• Fröken Skruttis

    Vi har fått reda på att svärfar har cancer i levern-bröllopet lagt på is!

    Nu är det tungt. Vi fick reda på att min sambos pappa har cancer. Han hade varit kass i magen ett tag,fick springa på toaletten efter 10min när han hade ätit. För övrigt så är han frisk,inga andra symtom. Han fick reda på att dom såg 2st metastaser i levern. Han har gjort gastroskopi och tjocktarmsröntgen och där såg dom ingenting. Sen gjorde dom en skiktröntgen och dom hittade inte modertumören. Vart kan den vara då? Nu ska han in och göra en biopsi på levern och se vart metastaserna kommer ifrån. Men dom tror nu ev att själva metastaserna är cancern ist...då har han alltså primärcancer i levern vilket är relativt ovanligt och ganska så dödligt.

    Men denna ovissheten är ju knäckande! Mår så dåligt när jag ser hur dåligt min sambo mår. Denna fruktansvärda sjukdom. Nu har vi fått lagt allt på is framöver. Bröllopet är inställt. Nu är det jobbigt!

  • Svar på tråden Vi har fått reda på att svärfar har cancer i levern-bröllopet lagt på is!
  • Ami33

    Usch, stackars er! Min mamma fick oxå cancer i levern. Även min pappa gick bort i cancer. Hemsk sjukdom. kramar om....

  • mariaandersson4

    fy vad tråkigt... Min farmor dog i cancer (och fort efter dog min farfar) för ett tag sedan. de stod mig väldigt nära och jag är så ledsen att de missar vårat bröllop.. de hade så gärna vilat vara med.. för förhoppningsvis går allt jätte bra för din svärfar men om det inte gör de så kanske ni ska tänka på om han och ni skulle tycka om det är viktigt att han var med på er dag? ...eller?... jag vet inte... det är så svårt... Mitt tips är att tänka på det och att prata med honom om det...
    Varma hälsningar

  • Samarin

    Nää vad tråkigt! Jag hoppas att allting löser sig till det bästa!
    Håller med ovan talare "mariaandersson4". Prata med svärfar, han vill förhoppningsvis uppleva er bröllopsdag, och vill säker att allt annat också ska flyta på som vanligt... eller... Det är svårt.
    Styrkekramar till er!!

  • Steinhammersfru

    Goda vänner till mig gifte sig augusti 2007. På våren 2007 fick de reda på att brudens mamma hade lungcancer. Och det var ju förödande nyheter för dom, så klart. Men dom avbokade inte bröllopet eftersom brudens mamma inte ville det. Hon ville väldigt gärna se sin enda dotter gifta sig.

    Och det fick hon :)
    Dock orkade hon inte stanna hela dagen men hon var med på vigseln och middagen tillsammans med en sjuksköterska. Och även att man såg hur sjuk hon var så kunde vi även så hur lycklig hon var att få uppleva denna dag. Två veckor senare gick hon bort... :(

    Jag tycker också ni ska prata med svärfar. Han kanske inte heller vill missa eran dag...

  • Dejli

    Jag håller med övriga. Även om man absolut inte ska måla fan på väggen och säga att han ska dö (för det är ju långt ifrån säkert) så kommer han med all säkerhet må dåligt under lång tid framöver, kanske flera år med behandlingar etc och det kanske dröjer länge innan han mår fysiskt bra igen. Prata med honom och se hur han vill göra och så kan ni anpassa er efter honom.

    Min sambos mamma gick bort året innan vi blev ihop, och jag vet att han inte ville annat än att få uppleva hans bröllop och första barn. Nu blev det tyvärr inte så, och det är hans stora sorg i livet.

    En del saker bör man fundera på innan man skjuter på om det är så att man vill ha någon särskild med, inte bara pga sjukdomar. Om man skjuter på saker för sakens skull, "det är inte rätt tid, vi jobbar för mkt, det är för dyrt etc"... vem vet, imorgon kanske någon viktig person blir överkörd av tåget, ramlar utför ett stup eller halkar i duschen och slår ihjäl sig.

    Lev livet medan du har det...

  • JG x 2

    Lider verkligen med dig. Min svärfar fick sin andra stroke nu för en tid sedan när vi precis börjat planera bröllop. Vi beslutade oss för att tidigare lägga bröllopet istället för att ställa in, med risken för att det skall vara 3dje gången gillt så hinner han förhoppningsvis uppleva vårt bröllop för vi vet hur mycket det skulle betyda för honom att uppleva det.
    Nu mår han mycket bra och är med i varenda del av planerandet och det har liksom gett honom lite livsglädje, så vi kämpar på alla tillsammans...
    Stor kram till dig!!!

  • Fröken Skruttis

    Tack för alla fina ord och råd,det värmer!

    Som sagt,det är ju så nytt just nu så läkarna har inte ens lokaliserat den med säkerhet och vet ju därmed inte vilken behandling som skall göras. Vi får ju givetvis prata med han och se hur HAN skulle vilja ha det. Man kan ju kanske tidigare lägga hela kalaset så att han kan vara med?! Om det nu barkar åt skogen och det inte finns nån hjälp för han att få..så är det ju långt kvar tills augusti..risken finns ju att han inte överlever i 8 månader till om det nu skulle vara så illa..:(

    Men vi ska hålla tummarna och se vad som händer! Frågan är ju vara om man kan njuta utav sitt bröllop när man vet vad som ev komma skall..:( Eller man kanske ska vara glad att han faktiskt KAN vara med?!

    Tack iaf allihopa!

  • emelia79

    Min mamma gick bort för snart ett år sedan. Hon fick cancer i levern och bukspottkörteln. Bukspottkörteln är väldigt agressiv. Mammas form var extremt agressiv. 4 veckor efter diagnos somnade hon in. Två månader tidigare åkte hon flera mil skidor om dagen. Det gick så snabbt. Jag var höggravid då. Vi pratade om att tidigarelägga bröllopet. Men vi hann inte. Jag önskar av hela mitt hjärta att vi hade hunnit. Jag gråter när jag skriver detta. Jag vill inget hellre än att dels få sin min dotter tillsammans med hennes mormor samt att få ha min mamma närvarande vid mitt bröllop. Det är mina två viktigaste händelser i livet och jag hade så gärna velat dela dem med henne.

    Jag önskar er all lycka och styrka! ta hand om varandra!

Svar på tråden Vi har fått reda på att svärfar har cancer i levern-bröllopet lagt på is!