• hamåsa

    LCHF - För Nybörjare

    Jag hänger på här. Lchf är helt rätt för mig också. Jag har inget motstånd mot kolhydrater och det resulterar i att äter jag över minimum (enbart ovanjordgrönsaker och ibland tomat och morot) så KRÄVER min kropp att jag äter. Det finns inget stopp. Totalt beroende. Jag har länge sagt att det var lätt att sluta röka för det är bara att inte göra det. Men att sluta äta är inte möjligt. Tills nu. Herrejisses så bra jag mår av att inte äta kolhydrater. Jag har alltid haft en oro i kroppen, som en vibration under huden som gjort att jag inte kan vara stilla. Om jag suttit i soffan så har jag behövt flytta mig lite hela tiden, ändra foten, flytta benet, röra på armen. Det är inte så att jag inte kan sitta i soffan utan måste vara uppe och igång. Nej nej nej.

    Nu har min vibration försvunnit. Och med den de enorma humörsvängningarna som ibland gjorde att jag önskade att den äldre damen skulle gå ut på gatan så jag kunde köra över henne med min cykel. Men nu? Harmoni och kärlek nästan jämt!

    Och jag tycker inte det är så svårt. Jag har haft dippar, men det hade jag efter att jag slutade röka också.

    Jag hänger ofta på kolhydrater.ifokus.se
    Pseud hennessommar

  • hamåsa

    Jo och det jag skulle komma fram till är att jag lärde mig så mycket av att läsa Vanliga frågor och svar på kolhydrater.ifokus. Där finns det mesta så gå in och kolla där. Och glöm allt om att vara hungrig och äta fettsnålt. Det är inte meningen. =)

    Och sedan i måndags har jag gått ner 1.9kg!

Svar på tråden LCHF - För Nybörjare