• Piggelinlover

    Linköpingsbrudar del 5

    Jaha, åter igen dax att kicka igång en ny tråd....

    Lägger bara in tidigare trådar.....

    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3150373.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2863342.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3150373.html
    Tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3150373.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 23:43
    Blev ngt tokigt....
    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2679644.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2863342.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3031680.html
    Tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3150373.html
    hoppas det funkar nu!!!

  • Svar på tråden Linköpingsbrudar del 5
  • Piggelinlover
    Lövings skrev 2009-02-15 22:27:12 följande:
    Ja, men det enda är..Jag är ganska stor nu eftersom jag fick benhinneinfammation och har inte kunnat träna på evigheter..Som alla andra räknar jag med att gå ner lite.Men om jag beställer den klänning storleken jag behöver nugår det att sy in en del då?Måste väl bero på klänning också?
    När jag provade min första klänning så sa hon att det är nästan bättre att man behöver lägga ut klänningen än att behöva sy in förmkt....då det oftast blir snyggare att att lägga ut, om det är mkt veck och paljetter så lixom försvinner ju det om man behöver sy in den...

    Har du korsettsnörning i den?
    Har ju sett den men minns inte om den hade snörning i ryggen...
  • Lövings

    Nej det har inte snörning i ryggen.
    Va lustigt, för jag pratade med henne (?) på bröllopshuset
    och hon sa precis tvärtom.
    Bättre att beställa lite stor och sy in där det behövs.
    M;en de va när jag hade min klänning på mig.
    Kan tänka mig att det beror på hur klänningen ser ut
    men nu vart jag osäker...

    Hmm


    Piggelinlover skrev 2009-02-15 22:33:31 följande:
    När jag provade min första klänning så sa hon att det är nästan bättre att man behöver lägga ut klänningen än att behöva sy in förmkt....då det oftast blir snyggare att att lägga ut, om det är mkt veck och paljetter så lixom försvinner ju det om man behöver sy in den...Har du korsettsnörning i den?Har ju sett den men minns inte om den hade snörning i ryggen...
  • Piggelinlover
    Lövings skrev 2009-02-15 22:38:12 följande:
    Nej det har inte snörning i ryggen.Va lustigt, för jag pratade med henne (?) på bröllopshusetoch hon sa precis tvärtom. Bättre att beställa lite stor och sy in där det behövs.M;en de va när jag hade min klänning på mig.Kan tänka mig att det beror på hur klänningen ser utmen nu vart jag osäker...Hmm
    Aha, och jag pratade med henne på Festyran i tannerfors...
  • Nova08

    Vad ska ni ha för klänningar?? Jag köpte min på Bröllopshuset. Älskar klänningen men jag har ganska svårt för deras service där... Just nu sitter klänningen jättebra, jag behöver varken sy ut eller in den, men jag ska på en sista provning ca två månader innan min stora dag vilket gör mig lite orolig då man kanske går upp eller ner i vikt den sista månaden spm gör att man kanske behöver göra en akut-ändring, frågade om man kunde betala extra för detta men till svar fick jag att om jag går ner eller upp i vikt fick jag skylla mig själv...?! Jag förstår om de har mycket att göra med alla Linköpings-baler men de hade ju kunnat ge mig tips på vart jag kunde vända mig i värsta fall liksom... jag vill ju bara vara vackrast när den dagen kommer... jag fick massor utav hjälp när jag provade men när jag hade betalat den blev det annat ljud, kändes det som, de var säkert bara stressade men iallafall...

    Nu fixar vi kläder till mannen någon annanstans!!

    ska ni ha såpbubblor att dela ut utanför kyrkan?? Om ja, vart ifrån köpte ni dem då? Hur mycket betalade ni?

    Ha det bra!!

  • lolca

    Jag köpte min klänning på Helles Sömnad. Fick otroligt bra service där. Gick först till Bröllopshuset men fick inte alls bra service av två av tjejerna där. Jag vill tex inte ha släp och då talade en av dem om för mig att det minsann skar i hjärtat när de var tvungna att ta bort släp. Som om jag bryr mig?! Jag vill ha min klänning som jag vill ha den, är inte intresserad av deras personliga åsikter. Dessutom försökte de pracka på mig den ena konstigare klänningen efter den andra. Kändes inte som om de lyssnade på vad jag ville och sa. Nu vet jag att andra har fått kalasservice där och det är bra för dem! =)

    Den klänningen jag ska ha finns på bild i mitt galleri. Den har inget släp och den är verkligen jättefin! Jag älskar den.

  • Lövings

    Är du ledig på tisdag?
    Jag kan efter 12 då=)


    Piggelinlover skrev 2009-02-15 22:04:37 följande:
    sjklart....för mig går det alldeles utmärkt.......e helt ledig tisdag och kan eftermiddag/kväll onsdag och torsdag...Kom sj på att jag hade lovat mormor att komma och planera om mina blommor och morfar ska komma och mysa med vovven.....fast de åker vid 15...så det hade funkat iaf...På torsdag ska jag beställa min klänning..
  • Piggelinlover
    Lövings skrev 2009-02-16 14:21:03 följande:
    Är du ledig på tisdag?Jag kan efter 12 då=)
    Japp helt ledig, då jag ska jobba hela helgen..
    så jag kan när som helst..
  • Piggelinlover
    Nova08 skrev 2009-02-16 10:30:32 följande:
    Vad ska ni ha för klänningar?? Jag köpte min på Bröllopshuset. Älskar klänningen men jag har ganska svårt för deras service där... Just nu sitter klänningen jättebra, jag behöver varken sy ut eller in den, men jag ska på en sista provning ca två månader innan min stora dag vilket gör mig lite orolig då man kanske går upp eller ner i vikt den sista månaden spm gör att man kanske behöver göra en akut-ändring, frågade om man kunde betala extra för detta men till svar fick jag att om jag går ner eller upp i vikt fick jag skylla mig själv...?! Jag förstår om de har mycket att göra med alla Linköpings-baler men de hade ju kunnat ge mig tips på vart jag kunde vända mig i värsta fall liksom... jag vill ju bara vara vackrast när den dagen kommer... jag fick massor utav hjälp när jag provade men när jag hade betalat den blev det annat ljud, kändes det som, de var säkert bara stressade men iallafall...Nu fixar vi kläder till mannen någon annanstans!!ska ni ha såpbubblor att dela ut utanför kyrkan?? Om ja, vart ifrån köpte ni dem då? Hur mycket betalade ni?Ha det bra!!
    jag ska ha en från bröllopshuset....har bild i galleri...
  • Lövings

    Bra då är vi två än så länge=)

    Alla andra, tisdag efter 12???

  • AnnBo

    Jag kan om det är nästa tisdag
    Asskoj ska det bli:-P

    Jag tror att vi alla är olika jag tyckte att jag fick kanonbra service på Bröllopshuset..
    Träffade flera olika när jag var där och ja tyckte att alla var trevliga
    Den trevligaste var dock tjejen som gått i samma klass som min syster

    Jag ska ha såpbubblor men jag har inte köpt några än, tänkte köpa från bröllopsbubblor tror ja

Svar på tråden Linköpingsbrudar del 5