Godmorgon allihop :)
Kul m så många inlägg att läsa. Här sitter jag med mitt kaffe. Har lämnat barnen på dagis (själv är jag ledig idag, vilken hemsk mamma va, hehe ;) )
Anne69
bara härligt att du bombar m inlägg. Jag tänker precis som du TRIMMA som fasen inför bröllopet, men jag har ju så himla mycket övervikt att först kämpa bort. Kör m aftonbladets viktklubb nu. Tycker den är suverän, blir bättre o bättre för varje dag att fatta HUR man ska äta för att sammansättningen av kosten ska bli rätt fördelad över dagen. Perfekt för mig!
Har ca 20 kg att gå ner till den stora dagen. Tänker oxå börja träna inför bröllopet. Just nu blir det bara promenader på kvällarna när barnen lagt sig, men det är ju inte fy skam det heller. Sen rör jag mig mycket på jobbet oxå vilket ju är en bonus.
Lustigt att ni heller inte sovit i natt. Själv blev jag ovän m sambon imorse och vrålade och gick på för jag hade en väninna här igår och vi satt och drack lite vin och pratade och hon gick inte hem förrän kl.02. Sen somnade jag inte förrän vid 3.30 ungefär.
Kl.6 börjar sambons mobil ringa för att han ska stiga upp. Man tänker att han borde vara som normala människor och stiga upp då och gå iväg t jobbet, men nääää. Han hade sovmorgon idag, skulle ej börja förrän 8 så han lät sin JÄ...LA MOBILTELEFON snooza till kl.7.15.
Alltå 1 timme och en kvart av snoozande var femte minut. Exakt hur jä..la vansinnig jag var när den jä...la mobilen hade väckt minsta barnet, vill jag inte ens beskriva. Så två fattiga timmars sömn har jag fått inatt.
Sambons kommentar när jag helt hysteriskt skrek om att han MÅSTE SLUTA SNOOZA (han vaknar inte annars, suck) var: -Gå och lägg dig tidigare istället.
Eh?????? Alltså jag är faktiskt riktigt arg på honom just nu. Usch... jaja
TAck och lov för KAFFE... :)
Någon mer här inne som är överviktig om som kämpar m vikten, som har lust att peppas lite. Isåfall kan vi ju peppa varandra och ge varandra lite tips osv. :)
VAr det du Anne69 som skulle gifta dig på Österlen? Du skrev nåt om att du vet vilka som är bra här i lund, på blommor, makeup och hår osv? Jag VET INTE trots att jag bor här. Vill SÅ OTROLIGT gärna ha alla tips om ställen och personer som verkligen är bra och har det där lilla extra (tex makeup och hår, nån som verkligen har känsla för vad som passar till ens ansikte, huvudform, stil osv) och ställen m bra service.
Läste om ett ställe i malmö i en annan tråd, där floristen levererar buketten t bruden när hon är hos frisören och sedan åker för att dekorera kyrkan. Är det vanligt? Eller dekorerar man själv kyrkan? eller ber en kompis?
Hur gör ni? Vet inte ens om jag tänkt dekorera kyrkan faktiskt! Kanske några vita eller rosa liljor eller callor i vaserna? Men jag gillar ej överdekorerade kyrkor. Tycker att kyrkan är så fin i sig själv.
Jeenny
Jag tycker precis som Anne69 att du ska gå på känsla. Om du kan och om det inte rör sig om så mycket pengar i skillnad, försök att lägga bort pengarna som argument och känn på VAR vill du ha din fest? Var SER du dig själv dansa m din nyblivna make lixom :) Det stället är det rätta :)
vad ska ni hitta på idag annars?
Själv funderar jag på en tur till ikea. Vi ska snart sälja lägenheten. har köpt ett nybyggt radhus, som blir färdigt i november, så jag måste homestyla lite, skaffa lite förvaringsgrejor för här är en enda röra just nu! Suck... Önskar man kunde trolla ;)