Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

    Fler som gifter sig unga?

    Vi kommer att vara 24 och 26 när vi gifter oss, ganska unga alltså.
    Det är inte så många som vet om att vi ska gifta oss men visst har jag fått min beskärda del av att "man ska vara si och så gammal för att vara i ett förhållande osv". Så jag förstår känslan!

    Jag tror att folk är negativa för att man ofta utvecklas mycket under åren 18-25 och att det är svårt att få ett förhållande att hålla under den tiden. Sen är väl många av åsikten att det är bra om man leker av sig och lever livet. Det är väl att ungdomstiden har förlängts så mycket, idag pluggar vi längre, väntar längre med att skaffa barn osv. Jag skulle vela påstå att samhällsandan idag är litegrann att man ska vänta in i det sista med att göra val och helst hålla bakdörren öppen

    Okej nu kommer jag ifrån ämnet men i slutändan så är det ditt liv och dina beslut. Du måste följa din egen väg och strunta i vad alla andra tycker och tänker.

    Själv tänker jag att jag inte kan med säkerhet "veta" att det är vi för evigt. Det vore naivt för mig att påstå att jag VET det. Jag kan bara lova det jag känner här och nu och att jag kommer att göra mitt bästa på vägen.

Svar på tråden Fler som gifter sig unga?