• jennieoper

    Hur länge får ni vara?

    ....Ni som bokat ett ställe att ha er bröllopsfest på...hur länge får ni vara kvar där?
    Vi var och pratade med dem idag (där vi ska ha festen)...och 01.00 var tiden...de hade inte tillstånd att sälja sprit längre...

    Jag tyckte det kändes tidigt...hmmm....fast man kanske är ganska mör efter dagen....

  • Svar på tråden Hur länge får ni vara?
  • lillP

    vi har fått förlängt tillstånd från 01 till 03. betalar 2000kr för det inkl personal. Helnöjda

  • blivandefrularsed

    Vi får inte spela musik efter kl 02, så då får festen ta slut antar jag

  • Vinterbruden 08

    Vi kan inte ha musik efter kl 01.00 men känns helt perfekt!! VI vigs kl 15.00 fotograferas innan det så det blir en lååååång dag, sen ska vi ju orka med lite vuxengympa på natten också ju

  • MsSandra

    De bröllop jag har varit på.. där har iaf brudparet avvikit runt 11.. senast hehe..antar att de vill ta vara på bröllopssivten också (som många bokar in i samband med vigseln).. och efter brudparet gått brukar några försvinna.. sen några till ..

    Jag vet dock inte hur länge vi får vara kvar, men de har nog öppet så länge vi vill.. :) - och vi kommer inte vilja vara där hela natta..ska åka 7 timmar bil dan efter .. till vår hyrda stuga..

    MVH Sandra

  • MaddeW

    Där vi hade festen slutade musiken 01.30 & vi skulle går därifrån till 02.00
    Vi hade efterfest hemma hos oss för alla som var sugna på mer party! -höll på till nästa 04.30 & vi var faktiskt inte särkilt trötta då heller!

    Vi hade världens roligaste fest!

  • Blondie77

    våran lokal kostar 1300 kr och där finns allt från kök till porslin, vi får ha den från torsdag kväll till måndag morgon (vi gifter oss på en lördag).

  • ia7

    Vi betalar 1900:- (inkl städning) och har från fredag till söndag kväll... Festen kommer nog att vara länge men vi försvinner nog runt ett

  • jolpe

    Baren stänger 1 musiken får vara på till 1.30 och sen stänger de 2. men sen finns det andra rum som man kan sitta och prata i så länge man bara vill och orkar, dock utan alkohol

  • mika 080705

    våran lokal kostar 500 kr. från fredag till söndag. finns bord och stolar till 50 pers + porslin, kök, soffrum...

    det kan väl inte bli annat än perfekt?

    men det är ett hus på våran gata som är lokal.. och husen vi bor i är bostadsrätter. tror ni att de har någon gräns för hur länge det får vara livat då? :I glömt att fråga.

  • Pumpkin

    Vi kollade på en lokal som ligger i ett bostadsrättsområde och där hade de satt gränsen för musik vid 01.00 eftersom att det har klagats på ljudnivån.


    mika 080705 skrev 2008-04-13 09:26:53 följande:
    våran lokal kostar 500 kr. från fredag till söndag. finns bord och stolar till 50 pers + porslin, kök, soffrum... det kan väl inte bli annat än perfekt?men det är ett hus på våran gata som är lokal.. och husen vi bor i är bostadsrätter. tror ni att de har någon gräns för hur länge det får vara livat då? :I glömt att fråga.
Svar på tråden Hur länge får ni vara?