• NässjöBrud

    Brudar kring Nässjö/Jönköping

    Aha! Vi var också och tittade på Riddersberg men bestämde oss för Ullinge. Vi hade lämnat datumet till Riddersberg och de ville ha besked från oss för att det fanns andra som var intresserade av datumet - då måste det varit ni alltså :)
    Ja Rogberga kyrka ser ju fin ut på utsidan ialla fall, har inte heller sett den inuti. I närheten finns ju Öggestorps kyrka som är fin också tycker jag. Vi ska gifta oss i Norra Solberga Kyrka.
    Vore kul att träffas framöver och dela med sig av tankar :)

  • NässjöBrud
    Ysolla skrev 2009-05-21 23:06:56 följande:
    hehe ja, det kanske var vi då Var ligger Ullinge och norra solberga kyrka? Jag har inte bott här så länge så jag har dålig koll på vart ställen ligger och så..Jaa, det vore jättekul att ses! Vi får fixa till en date för oss blivande brudar framöver
    Jag är själv nybliven smålänning så jag vet hur det är :) Ullinge ligger mellan Nässjö och Eksjö och kyrkan ligger inte långt därifrån.
    Hur kommer det sig att ni flyttat till Jönköping då? Det var där ni bodde va? Själva bor vi i Forserum, mellan Jönköping och Nässjö.
  • NässjöBrud
    SaraPayam skrev 2009-05-22 14:51:12 följande:
    Tack. Jo det kanske är lite speciellt, men det är så vi vill ha det Man måste ju uppfylla sina bröllopsdrömmar
    Ja det tycker jag definitivt att man ska göra!
  • NässjöBrud
    Ysolla skrev 2009-05-22 16:27:42 följande:
    Jag flytta hit för att sambon bodde här.Det gick väldigt fort för oss. Jag sa upp min lägenhet som jag hade i Tidaholm 2 månader efter att vi hade träffats första gången.Men känns det rätt så gör det så varför vänta liksom haha Forserum? Jag känner igen namnet iaf Hur kommer det sig att ni flytta till småland då?
    Har man träffat det rätte så har man :) Tycker inte heller att det finns någon anledning att dra ut på det.
    Jag träffade min blivande man i Linköping där vi båda två pluggade. När vi var klara med utbildningen båda två så tyckte vi inte det fanns någon anledning att bo kvar där så då valde vi mellan min hemort och hans, vilket innebar Sthlm eller Nässjö. Valet var rätt enkelt eftersom vi inte trivs så bra i stan nån av oss. Så det är bara jag som är "utböling" :)
  • NässjöBrud
    Ysolla skrev 2009-05-27 20:55:44 följande:
    Idag skulle jag ringa och kolla om man kunde boka kyrkan såhär 1 helt år i förväg...men jag var så trött på jobbet så jag glömmde det!!!Hur kass är jag då? hahaha...pinsamt ju! Jag trivs inte heller i stora städer..Jönköping är väldigt lagom.Tidaholm är pest...alla ska veta allt om en hela tiden.Här är man mer anonym och det gillar jag
    Det är lätt hänt :) På jobbet har man ju så mycket annat att tänka på. Jag är så glömsk att jag måste sätta mobilen på alarm för att jag ska komma ihåg att göra saker :)
    Jag förstår vad du menar med att alla ska veta allt. Jag är van vid att vara anonym, det känns som att jag är mindre anonym här än där jag bott tidigare. Det är nog något jag får vänja mig vid. Vad jobbar du med?
  • NässjöBrud
    Ysolla skrev 2009-05-28 21:40:33 följande:
    Jag jobbar i en liiiten matbutik.Kassa och chark m.m. Trivs ganska bra.Vad jobbar du med? Vilket jäkla väder det är idag! Såklart att jag lyckades pricka in min powerwalk hem från jobbet när det regnade som värst!Aldrig har jag powerwalkat så snabbt I helgen är det marknad här i JönköpingDå blir det mys och marknadsgodis.Kul när det händer nått i stan
    Det låter kul. Själv jobbar jag med ekonomi på ett husföretag. Hur var det på marknaden då? Jag var inte hemma i helgen så jag kunde inte åka dit, hade varit kul annars. Vi åkte till Liseberg istället :)
  • NässjöBrud

    Det låter lite med två veckors semester :( Det är första året i år som jag ska få 4 veckors semester! Ska bli så skönt. Tidigare somrar har jag varit student och därmed sommarjobbat en hel del samt tentapluggat vilket inneburit att sommarlovet blivit alldeles för kort.

    Nu är det mindre än 1 år kvar till den stora dagen :) Jag måste leta upp någon bra lista på vad man ska göra nu de närmsta månaderna. Det enda som är fixat är ju kyrkan och lokalen. Inbjudningskorten blir väl nästa steg. Kan ju vara en idé att böra tänka på hur de ska se ut och hur långt innan de ska skickas ut.


