• Mirri

    Karlstadbrudar!! Del 2

    Tjena brudar
    GME: Håller utkik efter en man från kiss med barbiegitarr Kan helt klart vara värt att se

    Jag måste få beklaga mig lite. Vi har ett par som vi umgåtts en hel del med och som är goa vänner till oss. Vi har inte setts mycket sedan de flyttade och vi har alla jobbat alldeles för mycket. Men de svarade tidigt att de ville komma på vårt bröllop. Han är dessutom ljudtekniker och skulle fixa ljudutrusning till vår dj. Nu träffade vi dem på krogen igår och det visar sig att de inte kan komma. Han har ju eget företag och måste ta alla jobb han kan och ska jobba en festival. Min man blev lite orolig över utrustningen men det ordnar sig säkert men jag är jätte besviken över att våra vänner inte kan komma. Är det vanligt att folk som tackat ja sedan tackar nej igen i sista minuten?

  • Mirri

    Hihi! Ni har helt rätt Det låter väldigt roligt när man ser saker i skrift.

    GME: Jag vet inte. Det lät inte så. Hon brukar förlja med honom när han jobbar för annars träffas det typ aldrig.

    Vi2alltid: Nej, det är dåligt att säga det på krogen. Det förstörde ju liksom utekvällen för oss också. Men han hade nog tänkt att höra av sig men dragit på det för att det var ett jobbigt samtal att ringa skulle jag tro. Det verkade så. Hon trodde att han ringt redan.

    Fortfarande lite ledsen över detta men det är nog helt enkelt så att de betyder mer för oss än vi för dem. Det är ju som ni säger så att de flesta prioriterar bröllop in i det längsta. Men då känner man sig ju lite oomtyckt och bortprioriterad också när det är flera som sagt ja först och sedan nej

  • Mirri

    Hipp- hipp- hippad.
    Japp, helt oförberett blev vi bryskt väckta igår av våra vänner som slagit ihop möhippa och svensexa på samma dag så vi fick ingen förvarning alls. Med matchande outfits cyklade vi runt i stan på en tandem och löste uppdrag på förmiddagen. Efter en härlig picnic på Skutberget delade vi på oss och fick nya outfits. Så såg ni en tjej som sprang runt på stan igår och dödade vampyrer bland annat klädd i en outfit inspirerad av Xena Krigarprinsessan så var det jag. Träffade GME i alla fall Var det fler av er som var ute? jag stötte på i alla fall 3 möhippor och 4 svensexor under dagen Jag fick en massa uppdrag under dagen som jag misstänker kommer presenteras på bröllopet. Vi åt en god middag också hemma hos en väninna, hade chokladprovning och gick sedan vidare till krogen. Det var en bra dag, och rolig trots att vi, både m2b och jag, gjort klart att vi vi inte villa springa runt på stan i konstiga kläder och skämma ut oss. Även om jag själv inte skulle planerat det på riktigt samma sätt och jag fått varit med och styra (och de var genuint förvånade över att jag inte försökt )så blev det en bra dag för oss båda och det är rörande hur mycket de ansträngt sig och fixat och donat. De är verkligen hur goa som helst våra vänner!

    GME: Hoppas du hade en jätte härlig dag. Ser fram emot att höra vad mer du gjorde än att sälja ballonger Skulle vara kul att se bilderna någon gång som dina vänner tog.

  • Mirri

    Hihi! GME, det låter som att du hade en bra dag trots att det inte blev någon middag för dig på ankdammen.

    Själv håller jag på att bli tokig på folk!! Jag anstränger mig verkligen för att fokusera på alla underbara människor som kommer på vårt bröllop men det är svårt för jag blir så besviken på de som lämnar sena återbud utan egentlig orsak. Nu kommer inte min kusin för han ska till göteborg med sin flickvän! Hon var inte bjuden först för de har inte varit tillsammans länge alls men vi bjöd henne ändå till slut så det är inte som att de inte kan ses... Blir så ledsen.

