• andbeyond

    Örebro Bröllop 2009

    Hej!

    Verkar som att de tidigare Örebro-trådarna har handlat om bröllop 2008. Någon mer än jag som gifter sig i Örebro-trakten 2009?

    Vore härligt att kunna utbyta idéer och upptäckter i sökandet efter blommor, tårta, lokaler osv.

    (Jag gifter mig den 22/8 2009 i Boo Kyrka (Hjortkvarn) och har festen på Gällersta Forngård.)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-24 14:28

    30/5 Snyggelina - Ekeby Kyrka
    27/6 MaSe - Mosjö Kyrka
    25/7 Goretex - Lärnäs Kyrka
    25/7 WinterorSummer - Rosendal
    8/8 Med stor förväntan - Kils Kyrka
    8/8 Panthera - Lillkyrka Kyrka
    8/8 Agtiwi - Landskyrkan Askersund
    22/8 andbeyond - Boo Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-03 09:15
    28/2 Pirayamajja - Hammarskyrka
    30/5 Snyggelina - Ekeby Kyrka
    27/6 MaSe - Mosjö Kyrka
    4/7 Krtek - Askersund
    25/7 Goretex - Lärnäs Kyrka
    25/7 WinterorSummer - Rosendal
    8/8 Med stor förväntan - Kils Kyrka
    8/8 Panthera - Lillkyrka Kyrka
    8/8 Agtiwi - Landskyrkan Askersund
    22/8 andbeyond - Boo Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 09:45
    Brudlista, skriv gärna in er även de som står med ovan. Lättare att hålla listan aktuell på det sättet :)
    www.brollopstorget.se/Forum-5-65/m3233957.html

  • Svar på tråden Örebro Bröllop 2009
  • andbeyond
    Snyggelina skrev 2008-11-20 21:30:07 följande:
    Hej! 30 maj i Ekeby kyrka. Vi ska också ha festen på Gällersta forngård, det var ju väldigt fint där!
    Ja! Jättemysigt. Jag hoppas att det blir bra väder så man kan utnyttja de vackra omgivningarna också. Då får väl du ge mig lite tips när du är fru! Då är det ju 2 månader kvar för mig :)

    Har ni hittat klänning ännu?
    Något bra tips på ställe att beställa bröllopstårta och blommor?
    Jag bor i Stockholm så har ingen större koll, M2B är infödd Örebroare så vi är där rätt mkt dock.
  • andbeyond
    WinterorSummer skrev 2008-11-21 09:38:29 följande:
    Vad gäller blommmor har jag fått tips om Blomsterboden? och Iris blommor *hoppas detta inte är reklam*En vän till mig gifte sig i somras och hon hade sveas bageri till tårta och var väldigt nöjd. Själv har jag det lätt, de som har Rosendal fixar mat och tårta! Så skönt att inte tänka på det :)
    Kan väl inte vara reklam när jag frågat om tips?! :) (vilka jag tackar för!)

    Vi ska ha ett stort men enkelt bröllop. 120 personer men gör det mesta själva i övrigt. Mycket att tänka på men roligt ;)

    Klart:
    Lokal och Kyrka
    Pastor
    Fotograf
    En kompis ska fixa hår och smink
    Färger
    Meny + "kökspersonal" (föräldrars vänner)
    Bröllopsresa
    Bröllopsnatt på hotell
    Värdpar/tärna/marsalk
    Sen är jag som du klar på vad jag vill ha för inbjudningskort och klänning. Vet hur buketten och ringarna kommer vara också.. En preliminär gästlista har vi. Men är svårt med det där vilka man vill ha där och vilka som man borde bjuda. Vi har stoora släkter båda två men det känns som vi hittat en bra balans nu.

    Det som står närmast att planera är transport till och från festen/kyrkan samt gå ut och prova klänning.. :)
  • andbeyond

    Med stor förväntan skrev 2008-11-21 19:16:42 följande:


    Hur gör ni med festprogram? Har ni anlitat något tryckeri?Vet ni något om priserna hos de olika floristerna?Vad har ni för fotograf?
    www.brollopstorget.se/Forum-1-25/m2586248.html
    Här finns lite tips om fotografer. Vi ska ha Sofia Ö :)

    Jag var på bröllopsfest i Lundhagskyrkan i somras förresten! Fungerade superbra! :D
  • andbeyond
    MaSe skrev 2008-11-21 22:51:14 följande:
    Hej hejVi gifter oss den 27/6 i Mosjö kyrka.andbeyond: Vad kostade det att hyra gällersta forngård?
    Vi betalar 5500kr, då har vi gården från fredag förmiddag till Söndag lunch. Kommer laga maten själva. Sen lånar vi porslinskuvert också á 20kr/st.
  • andbeyond

    Med stor förväntan skrev 2008-11-22 12:03:21 följande:


    Hej!8 augusti verkar populärt...Vet du på ett ungefär hur många gäster det var på festen i Lundhagskyrkan?
    Det var ca 130gäster. Gick alldeles utmärkt.
  • andbeyond
    MaSe skrev 2008-11-22 14:07:27 följande:
    Det låter ju bra, får kolla upp det lite närmare. Finns bord och stolar där att låna? Vet själv inte hur det ser ut inne men svärmor och m2b skulle nog vilja ha festen på Gällersta.
    Jo, bord och stolar finns där, sen kanske man får fixa lite själv ifall man vill ha något särskilt eller för fler. Tror att vi kommer göra det då vi ska vara ganska många.
  • andbeyond

    Hej!

