• Jemma

    Sundsvall nr2

    Härligt med en Sundsvalls tråd =)

    Tänkte höra med er om ni vet av någon fin lokal. Vart ska ni vara?
    Vi fick lite snopet höra att lokalen vi tänkte boka hade bokats nån dag innan och vi kan inte komma på någon annan.

    Vore supersnällt med lite tips =)

  • Jemma

    tack för era svar! Vi tänkte faktiskt kolla på Nävsta nu när vi fått problem med våran tänkta. Vi ska nämligen gifta oss i närheten av söråker (ute i vår sommarstuga) Datumet var tänkt den 4Juli men ja. just nu känns det inte superviktigt med ett speciellt datum. Har iof bokat rätt mycket men allt borde gå att flytta på.

    Vi ville helst hålla oss i närheten men har nu fått gett upp den tanken. Så Nävtsa, är väl nästa anhalt. Dom säger dock att det brukar vara rätt fullt på sommaren där.

  • Jemma

    Vi hade tur i oturen så att säga. Vi kommer nu att hålla till på Nävsta men det blir en vecka innan. För mig känns det helt okey att byta datum och även för min fästman. Så nu är planeringen igång igen. Känns otroligt skönt.
    Jag kan inte förstå att vi var ute så sent med lokal, det viktigaste liksom, när vi bokade hotellnatten redan i somras. Vet inte vad vi tänkte på.
    Han som vi bokade av skrattade när vi berättade att vi bokat bröllopsnatten men glömt bort att boka lokal för festen. Som tur var så kunde vi byta datum och vi fick det billigare än det som tidigare var tänkt.
    Även om det hade varit roligt att träffa alla "kändisar" som skulle hålla till på hotellet det tänkta datumet. =)

    Men nu är vi med i matchen igen.

    Några bra cateringsfirmor? Florister? vad har ni för förslag? Sen undrar jag vad ni har för tips på vad man kan ha istället för tårta. Jag tycker nämligen inte om det.. =) Inget med grädde.

  • Jemma

    Igia: Datumet blev den 27juni. En vecka tidigare än bestämt. Vi har bokat svit på Knaust. Kanske är bra att inte vara där under Gatufesten. gatufesten hyr nämligen hela hotellet den veckan.

    Jag funderade faktiskt också på Lasses Matstuga men min fästman totalvägrade. Han gillar inte deras luncher. Nu tror jag det är skillnad på middagen dom gör men han har redan bestämt sig så det är lika bra att släppa det =)
    Vi ska prata med någon vi känner lite ytligt istället. Blir nog bra pris men vet inte om hon har tid än. Min brudtärna fixar!

    Vi funderade på floristen på köpmangatan, dom är alltid så trevliga men jag kan tänka mig att dom är lite dyra. fröken fräken har jag hört är bra. Kerstins tårtmakeri är också överlägset! Hört att folk tycker blommorna på blomsterlandet är bra & billiga men jag vet inte själv. Ska åka och kika lite till veckan. Du får hojta till om du vill ha hjälp att kolla lite priser, tänkte när jag ändå är och kikar. Eftersom du inte bor här tänkte jag. =)

  • Jemma

    Igia - Jag har själv inte ätit där, inte ens lunch men min fästman säger att all mat smakar likadant. Eller att det inte smakar någonting. Oavsett vad man väljer. Sen sa han också att det var någon som gjort ett test, vilket visade att deras mat var lika fet som ett skrovmål på Max.
    Nu säger jag inte att min fästman har rätt men det var orsaken att inte vi beställde maten därifrån. Båda måste såklart vara nöjda.

    Men jag skulle råda dig (när du kommer upp) Åk dit och provsmaka. Jag tror att dom kan göra provrätter till brudpar.
    Som andra säger så tror jag att det är skillnad på luncherna och cateringen.

    Det är svårt att säga något när man aldrig varit där själv, jag äter nämligen inte husmankost eller "vanlig" mat på restauranger. Är så himla kräsen

  • Jemma

    Glömde skriva att han aldrig varit på någon middag där dom haft catering. Bara luncher =)

  • Jemma

    Är det någon av er som tänkt (har gjort) inbjudningskorten själva?

    Tänkte köpa "färdiga" vita kort men att jag gör texten och allt själv. Vart köper man korten? Nu tänker jag inte på panduro, utan där det är lite billigare?

  • Jemma

    Blygbrud - Ja, det var så vi tänkte göra också. Sen på framsidan ska vi köra embossing. Men finns det inte något billigare ställe än akademibokhandeln? Dom har nog ung samma pris som panduro?

    Först tänkte vi beställa men det tyckte jag blev alldeles för dyrt. 2200:- är inget jag vill betala för inbjudningskort, man ska ha festprogram o placeringkort också. =)

    sen är det som du säger, lättare att upptäcka felen samt att man känner sig stolt ;)

    Gjorde du egna festprogram också?

  • Jemma

    thildamy - så du klippte ut dina inbjudningskort från a4? Hade du dubbelvikta eller enkla?

  • Jemma

    Igia - Pratade med en arb.kamrat idag. Hon hade anlitat Lasses matstuga till sitt bröllop och var riktigt nöjd med maten =)

    Thildamy - superfint. =)

    Skulle köpa på panduro igår men då var kuverten slut, sen visste dom inte om dom skulle ta hem eller om det skulle vara restat. det får dom reda på om två veckor. Vill gärna ha samma sort på kuvert och kort. Så nu står vi på ruta ett igen. Kan inte vänta två veckor.

    Sen undrar jag vad ni har bokat för band? Om ni har något dvs. =) Jag ville ha co-pilots men dom var bokade den dagen. Vad finns det mer? Någon som hört musikpolisen spela?

  • Jemma

    thildamy - Där ni skrivit namnen. har ni beställt egna stämplar?

  • Jemma

    Peny - dom är riktigt duktiga. Typiskt min smak i coverband =) det är några riktiga partyhöjare.Jo hemsidor har dom. Googla, jag minns inte vad dom hette själv =) Musikpolisen vet jag tyvärr inte själv, har bara hört rykten om dem.

  • Jemma

    Igia: Vi gifter oss den 27Juni -09. =)

    Nocia: har dom fina/snygga ringar i Härnösand? Jag har letat min "drömring" länge nu men hittar inga i vanliga affärerna. Bara på nätet =)

    Vill gärna prova och se om min förlovningsring passar med den ringen jag är ute efter. Är rädd att det bli för mycket "bling bling" iom att jag har diamanter på min förlovningsring.
    Vill nämligen ha en stor diamant med massa små runt om (svårt att förklara)

    Ingen av er som har diamanter på förlovningsringen?

  • Jemma

    Lollie - Jag köpte min på Eleganten. Man kan säga att det var servicen som gjorde att jag köpte min där. Kollade inte ens på något annat ställe. =) Roligt när man kan gynna butikerna i vår lilla stad. Känns som om allt bara stänger här nu =(

  • Jemma

    Lollie - Jag köpte min på Eleganten. Man kan säga att det var servicen som gjorde att jag köpte min där. Kollade inte ens på något annat ställe. =) Roligt när man kan gynna butikerna i vår lilla stad. Känns som om allt bara stänger här nu =(

Svar på tråden Sundsvall nr2