  • Mirri

    Vi2alltid: Hoppas tärnan fatar vinken då

    GME: Alltid lättare att hantera B-day panik när man är två som är engagerade Min har inte fått semester ännu så vi får väl se när han tar och engagerar sig på heltid...

    Jag håller på att göra en scrapbook/fotoalbum till min älskling i morgongåva. Vet dock inte om han kommer uppskatta det... Han får ett armband som han önskat sig också. Men han är svår. Vi sa att vi skulle ta det lugnt med födelsedagspresenterna och satsa på morgongåvan istället men nu tog han och köpte ett guldhalsband till mig i födelsedagspresent så jag vet inte vilken del av "ta det lugnt" som han inte var med på. Jätte fint halsband dock Fixar ni några morgongåvor?

  • Mirri

    Vi2alltid: Jag gjorde ett eget album baserat på "en kärleks förklaring" men jag ville ha plats för minnessaker och gamla foton och sånt också så jag gjorde ett eget. Eller gör. Han är ju så himla nyfiken bara så det är svårt att få tid att göra klart det.

    Ikväll ska vi prova viner. Vi ska ge bort en flaska vin och choklad till alla som hjälpt till lite extra(ekologiskt så klart och rättvisemärkt). Vi får hjälp av några kompisar, de var inte svårövertalade Choklad har vi redan provat. De hade fixat chokladprovning på min möhippa med bara rättvisemärkta chokladsorter. De känner mig väl mina vänner

  • Mirri

    V2alltid: Det är inte så svårt Men den som går att köpa såg faktiskt jätte fin ut.

    Efter 6 provade flaskor vin och lite nice baksmälla idag kan jag för övrigt rekomendera Dolce Vitas kravmärkta vin Monica såhär dagen efter vinprovningen. Idag ska jag prova klänning. Aaaah två veckor kvar!

  • Mirri

    Night! Det låter ju helt fantastiskt! Gu' va' gôtt Helt klart att man ska ha lite tur!

    Jag var och provade min klänning igår och nu är jag inte nervös längre. Hon är ett sånt proffs! Första provningen och det enda som behövde ändras var bysten som var lite för stor annars satt allt som en smäck och jag inser att jag inte ens kommer att behöva använda den snygga korsetten som jag köpte för klänningen smiter åt där den ska och plattar ut det den ska redan nu till och med innan foder och fjädrar kommit på plats! Helt otroligt. Den blir såååå bra.

  • Mirri

    Hej på er tjejer!
    Jag är inte död men jag har varit uppe i ingenstans hos mina föräldrar och svärföräldrarna ett tag och då finns inget fungerande internet. Nu är vi hemma igen för sista rycket innan lördag. Aaaaahhh! Jag måste erkänna att jag börjar få nerver men shhhhh säg inte till någon för jag ljuger konsekvent och hävdar att jag är lugn som en filbunke...
    En sak jag slipper är dock att fundera på namnbyte och sånt för jag byter inte

    Night: Klänning skor och resten av de nya bilderna ser jätte fina ut, särskilt klänningen. Jag såg inget "navelhål" hade du korsetten på dig? Såg i vilket fall gôr snygg ut.

    GME: Underbart att ha så lång tid på sig att göra iordning! Det är ju hur bra som helst! Vi får inte vår förrän kl 10 på fredagen.

    Vi2alltid: Krya på dig! Stackare ! Hoppas du blir frisk snart.

    Nujädrar: Grattis!

  • Mirri

    Vi2alltid: Släpet låter hel coolt! Smart med avtagbart. Jag var helt klar med att jag inte ville ha något men så glömde min sömmerska det där och fick tyg över så hon gjorde ett i alla fall och det blev rätt snyggt så jag behåller det. Inte avtagbart dock

    Bra jobbat NG och GME Slit inte ut er bara

  • Mirri

    Mamasnest: Grattis! Härligt att ni hade en bra dag. Hoppas att det löser sig med alla papper.

