Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

    MAJ 2010 del 5

    Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

    Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

    Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

    Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

    Nu kör vi!

  • Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa

    Jag det finns en del småpill och pyssel. Har ju hela tiden tänkt att "äsch, det är låååångt kvar, jag har massor av tid". Men det är nog lika bra att börja redan nu så man slipper stressa sista veckorna sen.

  • Martinaa

    Rapsbrud:
    Jag kommer inte heller ha slöja. Provade en i butik när jag provade klänning, och blev lite kär i det. Det var väldigt fint, men har redan bestämt att inte ha det. Vill inte täcka över mitt hår och min frisyr. Tänker inte lägga dyra pengar på frisör och sedan bara gömma det under en slöja ju, hahah!
    Däremot ska jag ha en tiara!

  • Martinaa

    mmm2010:
    Näää... men usch och fy va tråkigt!!! Är det verkligen slutgiltigt...? Eller jag förstår att det är så, men vill ju inte det. Fy va trist!!
    Massa styrkekramar och hoppas att det löser sig till det bästa till slut!

  • Martinaa

    Snuttfia:
    Vad blev det för skor nu då? Cerisrosa eller vita? Vart också förresten, bra med tips på affärer som har rea i stan! Skor är mitt dilemma också, men jag hoppas affärerna börjar få in lite vårskor snart för hittills har jag bara hittat kängor och stövlar i butikerna.

    Vernicamy:
    Va härligt att du hittat rätt! Har du nån bild? Vill ju se ju!

  • Martinaa

    Men DNA finns ju i Borås också. Det som ligger på Lilla Brogatan (nära Åhlens) heter så tror jag... Får kika in där nästa gång jag är i stan! :)

  • Martinaa
    snuttfia skrev 2010-03-02 20:29:00 följande:
    Haha, sån koll man har :) Men jag är så sällan på stan här, brukar passa på på väg till eller från skolan när jag är i gbg istället. Det är roligare att shopåpa där ;)
    Haha, jag klandrar dig inte! Eftersom jag jobbar i Knalleland är jag typ aldrig i stan heller. Imorgon ska jag nog dit en sväng för jag ska nog ner till badet och simma. Nu är träningen igång!
  • Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2010-03-03 10:33:27 följande:
    Usch den ekonomiska biten är inte rolig. Har nu kommit fram till att jag inte kommer ha råd med en Secret box till mannen.Hade satt en gräns på vad mina underkläder får kosta som jag "råkade" glömma bort. Så nu har jag 50:- kvar att köpa trosa och linne, tror ni att jag lyckas??
    Men va tråkigt..! Men finns det ingen fotoklubb i din stad? Där kan det säkert finnas nån som är duktig och kan tänka sig att ställa upp till mindre peng än en professionell fotograf...? Eller om du har en kompis som kan tänka sig att ta lite bilder. Visst, resultatet lär väl inte bli precis som hos en fotograf, men jag tror inte din man kommer klaga över det
    Hoppas det löser sig! :)

    Gympamamman:
    Ang släp så hade jag bestämt mig för att skippa släp på min klänning också. Tänkte att det mest skulle vara i vägen. Men så var jag och provade klänning i butik i Göteborg, och den vänliga kvinnan där lyckades övertala mig att behålla det.
    - Ska du gifta dig i kyrkan?
    - Ja...?
    - Men ooo det är så fint med släp, det måste du ju ha!!
    Sen visade hon hur enkelt man kan hänga upp det med en ögla runt en knapp, och så var jag övetygad!
    Nu måste jag dock bara fixa den där öglan och knappen eftersom kineserna inte gjorde det åt mig... :P
    Snuttfia, vet du nån bra sömmerska i den här stan som man kan gå till och få sånt fixat?
  • Martinaa

    EmMagnus:
    Det låter som en väldigt duktig och bra florist! Dock lite långt för oss att åka och hämta blommor i Skåne, annars hade jag gärna gått till henne.
    Vad var det för ord ni skrivit nu då? Blir ju jättenyfiken!!
    Ang blomblad i kyrkan så ska du nog inte räkna med det för mycket. Vad jag hört så är det inte så uppskattat av just vaktmästaren som måste städa efteråt. Det kan dessutom bli fläckar på golvet när folk kliver på blombladen, men vi kan alltid hoppas att du får ha det så! :)

    Var och simmade idag och passade på att anmäla mig på ett Zumba-pass nästa måndag som de har i badets lokaler. Ska bli spännande att prova på!

  • Martinaa

    Så roligt att se såna listor som l8ol skrev för Fixat-listan blir längre och längre, och "kvar att fixa" blir kortare och kortare! Vi närmar oss verkligen nu!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5