• mammacatta

    Äntligen fredag del 10

    Nu är det dag för en till!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-11 11:16
    Tråd nr 1-7= 18845 inlägg

    1546 i nian
    2953 i åttan
    Blir...
    4499+18845=22344

    Plus de som är här.

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 10
  • Gable

    Men Janos!! Vad gör du uppe 23.09?? Du är nybliven mamma. Du ska sova!

    Igår var vi på sån där informationsträff för förlossningen/BB på KS. Jag insåg då hur många idioter som befolkar vår värld.

    100% av kvinnorna var HÖGGRAVIDA. De skulle förmodligen allihopa föda barn inom en 6-veckors period. De hade med sig sina mindre vetande män. En karl (som var över 35 år) frågade, på blodigt allvar, om det var möjligt att bebisen kunde komma ut utan att kvinnan hade en enda värk.

    Heeeelllooooo??!!??

    Hur har han lyckats undvika sån basal information under hela hans respektives graviditet?? Det blir ingen förlossning utan värkar!! Varför tror han att alla tjatar om dom där värkarna???

    Till och med BM var illa dolt spydig i sitt svar tillbaka. Jag tjöt av skratt.

    De flesta frågorna, som kom från manliga deltagare, var på samma nivå. Hallå!! Pratar dom inte med varandra?? Läser inte män (eller kvinnor för den delen) någonting alls om graviditeten och förlossningar innan det är dags?? Hur kan man missa information på det sättet?? Går man inte till en barnmorska och blir informerad???

    En kvinna undrade om man skulle ringa till förlossningen redan nu och berätta när man var beräknad... Det var väl bra om de visste det?! MEN HERREGUD!!! De sa bara 5 gånger innan att man ska ringa NÄR VÄRKARNA HAR SATT IGÅNG!! Inte 4 veckor innan!!!!!

    En annan undrade om man skulle ha med sig sin förlossningsplan när man kom till förlossningen?!

    Eeeh, nej. Den ska du posta 2 veckor innan och få diarieförd...

    Mitt husband tyckte efteråt att han, i jämförelse med de som yttrade sig under föreläsningen, hade stenkoll på min graviditet och vad som kan tänkas hända under kommande förlossning. Jag sa till honom att hade han ställt en sån fråga under föreläsningen hade jag sparkat av honom smalbenet

    Är det bara jag/vi som är överkänsliga eller är folk verkligen så här korkade???

  • janos

    GAble, min kära vän! Som nybliven mamma är jag uppe till kl 23-23.30 och ammar. Sen vaknar vi kl 1-2 och ammar, sen är det dags kl 3-4.30 att amma igen och byta blöja och oftast pyjamas oxå, för att sen vakna kl 5-6 igen. Välkommen till verkligheten Det är snart din tur!


    Gable skrev 2007-09-20 12:13:22 följande:
    [citat]
    Men Janos!! Vad gör du uppe 23.09?? Du är nybliven mamma. Du ska sova!
  • janos

    Kan även meddela att i natt var vi vaken kl 2-2.45 och sen vaknade Elias kl 4.45, för att amma igen. När vi var klar med amning, byta blöja och pyjamas, så sken han som en sol och vägrade att somna om. Sen satt vi uppe till kl 6.30, då det var dags för pappa att vakna.

    Då gick vi och la oss igen och sov till kl 9.15!

  • janos

    Ang alla idioter och korkskallar, så är det bara att inse att det finns många av den varan......tyvärr!

    ************************

    Min makes kommentar efter förlossningen var: Jag glömde ju att badda pannan, det sa dom att man skulle göra.
    Stackars liten, han som fick slita för min skull med att hämta vatten, hålla kr*kpåsen, torka munnen, hålla handen, massera m.m. När skulle han ha haft tid att badda pannan. Han var helt uuuunderbar med det han hann med.

  • Gable

    Vi i den här tråden är gifta med underbara män som fattar vad vi går igenom. Alla andra är idioter.

    Sisådär. Det var dagen sanning.

    De övriga inläggen från Janos ignorerar jag. Fullständigt. Vill inte veta. Vill inte tänka tanken. Än mindre inse hur framtiden kommer att bli. Nix. Pix.