    Night: Låter som en till viss del pinsam men väldigt rolig hippa

    Snitte: Välkommen hem!! Hoppas ni hade det underbart! Inte lika kul att komma hem till trasig kyl och internet dock men sånt glömmer man snart. Bröllopsresan kommer ni garanterat komma ihåg

    GME: Guldmedalj till digför allt du lyckades fixa med småbarn och man utan semester! Ha det helt underbart i Visby. (Du finns för övrigt med, förevigad i ett fotoalbum vi fick i bröllopspresent från möhippan )

  • Mirri

    Visst ja, kanske ska berätta om vår dag också När jag stod mitt upp i det var det liksom för mycket men nu när jag har landat lite och smält det mesta är jag verkligen helnöjd med allt och fantastiskt lycklig.

    Några smärre katastrofer han vi med. Vi kom till lokalen dagen innan och skulle duka och den var inte ren! Det löste sig, ett städteam kom men lite stressigt blev det.

    Nästa lilla katastrof var mitt hår. Jag visste precis hur jag ville ha det men vi tänkte att det var kanske klokt att testa i alla fall så uppsättningen funkar. Och tur var väl det för uppenbarligen var lockar inget mitt hår pysslar med! Ooops! Min goa väninna som fixade håret löste det men det var lite nervöst när jag en timma innan jag skulle åka till kyrkan, fortfarande inte visste om jag skulle få någon frisyr.

    Resten gick fantastiskt. Gudstjänsten blev jätte fin och min lillebror sjöng ett fantastiskt solo. Mitt vackra råsidentyg som klänningen är sydd av visade sig vara vaxat och andas inte... alls! Det var som att ha på sig en klänning av plast och efter en halvtimma i den lilla kyrkan som är fullpackad av folk börjar det minst sagt bli väääääldigt varmt. Jag var som ett litet vattenfall! Min väninna som också var vår VF inledde sitt vigseltal till oss med "M du är en härlig och varm person *höjer på ögonbrynen och ler* VÄÄÄLDIGT varm person..." Men det blev bra ändå och vi fick vigseln filmad vilket vi är väldigt glada över i efterhand.

    Jag hade lite svårt att bara slappna av under festen. Jag har inga problem med att stå i centrum men mycket svårare att göra det när det inte var jag som höll i alla trådarna visade det sig. Men fram mot tårtan slappnade jag av och vid dansen var jag tillbaka helt och fullt.

    Nu åker vi snart till Paris och jag väntar ivrigt på bilderna från bröllopet så ni kan få se. Håll utkik, de kommer om en vecka eller två Ha det gott så kikar jag in igen om en vecka när jag kommer hen från Frankrike. Kraaaaam på er!

  • Mirri

    Nu är jag hemma igen efter en vecka bland galna fransoser men jag antar att de flesta var turister som vi och att alla riktiga parisare flytt från stan Vi hade det riktigt bra i alla fall. Det var fantastiskt vackert men dyrt. Allvarligt talat 80 kr för ett glas cokacola när man äter lunch på ett vanligt lunch-hak!? I övrigt kan jag rapportera att Mona-Lisa inte surnat till utan fortfarande ler vilket är otroligt med tanke på vilken trängsel det är runt omkring henne. Hade kunna få vem som helst att tröttna Monets näckrosor blommar fortfarande och NotreDame står kvar där hon brukar. Trängseln var stor på Amelies café i Montmartre så vi drack inget kaffe där utan njöt istället av baguetter och pannkakor med choklad i de fina parkerna. En härlig vecka på det hela med perfekt väder. Inte strålande sol så det var för varmt och inget regn så vi blev blöta. Helnöjd är jag och avnjuter sista lediga dagen innan jag omilt kastas in i vardagen med skola, jobb och allt vad det är.

    GME: Hihi, nej visst blir kökspersonalen lite förvånade när man travar ut i sin brudklänning och bär lite disk... Din klänning blev för övrigt jätte fin verkligen!

    Pearl: Grattis till huset!! Bröllop hinns med framöver

    Night: Bilderna var fantastiska!! Bra att ni blev nöjda med dem, de var jätte vackra.

