• Niini

    Maj 2011

    Här samlas alla lyckliga brudar som planerar gifta sig i maj 2011 :)

    Niini - 21 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 14:16
    mrsJR - 28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 22:02
    Niini - 21 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj
    Fårävvör - 21/28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-13 15:04
    Niini - 21 maj
    TiinaochMattias - 21 maj
    Fårävvör - 21/28 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-15 22:21
    Niini - 21 maj
    TiinaochMattias - 21 maj
    Fårävvör - 21/28 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj
    Greeneyes - 16 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-27 19:23
    Helcore 14/21 maj
    Greeneyes - 16 maj
    Niini - 21 maj
    TiinaochMattias - 21 maj
    Fårävvör - 21/28 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-02 14:20
    Helcore 14/21 maj
    Greeneyes - 16 maj
    Niini - 21 maj
    TiinaochMattias - 21 maj
    Heaven 81 - 21 maj
    Fårävvör - 21/28 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj

  • Svar på tråden Maj 2011
  • mrsJR

    Jag är också bra sugen på att prova klänningar men tänker vänta tills efter sommaren, vill inte ha det klart för tidigt :)
    Självklart har man surfat runt och tittat i massor av tidningar. Det finns så mycket fint men jag har en ganska klar bild av vad jag vill ha. Problemet är att jag inte vill ha en axelbandslös klänning och det känns ju som om i stort sett alla är det!


    TiinaochMattias skrev 2010-01-14 10:51:21 följande:
    Okej.. Ska börja kolla upp butiker här där vi bor så man kan komma och prova så får man se vad som faller en i smaken :)Fast det känns lite tidigt än.. Men bättre att va ute i tid
  • Niini
    mrsJR skrev 2010-01-14 13:54:17 följande:
    Jag är också bra sugen på att prova klänningar men tänker vänta tills efter sommaren, vill inte ha det klart för tidigt :) Självklart har man surfat runt och tittat i massor av tidningar. Det finns så mycket fint men jag har en ganska klar bild av vad jag vill ha. Problemet är att jag inte vill ha en axelbandslös klänning och det känns ju som om i stort sett alla är det!
    Haka inte upp dig på att klänningar e axelbandslösa, de flesta ställen som säljer brudklänningar jar duktiga sömmerskor som kan sy dit jättesnygga axelband :)
  • mrsJR

    Dock vill jag inte ha smala tunna axelband, jag vill ha bredare. Gärna v-ringat med lite djupare ringning i ryggen, axelbanden är liksom inte bara axelband utan en del av klänningen, svårt att förklara :S

  • Niini
    mrsJR skrev 2010-01-14 14:47:42 följande:
    Dock vill jag inte ha smala tunna axelband, jag vill ha bredare. Gärna v-ringat med lite djupare ringning i ryggen, axelbanden är liksom inte bara axelband utan en del av klänningen, svårt att förklara :S
    Såg faktiskt i en blogg en tjej som hade haft *nån* att sy axelband på klänningen, dom gick lite v-formade och var i chiffong eller något liknande. Jättesnyggt! :)
  • Niini
    Niini skrev 2010-01-14 14:51:22 följande:
    Såg faktiskt i en blogg en tjej som hade haft *nån* att sy axelband på klänningen, dom gick lite v-formade och var i chiffong eller något liknande. Jättesnyggt! :)
    Typ såna axelband var det www.gnetagalten.se/images/00068/0/brudkl%C3%A4nning-med-halterneck.jpg

    Men det om man riktigt börjar leta så finns det hur mycket snygga klänningar som helst med axelband :)
  • Greeneyes

    Hej på er!

    Vi ska också gifta oss då, närmare bestämt 16 maj 2011. Vi kommer att gifta oss på ett slott i Skottland, så det är därför vi valt en måndag. Blev mycket billigare så.. Och då har folk helgen på sig att resa ner under.
    Jag har nog hittat drömklänningen redan, och mat o sånt känns som jag har ganska bra koll på. Men typiskt nog är det inbjudningarna som är svårast tycker jag, och vi har tänkt att skicka "save-the-date"-kort eftersom folk lär behöva börja spara i tid. Har ni tänkt nåt kring inbjudningar?

  • Niini


    Greeneyes skrev 2010-01-15 13:08:31 följande:
    Hej på er!Vi ska också gifta oss då, närmare bestämt 16 maj 2011. Vi kommer att gifta oss på ett slott i Skottland, så det är därför vi valt en måndag. Blev mycket billigare så.. Och då har folk helgen på sig att resa ner under. Jag har nog hittat drömklänningen redan, och mat o sånt känns som jag har ganska bra koll på. Men typiskt nog är det inbjudningarna som är svårast tycker jag, och vi har tänkt att skicka "save-the-date"-kort eftersom folk lär behöva börja spara i tid. Har ni tänkt nåt kring inbjudningar?
    Välkommen med :)
    Vi har inte funderat så mycket på inbjudningar, förutom samlat på oss lite olika idéer på utseende.
  • Greeneyes

    Tack! Nä, har samlat massa idéer jag med, men inte alls bestämt mig eller nåt än.. hoppas väl att jag trillar över den perfekta idéen snart...


    Niini skrev 2010-01-15 22:20:18 följande:

    Välkommen med :)Vi har inte funderat så mycket på inbjudningar, förutom samlat på oss lite olika idéer på utseende.
Svar på tråden Maj 2011