• lindroosen

    Bröllop i Sundsvall sommaren 2010?

    Hej! Jag skulle vilja få kontakt med par som ska gifta sig till sommaren i Sundsvall. Kanske kan vi hjälpa varandra genom tipsning av goda ideér!

  • Svar på tråden Bröllop i Sundsvall sommaren 2010?
  • Lina o Peter

    Vi gifter oss den 19 juni i Galtströms Kapell, ca 3 mil söder om Sundsvall då, men vi har festen inne i stan.

    Bara att hojta om det är nått du funderar på.

  • Sail on Silvergirl

    Vi gifter oss också i Sundsvall i sommar/höst. Den 4 september närmare bestämt. :) Roligt om vi kan bli några i den här tråden, för den andra är helt död!

    Var ska ni ha festen, Lina o Peter?

  • lindroosen

    Va roligt att jag fått svar, första gången jag lägger in ett inlägg, blev medlem här på bröllopstorget igår så jag har nte hunnit lära mig sidan ännu..

    Lina o Peter, lokalen ni valt är jättefin. Jag anordnade julfest till företaget i dessa lokaler och tänkte att jag skulle ha valt dessa lokaler om bröllopsfesten skulle ha ägt rum i centrala Sundsvall.


    lindroosen skrev 2010-02-08 16:39:11 följande:
    Hej! Jag skulle vilja få kontakt med par som ska gifta sig till sommaren i Sundsvall. Kanske kan vi hjälpa varandra genom tipsning av goda ideér!
  • lindroosen

    Har bott i Malmö några år så jag har missat lite uppdateringar o kontakter om vad som händer i min kära hemstad.

    Just nu är jag ute efter någon som kan sjunga i kyrkan och under fördrinken, dvs trubadur av ngt slag (dock ej för välkänd så priset skjuter i höjden) Under fördrinken söker jag ngn som sjunger mer åt folkviseton med komp av bla fiol...lite åt Sarek/py Bäckman musik. tacksam för förslag.

    ------
    det vore roligt om ni ville hänga på en fika på stan så kunde vi byta lite ideér och tips, kanske lättare om vi träffas än att sitta framför datorn o försöka beskriva.

    Hör gärna av er ni som är intresserad,

    Kort om mig: 30årig tjej som flyttade tillbaka till hemstaden s-svall för 2år sedan och tog med sig sin älskade sambo från Malmö. Har en liten son på 4veckor.

    Lindroosen


    lindroosen skrev 2010-02-08 16:39:11 följande:
    Hej! Jag skulle vilja få kontakt med par som ska gifta sig till sommaren i Sundsvall. Kanske kan vi hjälpa varandra genom tipsning av goda ideér!
  • Sail on Silvergirl

    Lina o Peter: Hm, en lokal som jag har missat...
    får man fråga lite vad som gäller där? Lokalhyra? Får man ha egen mat/dryck? Öppentider?

  • Superstarfia

    Vi gifter oss 7 augusti dock utanför timrå i Lögdö Kapell, ska ha festen på stornäset.. :)

  • Lina o Peter

    Lindroosen:

    Jag hade gärna fikat, men har nyss börjat jobba igen efter mammaledigheten och jobbar hela dagar så jag vette sjutton hur jag ska hinna med nånting just nu. Tycker inte man gör annat än åker till jobbet. Kanske kan ta det framöver om det lugnar ner sig lite.

    Sail on Silvergirl:

    Visst får du fråga det! :) Lokalerna är superfina, byggda/renoverade 2007.

    De tar 4000 kr (faktura i efterhand) för att hyra lokalen, i vårt fall gick det bra med 3 dagar (fre-sön), det beror på vad de har för något på sin egen kalender. Vi får alltså tilgång på morgonen dagen innan och stänger ca 01.00, verkade inte vara sådär benhårt på det men det kändes lagom för oss.

    I matsalen får man plats med ca 100 pers (sittande), de har bara serveringskök, så man kan alltså inte tillaga maten där, utan man får köra catering eller fixa maten själv, vi ska ha en kall buffé.

    Man får ta med egen dryck, (även egen personal.) Men allt porslin, kaffebrygg, bord och stolar osv finns. I matsalen finns även en liten scen, och en projektor med duk, mikrofon med högtalare i taket. (Går dock ej att koppla de högtalarna till annan musikutrustning, som ev. dj eller dylikt).

    På "andra sidan" (mot köpmangatan) finns en foaljé med några runda stå-bord/barbord, där finns även baren med en egen avgränsad del med soffor, fotöljer osv, lite lounge-känsla sådär.

    I foaljén finns även 4 fina toaletter varav en är handikappanpassad, finns även hiss upp till festvåningen.

    Vi är helnöjda, supertrevlig karl som kontakt också. Kan maila tel.numret om någon vill ha, Rune heter han som håller i uthyrningen.

  • Superstarfia

    Vi har åkt upp till timrå och svärföräldrarna enbart för mässan.. :)

  • Sail on Silvergirl

    Hej!

    Var någon av er på mässan? Jag tyckte man lika gärna hade kunnat låtit bli...

  • Superstarfia

    Sail on Silvergirl skrev 2010-02-18 10:40:15 följande:


    Hej!Var någon av er på mässan? Jag tyckte man lika gärna hade kunnat låtit bli...
    Jag var där, beställde tårta, fick brynen plockade, bokade in klädprovning för BM, pratade om sång, ingång och utgång med kantorn, så jag tycker absolut de var värt att vara där.. :)
Svar på tråden Bröllop i Sundsvall sommaren 2010?