    Inatt var jag vaken igen. Jag trodde jag skulle bli galen!! Sen kom jag på att så är det varenda gång jag ska till sjukhusetdet hänger liksom ihop. Nu när jag har kommit på det kanske jag kan sova framöver. Och dessutom dröjer det ett tag till innan jag ska till sjukhuset igen.

    Imorgon ska vi återigen på föräldrautbildning. Det är ingen hejd på vad man ska utbildas

  • Gable

    Husbandet garvade gott åt mina tankesträngar. Han satt igår kväll och pillrade på dom och undrade om det gick bra med tankeverksamheten...

    Ska nog behålla dom

  • Cybermamman

    Ni är bara bäst ... helt enkelt Vad vore världen utan er. Jättetrist.

    Snart är det fredag. Igen. Var kommer dom ifrån

  • mammacatta

    Från mig naturligtvis! *tar på mig lite guddom i förbifarten*


    Cybermamman skrev 2007-09-20 17:53:23 följande:
    Ni är bara bäst ... helt enkelt Vad vore världen utan er. Jättetrist. Snart är det fredag. Igen. Var kommer dom ifrån
  • mammacatta

    Du ANAR inte vilka miffon som kan göra barn!
    En kompis (numera) frågade på allvar vad BVC var. Då fnissade vi lite P å jag. Men han är sån - clueless men snäll. Seriöst: man är 6 år sista gången på BVC, det BORDE man komma ihåg...


    Gable skrev 2007-09-20 12:13:22 följande:
    Men Janos!! Vad gör du uppe 23.09?? Du är nybliven mamma. Du ska sova! Igår var vi på sån där informationsträff för förlossningen/BB på KS. Jag insåg då hur många idioter som befolkar vår värld.100% av kvinnorna var HÖGGRAVIDA. De skulle förmodligen allihopa föda barn inom en 6-veckors period. De hade med sig sina mindre vetande män. En karl (som var över 35 år) frågade, på blodigt allvar, om det var möjligt att bebisen kunde komma ut utan att kvinnan hade en enda värk.Heeeelllooooo??!!??Hur har han lyckats undvika sån basal information under hela hans respektives graviditet?? Det blir ingen förlossning utan värkar!! Varför tror han att alla tjatar om dom där värkarna???Till och med BM var illa dolt spydig i sitt svar tillbaka. Jag tjöt av skratt. De flesta frågorna, som kom från manliga deltagare, var på samma nivå. Hallå!! Pratar dom inte med varandra?? Läser inte män (eller kvinnor för den delen) någonting alls om graviditeten och förlossningar innan det är dags?? Hur kan man missa information på det sättet?? Går man inte till en barnmorska och blir informerad???En kvinna undrade om man skulle ringa till förlossningen redan nu och berätta när man var beräknad... Det var väl bra om de visste det?! MEN HERREGUD!!! De sa bara 5 gånger innan att man ska ringa NÄR VÄRKARNA HAR SATT IGÅNG!! Inte 4 veckor innan!!!!!En annan undrade om man skulle ha med sig sin förlossningsplan när man kom till förlossningen?! Eeeh, nej. Den ska du posta 2 veckor innan och få diarieförd... Mitt husband tyckte efteråt att han, i jämförelse med de som yttrade sig under föreläsningen, hade stenkoll på min graviditet och vad som kan tänkas hända under kommande förlossning. Jag sa till honom att hade han ställt en sån fråga under föreläsningen hade jag sparkat av honom smalbenet Är det bara jag/vi som är överkänsliga eller är folk verkligen så här korkade???
  • mammacatta

    Idag har jag glidit runt på stan i 8759875 timmar för att undvika huset där SB passerar i tid och otid. Det blev lite klurig just idag eftersom P jobbar kväll. (det var liks' därför jag inte var hemma...)
    Hursomhelst: jag fick ta bussen hem och knata uppför berget från helvetet med barn+vagn:50kg och varor för 1500. *stön* När jag närmade mig busshållplatsen, vem går på vägen om inte...*tadaaa* SVÄRBITCHEN.
    Så jag åkte till ändhållplatsen 500m bort och satt där på bussen i 10 minuter och väntade... Sen åkte vi tillbaka och klev av - helt idiotfritt!

Svar på tråden Äntligen fredag del 10