• mrs Ella

    Roligt sätt att ge pengar

    Vi ska på bröllop snart där brudparet har önksat sig pengar i present.

    Det känns så tråkigt att "bara" komma med sedlar i ett kuvär, så är det någon som har något bra tips på något roligare?

  • Svar på tråden Roligt sätt att ge pengar
  • Hästsson

    Superbra tråd det här!

    Har själv just blivit inbjuden till ett bröllop där de bara vill ha pengar. Vi kommer inte kunna ge så mycket, och då känns det ännu tristare att bara peta ner några hundringar i ett kuvert...

    Men det är kul att läsa om alla era tips, och om någon har mer idéer skulle det uppskattas om ni skrev ner dem!

  • Gerda

    Vi fick bla. en jätte vacker orkidé med en vacker genomskinlig glaskruka. När vi packat upp blomman och krukan ur all cellofaninpackning såg vi att botten var fylld med tior. Väldigt fint sätt att ge - det kom från mannens farfar och fru.

  • Lilla Li

    Vi gav bort en miniresväska som vi hade tillverkat själva (men det finns att köpa färdiga i t.ex. leksaksaffärer). Den hade vi fyllt med vårt bidrag växlat till 10-kronor.

  • Lilla Li

    Just det - på resväskan hade vi klistrat såna där reseklistermärken från London, Paris, New York m.m. Vi skrev ut dem från datorn och klistrade fast.

  • Kayo

    Hej!
    En varning bara, vi gav några vänner pengar i den lands valutan de skulle resa till på bröllopsresa. De hann inte öppna alla presenter utan såg det först när de kom hem.

    Gällande växklade pengar i form av tio etc. kan det vara problem att få om man önskar sig till resan och reser dagen efter. Kanske har brudparet hoppats få liten extra guldkant på resan men inte hinner växla in dem.

    Lite att tänka på bara.

  • Therése

    Förra gången jag gifte mig hade vi önskat oss bidrag till bröllopsresa. Mannens föräldrar gav oss en resekatalog. Vi fattade ingenting men blev uppmanade att bläddra igenom den och där i katalogen låg en massa sedlar här och var. Ett kul sätt att ge resebidrag tyckte jag!

  • Schatzi

    Varför inte göra en drake med kroppen gjord av fina resebilder (kanske från stället de vill resa till?). Vik sen sedlarna som solfjädrar och knyt fast i svansen.

  • Hästsson

    Det är väldigt många som växlat in till tior och andra småvalörer. Min fråga är: brukar de flesta göra så?

    Jag får känslan av att det kanske inte är superkul för brudparet att behöva släpa iväg 10 kg mynt för att växla in... Någon som fått en stora mängder mynt i bröllopspresent?

  • Gerda

    Hästsson

    Vi fick 3000kr i mynt... haha Myntmaskinen pajade efter 2100kr så vi fick en massa 10:or över som fortfarande ligger i bilen och går åt som parkeringspengar när vi är i Sverige

  • September mys

    när en klasskompis till mig fyllde 20 fick hon 2000 i 20-or av sin pappa, det blev en ganska tjock bunt om man säger så

Svar på tråden Roligt sätt att ge pengar