    Skrev in våra bröllopsdagar så har vi lite koll, ok med er? Förlåt om jag stavat fel eller så någonstans, bara att hojta så ändras det!

    /TS andbeyond (Emma)

  • andbeyond
    MaSe skrev 2008-11-24 15:24:27 följande:
    Det blir iaf inte Gällersta för oss, var fullbokat och det förstod jag. Men ev har vi hittat en annan lokal, kan bli lite trångt men ska iaf åka och titta.
    Åh, då lovar jag att inte säga så snälla saker om stället sen ;)
    Vad är det ni ska titta på istället?
  • andbeyond

    En av mina vänner ska göra mitt hår och makeup, mest för att jag i vanliga fall inte har så mkt med varken hår eller smink så skulle kännas konstigt att plötsligt göra massor på min bröllopsdag. :)

    Har läst här på BT om Style Klippoteket som tydligen fixar hår, smink och lunch så hela förmiddagen är säkrad. Men smakar det så kostar det skulle jag tro.

  • andbeyond

    Välkommen Krtek och Pirayamajja!

    Kul med ett bröllop så snart, och jag tror inte man behöver oroa sig ännu för ej avklarade punkter. Men det går nog inte att vänta alltför länge heller. Har försökt att "delegera" lite till mamma och framtida svärmor... men är dålig på att inte ha full koll själv :D


    Krtek skrev 2008-12-02 00:00:06 följande:
    andbeyond: 120 gäster? Vi tycker det blir mycket med 80. Är det mycket släkt eller blir det en enorm kompisfest?
    Det är lite blandat men mycket släkt på både min sida och hans. Jag är sladdis också så många av mina släktingar har familj vilket ökar antalet personer ganska drastiskt. Men det blir en stor fest, ska bli roligt :)

    Hur gör ni med barn förresten? Vi tänkte bjuda in alla barnen och försöka kanske hyra in någon barnvakt/lekledare (eller två) som kan visa film och leka lekar i ett rum som ligger bredvid matsalen (då de annars brukar bli uttråkade rätt fort). Kan det bli bra tro?
  • andbeyond

    puff puff.

    Hur går det för alla?
    Går det bra med planeringen så här de sista månderna pirayamajja?

    Vi har väl tagit lite julledigt i planerandet. Funderar dock mkt på hur vi ska göra med barn och barnvakt m.m.

    Krtek: Kan man verkligen inte bara bjuda syskonbarn utan att bjuda "övriga" barn? Det är ju ändå familj (och rent praktiskt är ju alla vanliga barnvakter också på bröllopet?).

  • andbeyond

    Jag är ute hos familjen och kommer vara i julstämning under några veckor framöver. Bröllopsplanering får vänta... :)

    Vill bara önska er alla en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR.

  • andbeyond

    Välkomna hit Örebrobrudar love4life, prazzen, niccisen och malevi!

    Ju fler vi är desto bättre! Självklart är man välkommen hit oavsett bröllopsdatum och oavsett om man gifter sig i kyrka el. borgerligt (Winterorsummer gifter sig också borgerligt förresten).

    Niccisen, LYCKA TILL! :) Jag hoppas att du får en underbar dag, och tänk på att alla säger att man är så inne i att det är ens bröllopsdag att inga smådetaljer märks. Så oroa dig inte, du har koll och det som du inte har koll på ordnar sig det med!
    *Har en liten extra möhippa för Niccisen här i tråden - mycket choklad, bubbel och hemliga äventyr väntar* :)

    Prazzen, jag gifter mig också den 22/8 - vilken kyrka har ni valt?

  • andbeyond

    Hej tjejer! Skriv upp er i brudlistan (se länk ovan) så kan vi ha lite koll på när det är bröllopsdags för oss alla :)

    Vi ska nog beställa inbjudningskorten men göra det andra själva.. är svårt att bestämma sig för vad man vill ha dock :D

  • andbeyond
    goretex skrev 2009-01-29 19:56:56 följande:
    Med stor förväntan skrev 2009-01-26 10:13:54 följande:Fick just reda på att min frisör ska ha barn vid tiden jag gifter mig.Jag är glad för hennes skulle men samtidigt inte.Hon har i alla fall skaffat mig en ny.Vet inte om det ingår provuppsättning där. men provmake ingick.Hon har tidigare gjort håruppsättningar på mig och hon har varit min frisör snart 10år så vi känner varandra väldigt väl. Hon vet hur jag vill ha det.Den nya frisören har jag varit hos medans hon var mamma ledig för sist första barn och känner henne sen tidigare så jag är helt lugn.Pris, på hår och nagelbandet skulle jag betala tror det var 2500 för hår och 400 för make.den nya vet jag inte me kan tänka mig det blir det samma/Sera
    Hoho, jag läste provmake som att make är M2B. Det har ju varit en väldigt spännande bröllopsfrisör. Vem vet kanske något som kommer bli trendigt? :)
    (kom på mig själv sen med att det självklart var makeup men jag var allt bra fundersam innan polletten föll ned)

    Idag ska jag ut och kolla på tyger till klänningen som en vän till mamma ska sy. I stockholm dock då jag bor här.

    Någon som ska ha en liten brudbukett och har något bra tips på en florist i Örebro som kan göra en bukett för ca 500kr?
Svar på tråden Örebro Bröllop 2009