• Nessan

    Tips på "gästrim" till festprogrammet

    Vilken "rytm" ska det vara i dina/era rim? är det 4-raders med rim på varannan rad?

    Förutom att rimma om gästernas yrken kan ni ju ta med deras hobbys, nåt roligt de sagt/gjort (blir lite internt, men då får de nåt att förklara för sina bordsgrannar), om de rest till nåt speciellt ställe, kanske hur de ser ut (lång och mörk) och naturligtvis relationen till er.

    Det var några idéer iaf, svårt att vara mer specifik utan att veta mer om en specifik gäst. Lycka till!

  • Nessan

    Det var ju ett jättebra rim Skottdagen! Nu blir det ju ännu svårare att komma med specifika tips om en gäst. Är det nån/några du har särskilt svårt med kan du ju lista lite egenskaper och intressen de(n) har så kanske jag kan komma på nåt..?

  • Nessan

    Jag skriver några rim jag kom på här, så får du kombinera dem som du vill (om du vill ) så att det passar dina gäster!

    Vårdande ängel som älskar att (resa och) laga mat
    hemma hos henne serveras alltid fulla fat.

    Han jagar bovar hela dagen, detta är en man som följer lagen.

    För en naturintresserad lärare:
    Kunskapsgivande kvinna/man som älskar att vara ute i skog och mark, men det duger också med en promenad i en park.

    Jobbar med bilar och ägnar sig åt att meka, har ändå baransinnet kvar och gillar att leka.

    För naturintresserad sjuksköterska:
    Tar gärna hand om andra och gillar att i skogen vandra.

    Arbetar som ingengör och spelar golf som ingen gör!

    Bygger gärna på sitt hus, lyssnar annars gärna på skogens sus.

    Ja, det var några jag bara skrev ned nu. Hoppas det kan ge inspiration till egna idéer iaf!

Svar på tråden Tips på "gästrim" till festprogrammet