    Ysolla skrev 2009-06-02 13:20:33 följande:
    Markande var väl sådär om jag ska var ärlig..Men det var mysigt att gå på stan.Och så åt vi på Twin city och gick på bio så det var lyckat.ååh Liseberg..jag hoppas vi åker dit i sommar också. Fast jag har bara 2 veckors semester och det är massor vi ska hinna med då så vi får se
  • NässjöBrud

    Var det kyrkan som redan var bokad då? Visserligen är det inte pingst den 29 maj 2010, pingsten infaller helgen innan den 22 maj. Men det är ju en populär period ändå slutet av maj.

    Förstår att det är trist med bara 2 veckor semester, men eftersom du jobbar 50% hinner du nog njuta av sommaren ändå på dina lediga dagar!

    Jag har också funderingar på att göra inbjudningskorten själv. Min fästman är inte så pysslig av sig så han har överlåtit den biten till mig, bara det inte blir för dyrt ;) Men jag vet inte riktigt hur de ska se ut än, men de ska nog gå i färgerna rosa eller grönt ialla fall. Vet inte riktigt hur pass tidigt man kan skicka ut dom, vill gärna göra det redan nu men det är ju lite tidigt :)

    Jag är också sugen på att börja prova klänningar snart!!

    Vi har fixat två solister till kyrkan med. Två av mina vänner som är duktiga på att sjunga har tackat ja så det känns kul! Vi ska be kantorn spela piano till.
    Vad man ska betala vet jag inte, det är svårt det där tycker jag.

  • NässjöBrud

    Hej Bridesilly,

    Jag har lite funderingar på när man kan skicka ut inbjudningar. Vad jag har läst på lite olika planeringslistor så står det senast 2 månader innan bröllopet hör jag för mig... men så sent vill jag ju inte skicka dom. Vi håller bröllopet lite hemligt tills inbjudningarna kommer ut, därför vill jag ju skicka ut dom så fort som möjligt :) Men ett år innan är lite väl tidigt.. funderar på att skicka ut dom i september - 8 månader innan bröllopet. Är det för tidigt?


    bridesilly skrev 2009-06-10 10:00:00 följande:
    ja svarar gärna på frågor kring planering och sådant om ni vill inte säkert jag kan svara iof men jag kan ju försöka
  • NässjöBrud

    Tack för svaret! Skönt att höra att andra tänker som jag. Vi vill ju att alla ska kunna komma. Det är hemligt för alla förutom de som kommer vara involverade i bröllopet.


    bridesilly skrev 2009-06-10 18:27:51 följande:
    skulle det vara så att de flesta vet om att man tänker gifta sig och ungefär när är det väl tidigt men som sagt har man hållt det hemligt kan det vara smart att vara ute i god tid om man inte vill missa massa gäster pga semester
  • NässjöBrud

    En annan fråga. Jag har två bekanta som är frisörstudenter, eller den ena är precis klar nu och den andra blir klar nästa vår. Jag har frågat en av dom om hon vill göra mitt hår och smink och tänkte fråga den andra med om hon vill hjälpa till med tärnorna. Frågan är vad jag ska betala? Vad är en rimlig summa med tanke på att de är nyexaminerade?

  • NässjöBrud

    Tack för svaret. Känns som man vill ha något att gå på i alla fall. Det låter nog rimligt som du skrev.


    bridesilly skrev 2009-06-23 19:51:28 följande:
    gör dom det hemma hos dig så ska det väl inte behöva bli så väldigt dyrt om det är dina vänner dessutom? tycker det är jättesvårt att säga men max 1000kr för en brudfrisyr iaf om den är avancerad. tärnorna kan väl vara allihopa för samma summa? fast som sagt är ni bekanta så kanske det räcker med 500-600 för bruden?
  • NässjöBrud

    Tårtan blir från Thimons, vilket beror på att Ullinge, där vi ska ha festen, har ett samarbete med dom.
    Smink och hår fixar en vän
    Foto fixar en släkting
    Maten blir Ullinge, likaså hotell.
    Kläder har vi inte hunnit titta på än
    Bil fixar vi nog också genom bekanta.


    bridesilly skrev 2009-06-23 19:57:22 följande:
    är det någon av er blivande brudar som kommer använda sig av samma ställen som jag när jag gifte mig eller vilka har ni anlitat? lite nyfiken bara om ni använder de flesta som ligger lokalt eller om det är längre bort?tårta-thimonsfrisyr och smink -hon&hannaglar-tittisblommor-nilssonsfotograf-clickphotomat-aneby wärdshusen del av våra kläder-speciella stunderbil-bfmhotell-högland
Svar på tråden Brudar kring Nässjö/Jönköping