• jeanne

    Present till gravid

    Har en kompis i USA som jag ska köpa julklapp till. Jag har total idetorka och försöker komma på nått. Hon är gravid och det skulle vara kul att ge nått som har med graviditeten eller nått som kan vara bra att ha. Någon som har förslag? :)

  • Svar på tråden Present till gravid
  • MolsonCanadian

    Jag tror bestämt att det här är andra gången vi är helt överens.


    MulleNuh skrev 2008-12-10 13:53:17 följande:
    Men jag måste få komma med ett litet inlägg!När jag var gravid blev jag faktiskt ganska ledsen när alla glömde bort MIG. Det var bara min mage som gällde hela tiden.Så kanske du ska tänka om lite om att ge något till henne som har med graviditet att göra?
  • MulleNuh
    MolsonCanadian skrev 2008-12-10 13:56:36 följande:
    Jag tror bestämt att det här är andra gången vi är helt överens.
  • jeanne

    Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa nått till bara henne problemet ligger i min idetorka. dessutom ska det vara nått som man kan skicka, alltså inga jätte paket.

  • nanano1

    Men beställ från en amerikansk sajt som skickar det direkt till henne.

  • JustMeAndMyLove

    Nu är jag fräck och sätter fokus på magen ändå :P
    Vet inte om du fått förslaget på ett sånt där kitt där man gör en gipsavgjutning på magen och brösten. Sen kan man ha den på väggen i barnkammaren :)
    Jättefint!

    www.minnesmage.se/Startpage.aspx&Template=stdtemp1.ascx

  • jeanne

    japp, hon kan svenska. Är Svensk men gift med en Amerikansk kille.

  • MolsonCanadian

    Du vet inte alls vad hon tycker om?
    Vad är hon för person?
    Gillar hon data, inredning, skriva, måla - något måste hon väl syssla med på fritiden?


    jeanne skrev 2008-12-10 14:00:10 följande:
    Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa nått till bara henne problemet ligger i min idetorka. dessutom ska det vara nått som man kan skicka, alltså inga jätte paket.
  • MolsonCanadian

    När jag har bott utomlands har jag verkligen uppskattat att få "svenska" saker. Kaviar, djungelvrål och turkisk peppar stod mycket högt i kurs. När brorsan bodde i USA fick de ett grytunderlägg i trä i enlighet med svensk hemslöjd. Det var mycket populärt - kanske inte just för ett skriande behov av grytunderlägg, utan för att de uppskattade att ha något "svenskt" i huset.

    Så, en kul idé skulle kunna vara att samla ihop lite typiskt svenska prylar och skicka över?

  • MulleNuh

    Ååå hade nån skickat mig en tub kaviar hade jag nitat den personen! Jag hatar kaviar!

    Men annars var det en rolig idé!


    MolsonCanadian skrev 2008-12-10 14:22:04 följande:
    När jag har bott utomlands har jag verkligen uppskattat att få "svenska" saker. Kaviar, djungelvrål och turkisk peppar stod mycket högt i kurs. När brorsan bodde i USA fick de ett grytunderlägg i trä i enlighet med svensk hemslöjd. Det var mycket populärt - kanske inte just för ett skriande behov av grytunderlägg, utan för att de uppskattade att ha något "svenskt" i huset. Så, en kul idé skulle kunna vara att samla ihop lite typiskt svenska prylar och skicka över?
Svar på tråden Present till gravid