    Snitte: Lycka till med soldäcket! Ses vi imorgon kanske?

    Jag ska försöka lägga in lite bilder från hippa och bröllop och resa och sånt. Skriver en rad när jag lyckas. Jag och tekniken är inte alltid så goda vänner

  • Mirri

    Hihi. Jo jag har också hört att FL kan vara underhållande. Men det är väl som på BT, man måste väl hitta trådar där man trivs där det är trevligt folk. Det kan allt vara lite vass stämning på BT också beroende på vilka frågor som diskuteras och vilka som är med...

    Hur är det med er annars då allihopa. Jag känner att jag är lite off och är inte inne så mycket efter bröllopet. Skolan är ju igång på helfart och jobbet på 50% och dessutom har jag ju saker på fritiden också så det blir inte så mycket tid kvar... Är allt tillbaka i vardagen för er andra?

  • Mirri

    Förresten, jag har lagt in lite bilder från bröllopet nu om ni vill se. Få men ändå... Finns i mitt galleri

  • Mirri

    Gme: Tack!

    Ja det blir inte att man är inne så mycket nu när allt är klart liksom. Vi pysslar med tackkorten och försöker välja foto. Det är lite svårt och som vanligt har jag beslutsångest... Ska man ta ett seriöst eller ett lite roligare? Hmmm...

  • Mirri

    Hej Flisa och välkommen! Vad är det för lokal du är ute efter då så kanske vi kan hjälpa dig? Hur många blir ni ungefär och vilken typ av lokal tänker ni? Egen mat, dryck, caterat?

  • Mirri

    Välkommen även till Flisa nummer 2

    Flisa80: Det är klart att man får preliminärboka många lokaler! Tycker jag i alla fall. Så länge man avbokar de övriga så fort man vet vilken av dem man ska ha. Vi hade inte bestämt lokal förrän i slutet av februari tror jag och vi gifte oss i augusti.

    Lecia: Det finns många bra band och dj. Frågan är väl lite vad ni är ute efter. Det finns ju flera professionella musiker som MaztaCombo är ett fantastiskt cover band. De spelade på min svägerskas bröllop men de är svinaktigt dyra. Man skulle kunna slänga ut en tråd på musikestetiska linjen på sunstagymnasiet om någon där vet något. Flera av tredjeårs eleverna är faktiskt fantastiskt duktiga och inte särskilt dyra. Jag har anlitat elever flera gånger genom jobbet. Annars kanske Ingesund i Arvika med äldre studenter som jobbar med musik?

    Måste bara få berätta förövrigt att vi fick räkningen från vår caterare. Vi hade ju tre sorters kött, lax, potatisgratäng, veganska alternativ, fyra olika sorters sallader, bröd, ost, kex och frukt. Visserligen gjorde vi endel av det själva men ändå jag blev helt chockad när räkninen kom. 6000:- för 100 pers och det inkluderar lön för de timmar cateraren och servitrisen jobbade!! Typ världens bästa caterare och det var såååååå god mat Jag hade räknat på 15 000:- för maten!

  • Mirri

    Det var en kvinna från Torsby som nu har ansvar för restaurangen vid den relativt nya skidtunneln. Åsa Röjder heter hon. En mycket bestämd men helt fantastisk kvinna!

  • Mirri

    Flisa80: Visst änns det viktigt att få bra bilder från sitt bröllop men om man får ångest och det är för dyrt kanske det finns alternativ? Vi valde att inte köpa in ett dyrt proffs. Vi har två hyfsade hobbyfotografer i familjen som tog våra bilder. Vi höll på i ca 40 min och de klickade på som tokar. Den ena på digital och den andra på film. Så hade vi en kompis som spontant hakade på och fotade också. Tillsammans tog de nästan 400 bilder som vi fick välja mellan. Endel var riktigt dåliga men andra var fantastiska och vi fick alla typer av bilder som vi ville ha. Vi blev hur nöjda som helst.

Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2