• SL78

    Är det ngn mer från Onsala

    Finns det ngn Onsalabrud som vill ut och röra på sig! Jag gifter mig i augusti och skulle tycka att det var kul om man kunde peppa varandra till promenader el. stavgång?? Alltid roligare när man är fler.

  • Svar på tråden Är det ngn mer från Onsala
  • Midsommar07

    Jag bor inte i Onsala men kommer att flytta dit till jul, bygger hus....

  • Midsommar07

    Vi bor på Hisingen och håller i dagarna på att förhandla med husbyggarna.... Vi har inte bestämt var det blir än, Buerås eller Iserås. Ingen av oss kommer från Onsala och vi vet inte riktigt vilket som är bäst... Vad tror du?

  • Soffi 070707

    Vi har just byggt hus i Buerås, Onsala, så jag rekommenderar självklart Buerås! :) Har varit på härliga promenader i området nu när vädret och ljuset äntligen tillåter det, här är det lugnt o skönt, vi stormtrivs!!

  • Midsommar07

    Åh va kul!!! Trivs du? Jag är lite orolig över att jag skall känna mig lite isolerad...

  • Soffi 070707

    Ja, jättebra! Nu uppskattar vi lugn o ro, men vill ändå ha hyfsat nära till allt. Det tar bara en halvtimme in till Götet och i Buerås finns cirkus 200-250 hus, så det finns gott om villor utan att det känns för tätt inpå. Sedan är det ju ganska kuperat och så i området, så det känns ändå öppet och det känns verkligen inte som att det är trångt mellan husen. Vi trivs verkligen jättebra här, det är en fröjd att komma hem varje dag! :)

    Är det någon speciell tomt i området som ni funderar på? Det är så spännande att bygga hus, för ett år sedan började de med grunden, det här året har gått i en rasande fart! :)

  • Midsommar07

    Ja, det är en speciell tomt men ingenting är klart än. Lyxproblem, när man har svårt att välja tomt :)Är du från Onsala?

  • Soffi 070707

    Jopp, vi är båda från Onsala, så det var ett lätt val! Så vi flyttade hem igen efter några år i stan, vi stormtrivs verkligen!

    Kul att välja tomt, det finns många fina här i området! Vi köpte vår för nästan fyra år sedan, men ville bygga först förra året, och det passade ju bra eftersom det har varit byggstopp sedan dess pga inkopplingen av kommunalt VA. Det byggs mycket nya hus i området, det är kul så att det blir lite blandad kompott på hus och familjer.

    När och var ska ni gifta er? Midsommar 2007 antar jag! :)

  • Midsommar07

    Tanken var först att det skulle bli midsommarafton men nu blir det veckan efter istället, 30/6. Det är många bollar i luften samtidigt nu, både bröllop och hus. Vi måste bestämma oss innan måndag vilken tomt vi vill ha och det är minsann inte lätt...Det är så mycket roligt som händer nu och mycket roligt man skall planera. Skall ni gifta er i Onsala?

  • Soffi 070707

    Trevligt!
    Då hoppas jag att ni kan bestämma er i helgen då! :)
    Försök att tänka på ljus, ljud, om det är en trafikerad väg, närhet till grannar osv. Var på tomten/tomterna ett tag och känn in hur det känns, det gjorde vi och har inte ändrat vår inställning sedan dess!

    Jopp, mycket är det att planera till både hus och bröllop, vi ska snart börja att planera trädgården, om det ändå inte fanns så mycket att välja på...

    Vi gifter oss på Blomstermåla på Särö, där är så fint, så det blir förhoppningsvis en fin dag!

    Har ni bestämt var ni ska gifta er?

Svar på tråden Är det ngn mer från Onsala