• Millanita

    Din drömklänning

    Hej,

    har fått kontakt med en tjej som heter Amelia och har sidan www.dindromklanning.dinstudio.se/news_1.html
    Hon säljer uppsyddda klänningar via sin hemsida och vid ett hastigt mejlande fram och tillbaka svarar hon på min fråga gällande pris.

    "Snabb affär 2000:-"

    Så min fråga är om ngn köpt från henne tidigare elr om ngn annan har några erfarenheter?
    Hon lägger upp mkt auktioner på tradera tror jag.

    Men hade varit supertacksam för era berättelser!

  • Svar på tråden Din drömklänning
  • charlottev

    Tassa: Va det klänningen för 950kr fanns bara i stl 34 och 38? Har kollat mycket på den, jättefin och priset är super! Dock har jag redan en klänning.... Berätta/visa gärna när du fått hem den =)

  • Gissi

    Jag är också nyfiken! Har funderat mycket på att beställa min klänning från henne. Vi mailade lite med varandra för ca 6 månader sedan och hon är väldigt trevlig och hjälpsam. Men jag är ändå rädd för att något skulle bli fel.
    Ni som köpt och fått era klänningar därifrån, kan ni inte lägga ut en bild så vi andra får se resultatet?  Skrattande

  • L och J

    Jag undrar också! Så ni tror hon säljer vidare kinaklänningar?? alltså inte syr "själv"??
    Lägg gärna upp bilder  

  • charlottev


    Är nöjd med klänningen. Men visst är det klänningar som dom köper hem och sen säljer vidare
  • smisa
    charlottev skrev 2012-10-22 22:10:46 följande:

     


    Är nöjd med klänningen. Men visst är det klänningar som dom köper hem och sen säljer vidare
    Jättefin!!
  • charlottev
    tassa skrev 2012-10-22 19:17:58 följande:
    Jag har just beställt en klänning, en enligt bilden, mycket fin på utförsäljning för 900 spänn! Enligt sidan har man ju en veckas öppet köp, så det verkar ju inte finnas så mycket att förlora? ;)
    Btw så är de ju grymt hjälpsamma och snabba över mejlen!
    Jag återkommer när klänningen kommit och se hur det blev!
    Hur blev det? passade klänningen? *nyfiken* =)
  • Zandraaa

    Också lite nyfiken hur det är där? Någon som vet om hon har så de finns möjlighet att åka och testa någon klänning innan man beställer?

  • Zandraaa

    Finns det någon mer som köpt från din drömklänning :)? Vill gärna se lite mer bilder. Ska själv ev köpa därifrån

  • sophiebus

    någon som kan förnya tråden lite med info =)
    är sugen på att designa min egen klänning 

  • Zandraaa

    jag designade mig egna och blev jätte nöjd :D bra pris och allt ;)

  • Fia1985
    Zandraaa skrev 2013-01-17 21:08:39 följande:
    jag designade mig egna och blev jätte nöjd :D bra pris och allt ;)
    Hej!

    Jag funderar starkt på att anlita din drömklänning.se och specialbeställa en klänning, och undrar lite om din klänning som du beställde blev bra!! Har du någon bild? 

    Super tacksam för svarSoligSolig 
  • Mrs Fox

    Jag är också bra sugen på att beställa men man undrar ju som sagt över kvaliteten och vill man designa sin egen måste man köpa den, tänk då om det inte alls blir som man vill?


    Jag har varit och testat klänningar i en affär men blev inte bemött som jag hoppats utan hon gav mig bara dyra klänningar och visst är de fina men är det värt 12000 kr?! Näe.


    Hur ska man våga?

  • Tilda93

    Jag har köpt en.underkjol och en slöja via tradera där ifrån. Första gången jag skrev till henne så var hon rätt snabb och trevlig. Sen när jag hade köpt dem tog det EN VECKA för henne att svara på vad frakten kostade. När jag väl får hem ett paket så är det bara underkjolen syns att det är ifrån Kina! Och inte alls som på bilden, den är väldigt liten i strl. :( Men så mailar vi henne Ang slöjan får hem den dagen efter hon svarade på mailet. Får hem ett paket med FEL slöja! Mailar henne igen det går en vecka efter att hon har svarat att hon skickar en ny.. Fortfarande ingen slöja så mailar henne igen och får hem slöjan efter några dagar men jag tycker inte slöjan är välgjord.. Så ska nog skita i att använda den på vår dag. Jag är inte nöjd med henne alls! Men verkar vara en del andra som är det :)


  • Fia1985

    Hej hörrni! 

    Nu är det så att jag sydde upp min klänning hos din drömklänning.se Den blev helt perfekt. Jag skickade visserligen in mer mått för att verkligen få allt att sitta precis där jag ville ha det, men jag var sååå himla nöjd! 

    Jag var så himla skeptisk till att köpa från nätet, men jag fick den klänningen jag ville ha till ett pris som ingen annan kan matcha (om man inte åker till vietnam vill säga :) ) 

    Jag ska försöka bifoga en bild!

    Lycka till blivande brudar, och stressa inte ihjäl er! Ert bröllop kommer att kännas som en saga!

  • Trattkantarellen
    Fia1985 skrev 2014-03-29 01:59:16 följande:

    Hej hörrni! 

    Nu är det så att jag sydde upp min klänning hos din drömklänning.se Den blev helt perfekt. Jag skickade visserligen in mer mått för att verkligen få allt att sitta precis där jag ville ha det, men jag var sååå himla nöjd! 

    Jag var så himla skeptisk till att köpa från nätet, men jag fick den klänningen jag ville ha till ett pris som ingen annan kan matcha (om man inte åker till vietnam vill säga :) ) 

    Jag ska försöka bifoga en bild!

    Lycka till blivande brudar, och stressa inte ihjäl er! Ert bröllop kommer att kännas som en saga!


    Snygg klänning!

    Jag ska till www.dindromklanning.se och prova klänningar nästa helg, bor i Gbg och de har sitt lager i Ale, 15min med pendeln, så jag var så välkommen att komma dit och prova :D Ska bli såå spännande! 
  • Trattkantarellen

    Just det. Glömde helt bort att svara här.

    Klänningarna var fantastiska, mkt bra kvalité och hon är jättetrevlig och hjälpsam och förstod precis vad jag var ute efter. Ska tillbaka dit i höst och beställa klänningen, ska prova lite i butiker så jag får en bra känsla för exakt vad jag vill ha först.

    Hon hjälper till att ta alla mått så det blir exakt.

  • MariaMaria

    Vill varna er som tänkt/funderat på att åka till Din drömklänning i Nol.
    Jag fick min klänning efter två månaders väntan... och jag bara storgrät. Det var så många fel på den så den gick inte rättas till hos sömmerska här i Sverige.
    Klänningarna sys upp i Kina och beställer man här får man nog räkna med en del fel. Man kan säkerligen ha tur att få en drömklänning här med, men för mig vart det tvärtom. Mardröm.
    Att betala så mycket som jag gjorde (för jag hade vissa önskemål på min klänning) så var det inte värt en enda krona...psykiskt mådde jag så oerhört dåligt. Var så enormt ledsen och besviken.
    Tur att jag snabbt fick pengarna tillbaka. Men också konstigt att de så lätt tar tillbaka klänningar? Och behöver du ändra på din klänning ingår sömmerska i priset med. Då undrar man hur mycket Amelia lägger på, på priserna!?

Svar på tråden Din drömklänning