Fruar - sommarbröllop 2008
Anne
108 miljoner till Anja
* Jag hade köpt drömhuset ofcourse, vet inte exakt var men DRÖMHUSET, antingen i krokarna här där vi bor, eller i närheten, lite utanför stan. Gammalt, lantligt men modernt, helt renoverat, vackert med eget gym och pool både inomhus och utomhus (obs smakfullt, inte tacky)
* Jag hade tagit körkort
* Köpt två bilar (en till D och en till mig)
* Inrett huset precis så som jag velat, riktigt mysigt och vackert. Åh barnens rum hade varit sååå roliga att få inreda m gränslöst med pengar.
* Skänkt pengar typ en miljon var till min mamma, pappa och mina syskon (och Daniels oxå antar jag ) Det hade ju inte känts!
* Skänkt en avsevärd summa till välgörenhet.
* Rest MASSOR... Hela somrarna och även en vintersemester + någon lyxweekend per år, men ändå inte överdrivet.
* Unnat mig vad som helst när som helst.
* Ärligt talat, fixat till mig själv. Fettsugit kroppen och troligtvis fyllt på de urammade tuttarna lite, och sedan skaffat någon som hjälpte mig att komma igång: personlig tränare och personlig dietist. (inte för att jag har svårt att bibehålla min kropp när jag VÄL är nöjd).
* Letat runt i Medelhavsområdet och köpt ett sommarhus någonstans, ett riktigt mysigt vackert stenhus m närhet till havet, egen pool, vedeldad ugn på den stora stenlagda uteplatsen, massor av prunkande blommor, vindruvor, pinjeträd och olivlundar. Typ Italien Med gångavstånd t havet och någon mysig liten by på gångavstånd så att man har närhet till lanthandel osv. Ååååhhhhh...
* Lärt mig ett språk till flytande. Spanska eller franska tror jag. Tyska behärskar jag väl sisådär, förstår iallafall det mesta och kan göra mig förstådd.
* Investerat en del pengar i aktier osv, haft någon som kunde detta till hjälp.
* satt in pengar till barnen, varsett konto som räntar sig ordentligt :) som de ej får röra förrän de är vuxna.
* Rest någonstans med mina närmsta tjejkompisar, en riktig lyxresa typ Mauritius eller Västindien eller något sånt. Lata dagar, drinkar, kritvit sand och turkost vatten och pyjamaspartyn, fniss...
* Låtit barnen börja på vilka aktivieteter de än hade velat, kostnaden spelar ju ingen roll :)
* Hade definitivt slutat jobba och ev jobbat enbart ideellt med något som verkligen intresserar mig, eller startat eget inom precis vad jag vill. Eller kanske tom gått någon av de dyra utbildningar som man själv måste bekosta, blivit tex kognitiv beteendeterapeut eller något sånt och haft egen praktik.
* Anställt min allra bästa väninna som sekreterare. :)
* sett till att få proffshjälp med mina fogar så att de läkte och blev starka och sedan skaffat ett barn till. Tänk att kunna vara mammaledig utan att behöva tänka på pengar, shit vilken känsla. (eller tänka på hru länge man kan vara hemma, räkna dagar eller tänka på att man ska tillbaka t ett jobb osv) NICE :)
* SKAFFAT STÄDHJÄLP så att jag aldrig någonsin behöver känna tvånget att storstäda varje vecka. Åååååhhhh... Blir tillräckligt med småstädning o småplock ändå varje dag.
Hmmm detta är nog allt jag kommer på just nu...
* Hade alltid handlat ekologiskt och rättvisemärkt oxå.
puuuhh det var en lång lista, fniss...