• Fru Hilde

    Äntligen Fredag del 20

    Tackar som bjuder!

    Jag tittade på bilderna. Vilken sötnos!!

  • Fru Hilde

    Janos låter som en ok plan. Visserligen är snitt en ok lösning, men nackdelarna finns där också. Jag vill inte snittas denna gången om det kan undvikas. Man blir så begränsad om man redan har ett lite större barn som också vill få vara med sin mamma. Det gick väl an att behöva vara försiktig med magmusklerna och inte lyfta mer än bebis när man bara hade en.... men nu när man ska vara tvåbarnsmor känns det inte lika lockande. Sedan är det ju väldigt individuellt hur man reagerar på ett snitt. Jag var ju ganska sjuk förra gången och mitt HB var lågt redan innan så min återhämtning gick långsammare än för de andra kvinnorna som snittades samma dag som mig.

    ... men ska väl tillägga att det hade sina fördelar också... bl.a. så återhämtade sig "samlivet" betydligt snabbare hemma hos oss än hos mina väninnor som födde vanliga vägen. Vet inte om det spelar roll för er... men jag upplevde det som en trevlgt.

  • Fru Hilde

    Åhej! "Hilde kastar sig in i tråden och gör en segerdans ala Rocky" äntligen släppte BT tillbaks mig. Jag har haft ett datorhaveri av stora mått och den urbota uråldriga manick jag suttit med har inte velat funka på BT Tack och lov så har maken klarat av att finurla ihop min goa gamla laptop igen! Tror det var ngn säkring som brann upp, typ. Behövde invändig avdammning

    Vad gäller väder så är här snö, snöare snöast i min lilla by nära Götet och imorse visade termometern på -20, men just nu är det säkert någonstnans runt -10...

    Janos var rädd om fogarna och låt för allt i världen bli snöskottning. Mina fogar mår än så länge hyfsat bra, men jag har börjat få rejäla förvärkar, speciellt på nätterna så sömnen är det väl sisådär med. När värkarna håller på så blir jag på himla dåligt humör, men när jag inte har dem är humöret på topp. väldigt bergodalbana med andra ord.

  • Fru Hilde

    Halloh halloj i snöyran !!

    Inflammerad tumme, vrickad exchef, snöskottning, sur kollega och eventuell misstänkt skengraviditet... har jag missat nåt?

    Apropå snöskottning hade jag riktigt kul i onsdags när jag skulle få levererat ikeagarderober. Killarna som körde lastbilen ville inte behöva bära sakerna så långt som från vår parkering till huset så de valde istället att skotta upp mellan entre´trappan och en grind på framsidan. Jag avrådde eftersom jag insåg att det handlade om vallar av isliknande packad snö men envisa som de var trodde de att de sparade tid. Ja sedan kunde de väl inte ge upp pga manlig stolthet eller nåt liknande... De skottade så fint så ända ut till lastbilen och bar in paketen. Kan väl tillägga att när jag tackade för snöskottningen såg de aningens förlägna ut.... tror de vid det laget insåg att de gett sig själva merarbete

  • Fru Hilde

    Ja jag vill också träffas! hmm man kanske kan dra med sig maken till huvudstaden med barnen och lämna bebben med honom medan man går ut o har lattjo lajbans med fredagsbrudarna... hmm borde gå att rodda runt hyfsat... eller? Kan ju vara lite svårt att åka bort över natten från en ammande liten bebbe.

    Jag har ganska exakt tre veckor kvar till bebbens beräknade födelsedag men hoppas verkligen på att den behagar titta ut tidigare än så. Det är så drygt med alla krämpor nu på slutet. Jag var på kontroll hos barnmorskan idag. bebisen ligger ljupt ner i bäckenet men ngn fixering är det inte tal om, antagligen har den gott om plats där Däremot är magen betydligt större men jag själv har tappat ett kg sedan förra besöket. Jag hoppas att det bara är ngt tillfälligt, för jag är ju lite rädd för att få en bautabebis med tanke på dottern som kom två veckor tidigt och vägde sina dryga 4,2kg.

  • Fru Hilde

    äntligen på väg skrev 2010-02-08 17:05:32 följande:


    Fru Hilde skrev 2010-02-08 16:22:03 följande:Bra idé, tror vi gör samma sak! Å va roligt att få träffa alla!Min mage var oxå gigantisk, såpass att folk frågade hur många det var där inne (iofs en klassisk kommentar), men ändå vägde W "bara" 3525g trots två veckors övertid.
    Ja jag hoppas också få en helt normalstor bebbe den här gången. vi får väl se. skulle jag få en bautabebbe kommer jag vara rejält uppmärksam på att de ska testa blodsocker den här gången. Dottern fick ju problem i början pga sin storlek. Hon var hungrigare än mammas kapacitet att ge mat Det som gjorde att det är lite misstänkt är tydligen att symfysfundusmåttet är ganska högt medan min egen vikt har minskat. Vet inte riktigt hur det hänger ihop.... men BM borde väl veta antar jag.
  • Fru Hilde
    janos skrev 2010-02-12 10:55:41 följande:
    Äntligen fredag!Sista dagarna har varit jobbiga med illamående. Jag vill bara krypa ur min egen kropp och slippa detta tillstånd. Jag längtar tills tisdag, då vi ska på utredningen för att se om det blir igångsättningen eller inte.Vi har inga planer för helgen. Maken ska skotta av diverse tak, så det blir jag som får ta hand om sonen. Hoppas att illamåendet har mildrats lite tills dess.Trevlig helg på er!
    Här är det också illamående och misär. Jag får yrsel och blodtrycksfall ganska ofta och om jag mår illa och börjar hulka så svimmar jag platt fall. Jag har alltså ständig koll på var golvet är... Tungt är det ju också nu på sluttampen. Känns inte som om kroppen är byggd för det här.... alla som påstår det måste ljuga! *blink*

    Låter bra med igångsättning, men jag har själv blivit rejält varnad för det om man inte hunnit börja öppna sig innan. Så om kroppen inte är mogen för det kan det tydligen bli en långdragen historia. Jag vill alltså inte skrämmas, bara berätta det jag fått höra från väninnor som blivit igångsatta och från min Aurora barnmorska. Har man däremot en kropp som är mogen för förlossning så brukar det tydligen gå jättebra.
  • Fru Hilde

    Jag hoppas den är redo. När man gått så här länge är man ju bara så döless på alltihop.

  • Fru Hilde

    Tråkigt Janos att det inte var läge för igångsättning men roligt att få se på sin bebbe. Det är få saker som kan motivera så mycket som ett UL

Svar på tråden Äntligen Fredag del 20