Inlägg från: Superstarfia |Visa alla inlägg
  • Superstarfia

    Augusti 2010

    *kyrkan och prästen bokad
    *festlokalen bokad
    *klänningen beställd
    *ringarna beställda
    *blommorna beställda
    *fotografen bokad
    *tärnor och bestman bestämda
    *toastmaster bestämd
    *inbjudningskortens design och text är klara
    *gästlistan spikad
    *tårtan beställd
    *färgtema bestämt
    *menyn bestämd

    vi gifter oss 7 augusti

  • Superstarfia

    20 augusti 10 skrev 2010-01-08 14:58:23 följande:


    Gästlistan e ju klar :0) Har kikat runt lite på nätet efter cateringfirmor och fasen vad dyrt det blir..*s*.. MEN, man gifter sig ju förhoppningsvis bara denna gången :0)
    dyrt med catering? vi får ner våran budget med 20.000 på att välja catering.. ;) iof är det om man jämför med herrgården vi bokat från början..
  • Superstarfia

    20 augusti 10 skrev 2010-01-08 20:09:20 följande:


    Vi har mest kikat på vad som finns, men det lutar väl åt 399 pp. + dricka då, så mat o dryck kan hamna runt 34 o det tycker jag e saftigt :oP Men det kan ju bli att vi tar ett billigare alternativ med, vi får se vart det bär hän.Berätta mer om herrgården!
    Där skulle vi få betala 499+ dryck å de är alltså dryck med restaurang priser...

    Är en mysig herrgård som ligger i Sundsvall, precis lagom nära stan och tillgång till stadsbussar för gästerna runt knuten.. men som sagt, vi gick från herrgård, till lagård.. ;)
  • Superstarfia
    IdaEric skrev 2010-01-11 16:19:19 följande:
    Vi gifter oss den 7/8 upp i Dalarna, men vi bor i en förort till stockholm. Det är verkligen en utmaningen att planera ett bröllop på distans. Har precis börjat inse att det inte alls är långt kvar. Längtar något helt fantastiskt mycket.
    Vi gifter oss samma datum, dock i Sundsvall.. Bor i Bålsta utanför sthlm och märker varje gång problem med att göra det på distans.. :)
  • Superstarfia

    Vi kommer servera:

    Löjromstoast som vi gör själva kostnaden hamnar då på 19kr/person istället för runt 150 som det skulle kosta på restaurang.

    Varmrätten caterar vi, blir nog oxfilé eller renfilé med nån god sås och god potatis av nått slag. ca 250kr/ pers

    Tårtan gör jag själv då jag bakar tårtor på fritiden.. så den kommer kosta ca 1000 kr..

  • Superstarfia

    Idag har ja suttit och fixat med inbjudningskorten.. ska bara retuschera bort lite namn och tider å så så hamnar dom snart i galleriet.. :)

  • Superstarfia

    JG x 2 skrev 2010-02-03 14:45:35 följande:


    Jaha då får man lämna denna tråden eftersom vi bytt datum... blir inte den 7 augusti pga religiösa högtider i grekland... ändrat datum till den 30-31 juli...
    tycker faktiskt du får vara kvar ändå.. ;)
  • Superstarfia
    EmmiPemi skrev 2010-02-03 19:17:01 följande:
    Hoppar också på här. Vi gifter oss den 14:de augusti i Västerås!
    Välkommen!

    va kul! själv bor jag mellan stockholm och enköping, har dock köpt min klänning hos ruths i västerås.. :)
  • Superstarfia
    Farytopia skrev 2010-02-24 11:45:45 följande:
    alla ni som ska gifta er i augusti, har ni köpt er klänning än??Mannen är ju klar med sitt Funderar på o beställa en klänning från Kina men hade ju tänkt bli lite smalare så jag försöker dra ut på det Hur länge vågar man vänta??
    Jag beställde mig i slutet på september å då saknades det 20cm i ryggen för att den skulle gå igen.. provade den i lördags igen och då saknades det bara 5cm.. :)
  • Superstarfia
    23maj2009 skrev 2010-03-04 20:47:07 följande:
    Hej igen på er alla!Jag längtar tills jag ska gå på en bröllopsmässa här i hälsingland, den 13 mars.. Tänkte få en massa inspiration!Känner att jag har ju hängt här länge nu och jag ändrar mig hela tiden i tycke och smak.. men på påsklovet ska jag göra mina inbjudningskort och någongång ska vi väl ta tag i bröllopsklänningen som ännu bara finns i min hjärna..Jag och min kompis ska sy den..alla skrattar och tror att vi kommer att sitta 3 dagar innan bröllopet.. jaja.. vi får väl se?Övrigt så har inte resturang chefen..eller ansvarig blivit anställd ännu, på det ställe som vi ska hålla till på så än vet jag inget om menyn.. Vi har heller ingen budjet..det blir liksom det det blir..eller kan man inte tänka så?Brudfrisyr..måste jag ta tag i.. hur mycket kostar en uppsättning i dagens läge?Jo.. Hindersprövningspapprena och ändring utav namn.. har min gubbe skrivit ut.. nu är frågan när man ska skicka in dem?
    Jag får betala 2600 för min brudklädsel i sundsvall.. då ingår en provuppsättning, smink, uppsättning, klädsel..
    Hindersprövningen gäller ju bara i 4 månader.. så gör den när de är 3 månader kvar.. så ska iaf vi göra.. ;)

    på Söndag har vi bara 5 månder kvar.. :)
Svar på tråden Augusti 2010