• alexandraopatrik

    Helsingborgare! tråd 2

    Förra tråden stängdes av för svar så jag lade upp en ny så vi kan fortsätta diskutera! =)

  • Svar på tråden Helsingborgare! tråd 2
  • Lovecats

    Jag drömde i natt att det luktade skunk i kylen och att vi skulle vara tvugna att städa den.

    Omkring när vi bokade lokalen i höstas drömde jag att jag var sen och sprang med halvuppsatt hår i min brudklänning som var osnörad och som jag fick hålla fast runt brösten.

    Annars inget. Men jag mår verkligen inte bra såhär två dagar innan. Jag har rejäla stressymptom och har känt mig gravid, fast jag inte kan förstå hur något skulle kunnat "slinka emellan".

  • alexandraopatrik

    Lovecats.

    Gifte ni er igår? Hoppas ni hade fint väder!!!! Berätta gärna =)

  • Nicossambo

    Hej! Jag tror jag behöver lite hjälp där det handlar om lokal. Jag eller vi hade typ två lokaler som vi tycker var intressanta när jag ringde på ena igår så sa dem att dem inte gör bröllop mer oj jaha där försvanns fösta valet jag undrarde om dem kunnde göra ett undantag men det gick inte pga olika saker.

    Kruxet vi ha är att vi kommer ha middagen först och sedan själva vigslen alltså vi kommer ha en midnattsvigsel. Så vill gärna ha en lokal med närhet till antingen kyrka, kapell eller liknande. Men alla lokaler är av intresse så får man bena av.

  • Nicossambo

    Jag la den noh i fel tråd hoppas ni kan hjälpa till ändå?

  • Diz

    Det lättaste är väl isf att kolla på församlingshem/bygdegårdar som ofta ligger i anslutning till kyrkor/kapell. Vi kommer inte att gifta oss i kyrkans regi , så vi har ganska stor valfrihet.

    Förutom mer allmänna råd är jag nog inte mycket att ha, kommer från norrland och har själv väldans problem med att hitta lokalet...

  • alexandraopatrik

    Någon som köpt sizofol? i helsingborg tänkte ha det istället för löpare.

  • Mia1972

    Detta gick jag igenom i fredags !

    Vill bara varna er för att hyra folketshus i ekeby "flamman"

    (kopierar in vad jag skrivit i en annan tråd)

    Idag har jag varit med om HELVETET !!!!!!!!!

    Vi skulle få nycklarna till lokalen kl 12....INGEN kom!!!
    Halv 1 får vi tag på styrelse ordförande som inte har en jävla aning om att vi har hyrt lokalen idag.
    Han kommer och öppnar för oss och den stanken som möter oss fick oss nästan att spy!
    Frysen hade pajat för 3 veckor sedan med en massa räkor och kött i. Och INGEN hade fixat den utan hela köket var fullt av flugor.
    DÅ började jag stor gråta! Kände att nu orkar jag inte mer. Sambon och barnen kramade om mig och försökte trösta mig men jag var i det närmaste hysterisk.

    Ringde S*** som idioter men ingen svarade.

    Ingenting var fixat där och där var inte städat. Så vi började städa, ställa borden och stolarna rätt.Sen dukning och en massa pynt och ballonger.
    Som tur var hade vi hjälp av toastmadame och min mamma (annars hade vi varit klara nästa vecka).

    Stackars blivande maken fick ge sig på den äckligt stinkande frysen annars hade vi inte kunnat vara i köket alls.
    Inget i det köket hade blivit städat på över 1 månad...lätt! Och inte en chans att min mat skulle lagas där.

    Skickade iväg sms till S*** att om han inte hörde av sig innan kl 16 så skulle vi fixa maten på nått annat sätt.

    Och inte fan hörde han av sig den ***** !

    Så vi började ringa runt. Hur lätt är det att hitta någon som dagen innan kan fixa ihop förrätt och huvudrätt till 70 personer bara sådär?

    Och tro det eller ej men en cateringfirma i Billesholm kunde hjälpa oss.
    Han fixar samma meny ,kör dit maten,lägger upp den och har tom fixat 2 servitriser! Och allt detta fixade han på 2 timmar!!! *han e min gud *

    Iaf vi lyckas fixa ihop helt ny mat och servitriser dagen innan bröllopet. hur hysterisk kan bli av en sån grej?

    E***** (ordförande) kommer nu öppna och stänga åt oss i morgon eftersom S*** fortfarande inte hört av sig ( kör över fanskapet om jag ser honom).

    Så gissa om jag e slut i huvudet nu?

    Kram Mia

  • alexandraopatrik

    Herregud!!! Får ni någon kompesation för detta?

  • Mia1972
    alexandraopatrik skrev 2009-07-21 20:14:48 följande:
    Herregud!!! Får ni någon kompesation för detta?
    Vi har inte betalt något och kommer inte göra det heller.

    Kan ju tala om att IDIOTEN har fortfarande inte hört av sig.
  • Nicossambo

    Det låter som en fruktansvärd upplevelse, vilken tur att du hade din familj som kunde hjälpa till samt att ni hittade en cateringfirma som kan utföra mirakel.

  • Mia1972
    Nicossambo skrev 2009-07-22 19:35:07 följande:
    Det låter som en fruktansvärd upplevelse, vilken tur att du hade din familj som kunde hjälpa till samt att ni hittade en cateringfirma som kan utföra mirakel.
    Ja vi är dom evigt tacksamma!
  • alexandraopatrik

    Någon som använt sig av sömmerskan på råå?

  • Mia1972
    alexandraopatrik skrev 2009-07-30 13:56:25 följande:
    Någon som använt sig av sömmerskan på råå?
    Det finns en jätteduktig sömmerska på planteringen.
    Orathai design heter hennes butik. Ligger på planteringsvägen.

    www.orathaidesign.se
Svar på tråden Helsingborgare! tråd 2