• Zanzibardrøm

    Nutrilett i 2 veckor-pepptråd, vill du hänga på?

    Hejsan! Jag tænkte svænga mig med om det går bra. Startade en tvåveckorskur igår. Ni andra har ju redan hållt på et tag men kanske det kommer fler som testar denna stenhårda metod att gå ned i vikt på.
    Så ær det intressant att læsa vad ni har gått igenom så långt.

    For min del handlar det om en rivstart. Jag har førsøkt så længe att æta sundare osv. Men det ær svårt att begrænsa sig. Så min tanke ær att rena kroppen och vænja den till mindre portioner genom en ren 2 veckorskur. Till att efter det æta sunt och træna.

    Min vikt ær nu 65 kg och målet ær 55 til 57 kg till september før då ska jag køpa min brudklænning. Vi ska gifta oss i januari, jag och min norska sambo.

  • Zanzibardrøm

    Hærligt att få vara med! Jag ær 27 år.

    Dricker nu dagens tredje nutrilette. det går ganska bra faktiskt. Jag varierar med att blanda med minimjølk ibland och det smakar så otroligt mycket bættre æn vad det gør utblandat med vatten. De ekstra kalorierna det ger bryr jag mig inte om.

    Jag måste hålla mig till ett strengt tidskjema med mina shakes annars så blir jag hungrig som en varg... och då ær det lætt att falla før frestelsen. kl 8, 11.30, 15, 18 och 21. Ær det så før er andra?

  • Zanzibardrøm

    Då ær jag inne på dag 3 och dagens tredje shake. Mums så gott, eller nej... Men jag håller ut æn så længe.

    Det svåraste ær att komma hem till sin sambo som ska æta middag. Varm mat luktar ju så gott.

    Vad har ni andra lagt upp før strategi till midsommar?

    Imorgonbitti ska jag væga mig och då hoppas jag att vågen i alla fall tar bort ett par hekto.. vi får se!

  • Zanzibardrøm

    Dag: 4
    Vikt: 63,2 kg
    Total minskning: 1,8 kg

    Det kænns faktiskt som om detta går ganska bra nu. Bara 10 dagar till på shakes. Igår var jag och min sambo ute på resturang och jag klarade mig med en kopp grøn te. Vi ær så smarta och har rivit halva køket så det ær inte møjligt att laga mat hemma. Då ær det ju lægligt att starta en pulver diet! ;)

    Imorgon ær det midsommar. Hærligt! Men lite sorligt før jag bor i Norge och hær firar de inte midsommar så som vi gør hemma. Men jag har en vænnina som fyller år imorogn och ska ha fest. Kanske skulle øverraska henne med en blomsterkrans?

    Imorgon har jag tænkt att æta vanlig mat. Men hoppas att jag kan motstå det allra osunnaste som chips o dyl och klara av att æta små portioner.

    Glad midsommar!!!

  • Zanzibardrøm

    Dag: 7
    Vikt: 63,2
    Total minskning: 1,87 (fortfarande...)

    Jag står stilla... det ær inte speciellt motiverande. Jag lyckades tom att skippa søndagsmiddag hos mina svigers med en dålig ursækt.
    På midsommar afton åt och frack jag en massa gott men lyckades komma tillbaka på shakes redan på lørdag. Men nej då...
    Sliter verkligen med motivasjonen.
    Ska førsøka h¨ålla ut. Det ær trots allt bara en vekca kvar på den hårda dieten.

  • Zanzibardrøm

    EXPLODERANDE NUTRILETTE

    Hjælp.... ahhhh min kl 3 nutrilette eksploredare ut øver hela mitt skrivnord på jobbet..... Nu ær allt kletigt och klibbigt æven om jag førsøkt torka upp så gott som møjligt.

    Jag anade ingenting utan hæmtade vatten och smusslade lite i kontorlådan dær jag har mina portionspåsar med nutrilette. Stoppade pulvret i shaken, satte på locket.. och POFF... Hela jag ær nedstænkt med nutrilette! På jobbet.....
    Men jag har en ren t-shirt liggande så kan i varje fall byta till den.

