• Luckyy

    ni som ska gifta er utomlands! del 5

    Här fortsätter vi tråden!

    Välkomna alla ni som ska gifta er utomlands!!

  • Svar på tråden ni som ska gifta er utomlands! del 5
  • Luckyy

    någon som vill/ eller har planerat ett bröllop utomlands?

  • PINI

    Jag har, vi ska gifta oss i Thailand december 2009, så det är snart dags för oss...
    Kommer att vara borta 7 veckor och det ska bli så härligt. Ska gifta oss på koh Lanta.
    Vad är dina planer?

  • Luckyy

    våra planer är att gifta oss på dominikanska republiken, helst i början av 2010. så vi håller på för fullt nu med resebolag.
    var i thailand ska ni gifta er?

  • PINI

    Vi kollade också på dominikanska först och hade prelbokat sen började vi tänka att vi blir uttråkade där då de bolaget vi hade kontakt med endast hade all inklusive hotell och då hade det blivit att vi bara hängt där och vi är sådana som vill göra utflykter o dyl, så Thailand blev det istället. Närmare bestämt Koh Lanta för bröllopet men eftersom vi ska vara iväg 7 veckor så blir det många fler ställen, ska bli så härligt.
    Men Dominikanska såg riktigt fint ut och verklig lyx för en bra peng tycker jag.
    Jag minns inte vilket resebolag vi hade kontakt med men nämner du några som finns till domikanska så kommer jag nog på det. De verkade i alla fall riktigt bra tycker jag och gav ett bra pris.
    Har du införskaffat klänning och allt än? vad ska du har för någon?

  • Luckyy

    vi reser med lime travel. fick ett jätte bra pris tycker jag, inte alls farligt dyrt.
    nee ja håller på o kollar runt efter brudklänning. jag vill bara he en enkel vit. spelar inte ens nån roll om den är en brudklänning överhuvudtaget. men tycker det är så svårt att hitta en klänning. har du hittat /köpt nån än?

  • PINI

    Hej!

    Ja, jag har köpt klänning och det är mer som en festklänning i vitt och längden är ungefär till knäna. Tycker den känns rätt i och med att vi ska vara på stranden, jag hade nog känt mig obekväm i en gräddbakelse=)

    Skönt att ha lite värme och sol att se fram emot nu när vintern närmar sig

  • Luckyy

    nee ja vill inte heller ha på mej en gräddbakelse. bara en enkel vit klänning. du har inget tips på nån sida på internet?

  • PINI

    Hej!
    Tyvärr inte, jag hittade som sagt min i somras när alla affärer hade vita fina klänningar. Men nu i efterhand har jag varit i olika brudbutiker och kollat och de har ju väldigt fina festklänningar som alla kan fås i vitt, så att det blir en fin klänning fast i vitt.
    Har ni bokat när ert blir av ännu?
    Jag läste på en annan sida att man skulle välja texter till vigseln, men där trodde jag att de sa något som var allmänt och alltid användes, har ni fått frågan vad ni ska ha för text under cermonin?

  • Luckyy

    vi ska beställa imorn hade vi tänkt oss. så vi får väl se då vad dom säger..:)
    nått om nån text har hon inte sagt. dety är ju konstigt om man ska välja den själv tycker jag...

  • tessan1982

    vi ska också gifta oss i Thailand, på Ko Lanta.
    PINI; vem har du kontakt med där nere? har du anlitat nån koordinatior till hjälp?

  • PINI

    tessan1982: Vi ska gifta oss med hjälp av Lanta Diver och en kvinna som heter Maj-Britt där. Det känns jättebra och nu är det inte långt kvar...ca 3 veckor=) och knappt två till vi åker.

  • smulansson

    Vi ska gifta oss i Amalfi, Italien den 10 juni nästa år :) Längtar såå...Har bokat flyg, boende och rådhus. Kollar för fullt på klänning och ring.

    Vi kommer att ha med oss våra familjer. Vi stannar i Praiano (en by utanför Amalfi) i en vecka, sedan tänkte jag och min blivande åka runt lite och bo på ett par vingårdar...Totalt blir vi borta 2,5 veckor.

  • Chris24

    Libanon & Marocko är vår uppdelning, nästa år i Sep isf pga värmen, vill inte döda gästerna

    Dock blir den kyrkliga i Libanon då Marocko är ett muslimskt land men vi har lika mycket bröllopsfester i båda länderna iaf.

    Alla kommer att åka ner,framför allt våra familjer & allra närmaste vänner.

  • tessan1982

    ok! vi har valt Mj-events som vår koordinator. Hoppas dom e bra.. Har inte hittat någon som har provat själv.

    Hur e Lata Divers? Är dom dyra? Jag tycker Mj är jättebra i pris.

    Vi har ett helt år till att vänta. Suck.. känns väldigt länge! :0)

  • PINI

    Hej!

    Tessan1982:Lanta diver är jättebra i pris, de har ju inga priser utskrivna på sin hemsida men ligger bra mycket lägre än MJ-s som står på deras sida. Men MJ har ju verkligen ok priser om man jämför med vad man får i Sverige. Tror de kommer att var abra, de är väl rätt nya i branschen och kan int eleva på gammalt gott rykte utan måste skaffa sig ett bra rykte från början så jag tror de kommer att göra allt för att det ska bli bra.
    Jag hoppas LD är bra också, många har varit nöjda med dem så jag hopap sdet stämmer. Börjar bli lite nervös allt=)

  • My big fat Las Vegas wedding

    Hej! Hoppar in här! Vi planerar vigsel i Las Vegas den 8 maj 2010. Festen hade vi tänkt ta senare i sommar men vi har inte spikat datum. Det beror lite på budgeten, i dagsläget kommer festen sekundärt, men vi hade tänkt oss ha det hemma i trädgården så vi är inte beroende av att boka lokal eller så.

    På tal om budget, hur har ni prioriterat? När man åker iväg så här blir det ju vissa kostnader man inte kan påverka så mycket. Vi räknar med att bara själva resan (flyg, hotell och fickpengar i 12 dagar) går på minimum 50 000kr, och då har vi inte lyxat till det. Det gör ju att alla kompromisser måste göras i själva bröllopsdelen av budgeten, dvs kläder, fotografering, vigsel etc. Däremot vill vi gärna lägga lite krut på ringarna, eftersom dem har man ju förhoppningsvis resten av livet, men brudklänningen åker ju längst in i garderoben eller ut på blocket när man kommer hem. Men det är svårt att hålla en rimlig budget, det springer lätt iväg rejält för man vill ju att hela resan ska vara som ett 12 dagar långt bröllop.

Svar på tråden ni som ska gifta er utomlands! del 5