Inlägg från: blivandefrun |Visa alla inlägg
  • blivandefrun

    Juni 2008

    I slutet av veckan kommer kyrkan bokas, förhoppningsvis lokalen också ifall den inte är allt för dyr Längtar så jag håller på att dö. Vi gifter oss (förhoppningsvis) den 21/8

    Alla verkar ha kommit jättelångt i planeringen, känns som jag är jätte back! haha får sätta oss ner i helgen och se över lite alternativ

    Några tips på ett budgetbröllop? Vill ha egna kläder och vigselring, resten kan diskuteras

  • blivandefrun
    BlivandeFruJohansson skrev 2007-09-25 11:22:41 följande:
    Blivande frun:är de midsommarhelgen ni gifter er? Isåfall kankse lokalen blir lite dyrare. De skulle våran blivit när vi hade tänkt oss att gifta oss förra året på midsommar. Serveringspersonalen ska ju ha mer i lön, OB.. Men ska ni bara hyra en lokal och fixar egen personal så blir de ju billigare.. Buffé brukar vara billigare än 3- rätters.
    Gud va du är smart, vi satt med en kalender där det inte stod att det var midsommardagen när vi bestämde datum. Tur att vi inte hunnit boka något än

    Vi har nog kommit fram till att ha en lite mindre sammankomst efteråt, det är ju inte pengar utan kärlek man firar
    Hur stort ska ni ha det?
  • blivandefrun

    Vi ska först se hur mkt lokalen vi tänker oss kommer att kosta, vill egentligen ha med hela släkten, så får vi lokalen till ett bra pris så kommer vi nog bjuda alla och kanske bara ha en enkel buffé eller smörgåstårta.. Ska prata med de ansvariga nu i veckan

    Hehe joo det kommer nog vara meganervöst där framme.. Och som jag kommer lipa

    Vet tyvärr inget om det, man kan ju ringa och prata med tryckeriet

  • blivandefrun

    Hehe jo vattenfast mascara kommer nog till att vara det enda alternativet

    hur tidigt är för tidigt att skicka ut inbjudningarna? jag skulle nämligen vilja skicka ut dem i god tid så att gästerna har ett tag på sig att svara och att vi sen har god tid på oss att bestämma mat osv. Jag tänkte redan i januari, men det tyckte inte sambon min. Vad tycker ni?

  • blivandefrun

    Jag tänkte ha osa ännu tidigare, vi vill gärna ha tid på oss att bestämma vilken mat vi ska ha, hur mkt som ska beställas av allt och så.. Så i början av april sätter vi nog osa till. Mycket därför jag vill få ut dem så fort som möjligt så folk har tid att tänka och planera

  • blivandefrun
    BlivandeFruJohansson skrev 2007-09-26 18:35:12 följande:
    Blivandefrun:SKa ni göra maten själv eller catering? Vi ska ha catering och man brukar kunna svara typ 3 veckor innan det är dags..
    vi ska ha catering, men ska inte bestämma vilken mat det blir förrän vi vet vilka som kommer och hur många vi blir blir vi en mindre skara så har vi råd med lite lyxigare mat och blir vi fler så får vi ha lite billigare mat
  • blivandefrun
    BlivandeFruJohansson skrev 2007-09-26 20:46:33 följande:
    ok. Om ni tar buffé blir de ju lite billigare än 2 eller 3- rätters.. Hur många har ni bjudit då? Vi blir max 40pers. Dom nära & kära!
    jo vi tänkte också det.. vi har inte skickat ut några inbjudningar än, vill först hitta en lokal att vara i, så får se efter det hur många vi blir, men absolut de nära o kära
  • blivandefrun

    Ååh jag är helt i extas!! Hittade min brudklänning idag!! Såååå fin Var på rea dessutom så den kostade 2000 kr!! Helt makalöst! Valde mellan den och en med släp och tyckte att det var mer praktiskt utan släp så jag tog den. Dessutom satt den heeelt perfekt, vilken midja man fick!! Har en bild på den men den ger inte rättvisa men ja, kolla mina bilder

    imorgon MÅSTE jag boka kyrkan och lokalen, blev en stressig dag så hann inte

    1 dag närmare nu

  • blivandefrun

    jag vill ha slöja såå fint och enda gången i livet man kan ha det tänkte ha håret nersläppt och änglalockar, kanska att man tar "överhåret" bakåt och fäster med en fin klämma, just för att få mer hår att fästa slöjan i

    jag vill ha rosa men får se va det blir

    psalmer mm har jag inte ens funderat på.. det är mkt som ska göras som man inte ens har tänkt på

  • blivandefrun

    nu har jag pratat med prästen han vill ha vigselsamtal före vi bokar ngt, eftersom det låg "rätt" långt fram i framtiden så kände han att det inte gjorde ngt så han ska komma på besök hemma hos oss(känner honom). Ska bli spännande, får se vad han säger

    Monken: Jag förstår precis vad du menar, jag gjorde en undercut (rakade av allt håret i nacken) i påskas, blev så varm och svettig och det skulle hjälpa fick jag höra Men nu när det håller på att växa ut kan jag inte göra ngt med håret, får ha det nersläpt hela tiden.. Lite tråkigt..

  • blivandefrun

    jag kommer ha 2 tärnor och 1 brides maid gubben min kommer nog bara ha en best man

  • blivandefrun

    kommer också ha 1 ringbärare och 1 "blomsterkastare" som kommer gå in först übersött ju

  • blivandefrun

    jaha då var alla planer ändrade har berättat för vår närmaste familj, alla blev glada men svärmor hade stooora invändningar på smörgåstårtan vi hade tänkt servera för att få ner kostnaderna så nu ska hon stå för maten istället dessutom ska festen hållas i hennes trädgård så parytält mm ska inköpas. Dessutom är antagligen kyrkvalet ett annat med, eftersom svärmor bor granne med kyrkan där hon bor och det är några mil ifrån vår ursprungliga kyrka

    imorgon ska jag ner med mamma, svärmor och tärnorna och betala de sista på klänningen och visa dem den, samt kolla på tärnklänningar Ska bli sååå KUL!

    hur går de för er andra, något nytt?

  • blivandefrun

    jag var och betalade det sista på min klänning idag, så nu är den baaara miiin men affären kommer "hålla" den tills det är dax, men får komma och klappa på den när jag vill som han sa

  • blivandefrun

    Jag fyller också i...

    blivandefrun 7 Juni
    Monken 7 Juni
    BlivandeFruJohansson 28 Juni

Svar på tråden Juni 2008