och dricka och annat tills vi vet hur många som kommer. Har ju inte jätte mycket pengar att spendera. Är lätt att sväva ut för mycket

    Vi satsar också mer på party än bröllop och kommer inte heller att ha med så många traditioner. 

    Kommer också att ha musik på laptop, litar på min bror som ska få ansvaret för det.

    Kommer att vänta med klänning så länge som möjligt, kommer att ha en "vanlig" lite finare klänning. Har gjort en GBP-operation, gått ner 55 kg och hoppas på mer till brölloppet. Så klänningen får vänta lite. Tittar inte så noga när jag är ute i affärerna, vill inte bli förälskad i en klänning som kanske inte kommer att passa. Har inte riktigt koll på hur mycket man kan ändra på klänningarna.

    Har funderat lite över buketten, skulle vilja ha en enkel bukett med blommor som har långa skjälkar typ liljor. Har blått, silver och vitt som tema.

    Kul att läsa om era förberedelser, dycker upp saker man själv glömt.

    Kram

  • Ida F

    Oj oj..Vi måste verkligen komma igång med inbjudningskorten! Jag gjorde ett test som jag tycker blev halv bra. Måste till panduro och kolla lite.


    Jag och mamma har varit och köpt tyg och spets till min klänning. Vi var och tittade på simbra siden och tittade. Där hittade jag det perfekta tyget, som hon hade 50% rabatt på Billigt och bra men spetsen blev däremot mycket mycket dyrare än vad jag hade tänkt. Iof så blev totalpriset inom ramarna så det är ju ok ändå. Nu ligger tyget hemma hos mamma - som ska sy och väntar


    Har så svårt att hitta de perfekta skorna. Jag vill ha ett par svarta siden skor, helst med en stor rosett på hälen och en klack på max 7 cm. Men det är helt omöjligt att hitta. Någon som har tips?


    I

  • Ida F
    Gollagolla skrev 2010-05-06 08:47:01 följande:
    Nu är inbjudningskorten klara och ligger och väntar på att bli postade. Skall bli roligt att få iväg dem.Vi skall ha våran son med oss på bröllopsresan så här blir det cypern med bamseklubb och allt. Hade också tänkt mauritius först men kände att det blev för lång resväg för vår kille och sen så är han väldigt förtjust i bamse Mauritius är helt klart drömresemålet men det får bli senare framöver.
    Vi kommer att ha med våra döttrar på resan också. Vi åker den 22 dec och kommer hem den 5 jan så det blir både jul och nyår i paradiset

    Tror att flygresan blir en utmaning men tjejerna ska få en nintendo DS i tidig julklapp så jag hoppas att de kan roa sig med dem.

  • MabCar
    Ida F skrev 2010-05-16 10:32:04 följande:
    Oj oj..Vi måste verkligen komma igång med inbjudningskorten! Jag gjorde ett test som jag tycker blev halv bra. Måste till panduro och kolla lite. Jag och mamma har varit och köpt tyg och spets till min klänning. Vi var och tittade på simbra siden och tittade. Där hittade jag det perfekta tyget, som hon hade 50% rabatt på Billigt och bra men spetsen blev däremot mycket mycket dyrare än vad jag hade tänkt. Iof så blev totalpriset inom ramarna så det är ju ok ändå. Nu ligger tyget hemma hos mamma - som ska sy och väntar Har så svårt att hitta de perfekta skorna. Jag vill ha ett par svarta siden skor, helst med en stor rosett på hälen och en klack på max 7 cm. Men det är helt omöjligt att hitta. Någon som har tips? I
    Det är svårt det där med skor. Mina kommer från Vagabond och har 2-3 cm klack. På pernillasbrudbutik kan du designa dina egna skor. Kanske kan vara något?
  • MabCar

    Vi har hamnat i "tårt-träsket".... Jag och sambon var iväg igår för att träffa de konditori brukar leverera bröllopstårtor till det ställe som vi ska festen på. När vi var på konditorit så fick vi titta i en pärm med tårtor och beskrivning av smaker. Jag har alltid drömt om en stapelltårta, som finns i mitt galleri. Dock var ej själva konditorn där men hon som hjälpte oss sa att de inte kan göra en sådan tårta. 


    Nu väntar vi på att Säby Säteri ska öppna imorgon för att prata dem om tårtan. Egentligen borde vi väl kunna säga att vi vill ha en tårta från ett annat ställe än det konditori som Säby brukar använda eller? I meny så står det ju "ert avl av bröllopstårta"


    Hängde ni med?


     


    Hur har/ska ni göra med tårtan?


     

  • Ida F
    MabCar skrev 2010-05-16 10:55:10 följande:
    Vi har hamnat i "tårt-träsket".... Jag och sambon var iväg igår för att träffa de konditori brukar leverera bröllopstårtor till det ställe som vi ska festen på. När vi var på konditorit så fick vi titta i en pärm med tårtor och beskrivning av smaker. Jag har alltid drömt om en stapelltårta, som finns i mitt galleri. Dock var ej själva konditorn där men hon som hjälpte oss sa att de inte kan göra en sådan tårta.  Nu väntar vi på att Säby Säteri ska öppna imorgon för att prata dem om tårtan. Egentligen borde vi väl kunna säga att vi vill ha en tårta från ett annat ställe än det konditori som Säby brukar använda eller? I meny så står det ju "ert avl av bröllopstårta" Hängde ni med?   Hur har/ska ni göra med tårtan?  
    Vårt ställe, Barkarby Gård, samarbetar med chokladfabriken och Puss&Kram choklad men de sa att vi gärna fick välja leverantör själva - så ni borde ju får välja själva. Vi har valt Barbros mini-bitar i sundbyberg. Hon levererade tårtan till ett bröllop som jag var på förra året och vi var så förtjusta i den tårtan så "snodde" innehållet i tårtan rätt av Men vi kommer inte att ha en traditionell tårta utan varje gäst får en bakelse.

    //I

Svar på tråden Oktober 2010