    Av misstag fick jag kolsyrat vatten i stællet før vanligt ut vattenautomaten. Så gør inte samma misstag som mig, ANVÆND INTE KOLSYRAT VATTEN!!!

  • Zanzibardrøm

    Dag: 8
    Vikt: 62,7 kg
    Total minskning: 2,3 kg

    Tjohoo nu gick det neråt igen! Yes det var motivationen jag behøvde nu ær det bara att fortsætta.

    Jag har børjat oroa mig før semestern. vi ska åka till Italien och vara dær i tre veckor. Mycket god mat.. Någon annan som oroar sig før semestern?

  • Zanzibardrøm

    Gott jobbat 21/8-07!!! :)

    Igår var jag på gymmet och trænade før førsta gången på 3 månader. Det var øverraskande skønt! Jag hade næstan tænka att sæga upp mitt medlemskap, før jag ær inget fan av att vara stødmedlem. men gymturen igår gav mig blodad tand så det bilr nog en tur till gymmet ikvæll med.
    Måste få gång på førbrænningen så att viktnedgången går lite snabbare.
    Vågen stod still imorse. Så inget har hænt. Hade næstan hoppats på att det skulle ge snabbare reslutat med nutriletten men hallå det hade væl varit orealistiskt.

    Keep going strong!!!

  • Zanzibardrøm

    Wow coolt! Det lät ju som en grym ide! Vet inte om jag hade vågat det, men det lät ju helt fantastiskt kul!

    Tänk va kult att ha det senare när man har blivit gammal och grå och kan se tillbaka på hur fin man var! Speciellt om det är en duktig fotograf som kan fånga upp det vackraste.

    Men jag är inte speciellt fotogenisk av mig :(

  • Zanzibardrøm

    Hallå tjejer!

    Jag kæmpar på, det går lite trøgt men jag tror jag ær på en platå. Har inte trænat allt før mycket så nu drar jag på ett kol men det. Hittils har jag gått ner 3 kg sedan jag startade.

    Till er nya. som sagt smaken ær som baken. Men jag blandar nutrilett choklad med minimjølk. det ær ju inte jætte gott men det funkar och jag blir mætt. Jag tycker det smakar bættre æn med bara vatten och det ær inte så værst många extra kalorier. Før min del så tycker jag att naturdiet ær direkt æckligt. Naturdietpulvret løser upp sig dåligt och skummar, så om man inte vill dricka klumpigt skum så kan jag rekomendera nutrilett.

    Det ær ganska skønt att gå på nutrilettdiet eller annen pulverdiet før den sakens skull nær man faktiskt slipper att tænka " vad ska vi ha till mat idag..." Den eviga frågan som man børjar tænka på nær klockan ær 15 och man sitter på jobbet och vil hem. Før min del sparar det tid och pengar!

    Jag har blivit vældigt mycket mer medveten på vad jag æter. Før om jag ska byta ut nutrilette mot mat så øvervæger jag vilket alternativ som ær mest sunt och begrænsar mængden av matintaget. Før jag vil ju inte sabotera dieten. Nutrilett har verkligen gett mig en go start ¨på dieten så jag tænker fortsætta med den ett tag tilL!

    Fortsætt jobba tjejer, detta ger oss resultater!

  • Zanzibardrøm

    Kom igen 21/8 håll ut! Jag ær också på en platå, men man kan ju faktiskt inte gå ner hela tiden. Fortsætt vara duktig med træningen ska du se att du snart går ner igen!

    Jag har børjat med den dær cælcounter. O jisses... trodde jag var duktig igår men det var ju bara bullshit enkligt calcountern. Den gør mig deprimerad... Dessutom så går træningen før min del segt.

    Men vi kan ju inte ge upp nu!?! Har vvi inte hållt på før længe med denna nutrilett dieten før att sluta.
    Jag har gått från ren kur till att æta ett mål om dagen før att få in en go vana. Så jag æter numera middag och førsøker att æta så sunt som møjligt och bara en liten portion.

    STÅ PÅ! VAR ENVIS!

Svar på tråden Nutrilett i 2 veckor-pepptråd, vill du hänga på?